Brænder du for økonomi, fællesskab og en meningsfuld hverdag? Christianias Økonomikontor søger en ny, engageret kollega, der har lyst til at være en del af et unikt arbejdsfællesskab på en alternativ arbejdsplads med flad struktur, stor indflydelse og et stærkt sammenhold. Hos os får du mulighed for at arbejde i et dynamisk miljø, hvor du har en central rolle i at sikre Christianias økonomiske stabilitet. Vi leder efter dig, der har erfaring med regnskab, bogføring og Excel, og som trives med ansvar og varierende arbejdsopgaver. I denne stilling vil du få ansvaret for løn og likviditetsbudget, økonomisk rådgivning og sparring, samt mødeledelse og samarbejde med Områdekasserere. Derudover vil du have personlig kontakt i arbejdet med at sikre, at Christianias budget overholdes.

Om at arbejde på Økonomikontoret

Hverdagen på Økonomikontoret er præget af samarbejde, fleksibilitet og en høj grad af selvstændighed. Kontoret er en del af Christianias forvaltning og refererer til Økonomi- og Budgetfællesmøderne, hvor vi i fællesskab træffer beslutninger om økonomiske rammer og forvaltning. Du bliver en del af et økonomisk knudepunkt med stor indflydelse på Christianias drift, hvor du skal være indstillet på et aktivt miljø med mange spændende udfordringer og varierende opgaver.

Stillingens primære ansvars- og arbejdsområder

Den nærmere definering af dine primære ansvarsområder afhænger af dine erfaringer og kompetencer, samt sammensætningen af økonomigruppen i øvrigt. Du vil derudover indgå i den daglige drift, samt være med til at understøtte og facilitere den demokratiske beslutningsproces omkring økonomien på Christiania. Herunder at tilrettelægge og afvikle diverse møder relateret til Økonomikontoret og formidle relevant viden og information om Christianias økonomi.

Vi søger en kollega, som
• Arbejder stabilt, engageret, selvstændigt og ansvarsbevidst
• Er loyal overfor de beslutninger, som fællesskabet træffer
• Har god talforståelse, systematisk sans, samt erfaring med Excel, økonomi og regnskab
• Er rutineret IT bruger og hurtig til at lære nye systemer
• Trives med administrativt arbejde
• God til at samarbejde med mange forskellige mennesker
• Er omhyggelig og detaljeorienteret
• Er indstillet på at deltage i møder om aftenen og kan skrive referat

Mødeerfaring fra Christiania og forståelse for Christianias struktur er et stort plus, men ikke en nødvendighed.

Vi kan tilbyde
• Et spændende og varieret arbejdsliv
• Stor frihed og fleksibilitet ved tilrettelæggelse af arbejdstider og opgaver
• Et ansvarsfuldt job med søde og hjælpsomme kolleger
• Både samarbejde og selvstændig opgaveløsning
• Høj grad af indflydelse på arbejdets udførelse

Løn og ansættelsesvilkår

Timeløn til Christianialøn. Enhedslønnen er pt. 176,12 kr./t + 12,5 % i feriepenge. Stillingen er på 30-37 timer ugentlig og arbejdsstedet er Rejsestalden – en del af Christianias selvforvaltning, Sydområdet 22, 1440 KBH K. Ansøgning sendes til ok@ok-christiania.dk mærket ”Ny medarbejder”.
Tiltrædelse snarest muligt. Ansættelsessamtaler foretages løbende.
Spørgsmål kan rettes til Økonomikontoret på 2571 5608 tirsdag, onsdag og torsdag kl. 10-16

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex