Har du lyst til at være en del af et engageret team, hvor vi har fokus på gode relationer, høj faglighed, nærværende ledelse og stor fleksibilitet i dagligdagen? Så er du måske vores nye kollega.

Om jobbet

Som HR-partner i Køge Kommune bliver du del af et team, som sparrer og hjælper hinanden med løsning af mange forskelligartede opgaver på HR-området. Du bliver HR-partner for et antal institutioner og afdelinger i Velfærdsforvaltningen og Kultur- og Økonomiforvaltningen, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med både forvaltningens ledelse og de decentrale ledere. Køge Kommune arbejder med en visionær strategi for fremtidens kommune, som giver mulighed for at løse opgaver på nye måder og med nye samarbejdspartnere.

Som HR-partner vil din opgave være at rådgive og hjælpe lederne med at løse konkrete opgaver og strategiske udfordringer i forhold til medarbejderne f.eks. rekruttering, on-boarding, sygefravær, arbejdsmiljø, lønforhandling, ledelse, organisatorisk udvikling mm. Du kommer til at samarbejde og forhandle med de faglige organisationer. Derudover kan du medvirke i udviklingsopgaver og processer på tværs af forvaltninger i hele kommunen.
Om dig

Vi lægger stor vægt på, at du har praktisk erfaring som HR-partner. Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse. Alternativt kan du have en anden relevant uddannelsesmæssig baggrund kombineret med solid praktisk erfaring og relevant efteruddannelse inden for HR-området.

Du vil lykkes som HR-partner i Køge kommune, hvis du er en teamspiller, der bidrager positivt til vores arbejdsfællesskab, har blik for samarbejdsflader og de organisatoriske sammenhænge samt de politiske agendaer. Vi løser ofte opgaver i fællesskab og leverer derved et bedre resultat til ledere, chefer og direktion. Det er derfor vigtigt, at du går proaktivt ind i samarbejdet og byder ind med alle de relevante kompetencer. Din tilgang til arbejdet er procesorienteret, beslutningsdygtig og struktureret.

Om os
HR-afdelingen er en del af Kultur- og Økonomiforvaltningen i Køge Kommune. HR-afdelingen består af 4 teams: Konsulentteamet, Lønteamet, Forsikringsteamet og Kantineteamet, i alt ca. 50 medarbejdere. Du bliver en del af Konsulentteamet, som består fremadrettet af fire HR-partnere, to personalejurister, hvoraf den ene samtidig er souschef og leder af Lønteamet, tre HR udviklingskonsulenter og en arbejdsmiljøchef. HR-chefen er din personaleleder.

Vi lægger stor vægt på det inspirerende tværgående samarbejde, høj faglighed og fleksibilitet i hverdagen, og tilbyder gode muligheder for kompetenceudvikling og hjemmearbejde. Vi ser medarbejderne som grundlaget for fremtidens kommune, og vi vægter åbenhed, ordentlighed og faglighed højt. Vi er en arbejdsplads med en uformel omgangstone, og vi har det sjovt, når vi er på arbejde.

Din arbejdsplads vil være på rådhuset, som ligger på torvet i Køge. Vi har en personalekantine, hvor man kan købe sund og økologisk mad.

Mere information
Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid, og du bliver ansat efter gældende overenskomst. Dine løn- og ansættelsesvilkår afhænger af dine kvalifikationer og erfaringsniveau og aftales med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi forventer, du kan starte hurtigst muligt.

Ring gerne til HR-chef Karen Marie Olsen på tlf. 20 32 49 56 eller HR-partner Helle Østergaard på tlf. 21 28 52 43, hvis du ønsker at høre mere om stillingen.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Søg stillingen hurtigst muligt og senest 8. maj 2024.

Vi holder løbende 1. samtaler. 2. samtalerne forventer vi at holde senest den 24. maj 2024.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.

Klik på ”Søg stillingen” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex