Daginstitutionschef
Vil du stå i spidsen for daginstitutionerne i Maniitsoq og være med til at forme fremtidens dagtilbud i Qeqqata Kommunia?
Maniitsoq er en del af Qeqqata Kommune, hvor der er 2 byer, Maniitsoq og Sisimiut. Der er i alt 6 bygder i kommunen.
Stillingen er placeret i Maniitsoq og er organisatorisk placeret under Området for Uddannelse. Uddannelsesområdet omfatter daginstitutioner, skoler, Majoriaq samt kultur og fritidsområdet.
Daginstitutionerne i Maniitsoq og de tilhørende bygder” (Atammik, Napasoq og kangaamiut) omfatter samlet set i alt 7 daginstitutioner med godt 70 medarbejdere samt plads til 282 børn
Arbejds- og ansvarsområder:
Vi ønsker en daginstitutionschef, som sikrer grundlag for inkludering indenfor politiske målsætninger og projekter, som dermed kan bidrage til udvikling og tiltag indenfor børneområdet.
Jobprofil
Som daginstitutionschef har du det overordnede ansvar for daginstitutionerne i Maniitsoq og de tilhørende bygder (Atammik, Napasoq og Kangaamiut). Du bliver leder af ledere og refererer til uddannelseschefen. Din fysiske arbejdsplads er på rådhuset i Maniitsoq under Uddannelsesafdelingen.
Ledelse og strategi
- Overordnet ansvar for drift, personaleledelse, udvikling og økonomistyring af daginstitutionerne
- Ansvarlig for implementering af nationale og kommunale beslutninger, reformer og strategier
- Ansvarlig for daginstitutionernes virksomhed over for kommunalbestyrelsen
- Koordinerende og administrativt arbejde i tæt samarbejde med ledere og forvaltning
Pædagogisk udvikling og kvalitet
- Sikre fælles udvikling af den pædagogiske praksis med fokus på kvalitet og høj faglighed
- Arbejde for inkluderende læringsmiljøer i tråd med politiske målsætninger og projekter
- Understøtte den gode overgang fra daginstitution til skole i samarbejde med skoler og forældre.
Samarbejde og kommunikation
- Styrke samarbejdet med forældre og sikre en åben og tillidsfuld dialog om børns trivsel og udvikling
- Indgå i tæt samarbejde med relevante aktører på tværs af kommunen – særligt skole-, velfærds- og sundhedsområdet samt samarbejde med Sisimiut
- Repræsentere daginstitutionerne i relevante fora og samarbejdsflader.
Drift og faciliteter
- Varetage tilsyn med institutionerne, herunder vedligeholdelse af bygninger og fysiske rammer
- Sikre, at institutionerne drives effektivt og i overensstemmelse med gældende lovgivning og kommunale retningslinjer.
Personprofil
Vi forventer, at du har:
- En tydelig og tillidsvækkende ledelsesstil, og evnen til at arbejde selvstændigt ogfleksibelt
- Evne til at balancere strategisk tænkning med nærværende og synlig ledelse.
- Visioner for dagtilbudsområdets udvikling og evnen til at sætte retning.
- Stærke samarbejdsevner og lyst til at arbejde i en kompleks, politisk styret organisation
- Gode kommunikative evner – både skriftligt og mundtligt – og evnen til at engagere og skabe følgeskab
- Fokus på børns trivsel, medarbejdernes arbejdsmiljø og organisationens samlede udvikling
- Robusthed og handlekraft – du kan navigere i forandringer og bevare overblikket under pres
- Erfaring fra det pædagogiske felt og en relevant pædagogisk uddannelse.
Det er en fordel, hvis du også har:
- Ledererfaring fra dagtilbudsområdet eller beslægtede områder
- En formel lederuddannelse eller anden relevant efteruddannelse
- Kendskab til grønlandske forhold og erfaring med at arbejde i en flerkulturel kontekst
- Erfaring med at implementere politiske beslutninger og udvikle pædagogiske strategier i praksis.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold, herunder ret til frirejser og bohaveflytning, sker i henhold til de til enhver tid gældende overenskomster mellem Naalakkersuisut og den relevante forhandlingsberettigede organisation. Der kan anvises bolig til stillingen.
Der kan anvises en bolig, for hvilken der betales husleje mv. efter gældende regler.
Børne- og straffeattest
Stillingen er omfattet af lovgivningen om pligt til at indhente børne- og straffeattest. Ansættelsen kan først finde sted, når Qeqqata Kommunia har modtaget tilfredsstillende attester fra Rigspolitiet. Tiltrædelsestidspunktet aftales først herefter.
Ansøgningsproces
- Ansættelsessamtaler: Afholdes i uge 48 (nærmere information følger)
- Tiltrædelse: 1. januar 2026 eller efter nærmere aftale
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Uddannelseschef Carl-Otto Borup på telefon (+299) 28 25 81 eller e-mail: cobx@qeqqata.gl
Ansøgning:
Ansøgning med relevante eksamenspapirer, CV, udtalelser og referencer skal være uploadede inden fristens udløb.
Sådan søger du:
Ansøgning skal sendes elektronisk, via link nederst på denne side, hvor du kan vedhæfte din ansøgning, CV mv.
Bemærk:
Vi modtager ikke ansøgninger i papir eller mails, send venligst din ansøgning elektronisk ved stillingsopslaget.
Jobannoncen er indrykket på Jobindex.