Vi søger dig til myndighedsopgaver i Trafik & Veje

Favrskov Kommunes mål er ambitiøse, også på mobilitets- og transportområdet, og derfor søger vi en dygtig og engageret kollega til at arbejde med gravetilladelser, trafikkoordinering og myndighedsopgaver på det kommunale og private vejnet.

Har du lyst og evne til at arbejde med vejmyndighedsopgaver og borgerhenvendelser, har vi brug for dig snarest muligt.

Du skal samarbejde med dine kolleger i Trafik & Veje om trafiksikkerhed og tilgængelighed, og du får en stor berøringsflade med øvrige myndigheder, erhvervsdrivende og forsyningsselskaber.

Dine arbejdsopgaver vil bestå af sagsbehandling af ansøgninger om gravearbejde på offentlige veje, herunder godkendelse af afmærkningsplaner. Desuden skal du føre tilsyn med arbejder inkl. afmærkning og evt. godkendelse af reetableringer. Opgaven med gravetilladelser kræver koordinering og samarbejde med interne og eksterne partnere. Fokus er at sikre et fremkommelig vejnet, samtidig med sikring af vejarealernes underjordiske infrastruktur.

Myndighedsopgaverne omfatter bl.a. tilladelser til brug af vejareal, tilladelser til overkørsler, private fællesveje og arrangementer på offentlige arealer.

Du bliver ansat med myndighedsopgaven i fokus og får stor mulighed for at tilrettelægge dit arbejde og egne opgaver. Organisatorisk bliver du del af afdelingen Trafik & Veje, der ud over vejmyndighed varetager en bred vifte af opgaver – bl.a. anlæg og drift af veje, stier og fortove, planlægning, mobilitet, kollektiv trafik, klimaprojekter og byggemodninger. Vi har en fri omgangstone – humor, kreativitet, initiativ og pålidelighed er værdsatte egenskaber.

Dine tre hovedansvarsområder og opgaver er:
  • vejmyndighed
  • gravetilladelser
  • råden over vej.
Derfor forestiller vi os, at du har en baggrund inden for det tekniske område. Måske landinspektør, ingeniør, politibetjent eller tilsvarende.

Vi forventer, at du har lyst og evne til
  • at arbejde med vejmyndighedsopgaver
  • at samarbejde dialogbaseret og konstruktivt
  • at håndtere borgerhenvendelser.

og at du
  • er løsningsorienteret, systematisk, omhyggelig og har en pragmatisk tilgang til opgaverne
  • er god til at sætte dig ind i individuelle behov, men samtidig har forståelse for helheden
  • har gode evner til at kommunikere klart både i skrift og tale
  • er initiativrig, tager ansvar og kan træffe selvstændige beslutninger i din opgavevaretagelse
  • er god til at skabe relationer, er positiv, udadvendt og imødekommende.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et udfordrende og spændende job med mulighed for personlig og faglig udvikling i et uformelt og inspirerende arbejdsmiljø med gode kolleger. Her er i høj grad mulighed for faglig sparring, og vi er gode til at hjælpe hinanden i mål.

Du får base på Torvegade 7 i Hammel. Stillingen er på 37 timer pr. uge med flekstidsordning, frokostordning og gratis parkering – og der er busforbindelser stort set lige til døren.

Løn
Løn og ansættelse iht. gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, eller ønsker yderligere oplysninger om jobbet, så ring til afdelingsleder i Trafik&Veje Niels Chr. Laustsen på tlf. 20 35 29 41.

Samtale
Vi forventer at afholde jobsamtaler onsdag 26. juni 2024.

Ansøgningsfrist
Søndag 23. juni 2024.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex