Vi søger en motiveret og fagligt dygtig afdelingsleder, der kan sikre struktur og kvalitet i stabens økonomi- og sekretariatsfunktioner.

Som afdelingsleder har du ansvar for løsningen af økonomiopgaver, sekretæropgaver og serviceopgaver. Stillingen vil omfatte en kombination af personaleledelse, faglig ledelse og konkret opgaveløsning.

Vi tilbyder:

Vi tilbyder spændende en spændende stilling, hvor din mening tæller, tæt samarbejde med ledelsen og faglig sparring – i en afdeling med et godt miljø, både fagligt og socialt.

Det er et job med mulighed for indflydelse og udvikling af både sig selv og stillingen. Vi har et godt arbejdsmiljø, hvor vi løfter i fællesskab og omgås med en uformel omgangstone.

Dine ansvarsområder:

·Personaleledelse og faglig ledelse ift. 4 controllere, 1 servicemedarbejder og elever og praktikanter

·Sekretæropgaver ift. råd og visitationsudvalg (dagsordener, referater, praktisk, journalisering, afledte sagsfremstillinger til politisk niveau)

·Behandling og videredistribuering af al post til Forvaltning for Velfærd og Arbejdsmarked

·Økonomiopgaver ift. bogføring, kontroller

·Dialog med leverandører, central økonomiafdeling samt forvaltningens decentrale økonomimedarbejdere

·Diverse andre (bl.a. praktiske) opgaver efter behov

Stabschefen bliver din nærmeste leder, og du kommer til at have et tæt samarbejde med forvaltningens direktør og fagchefer.

Vi forventer at du:

I stillingen som afdelingsleder, skal du sikre, at løsningen af de administrative opgaver i staben forløber planmæssigt og korrekt.

Vi forventer:

·At du er kontoruddannet, har en bachelor eller lignende

·At du behersker grønlandsk og dansk i skrift og tale

·At du har erfaring med og/eller interesse for opgaverne i stillingen

·At du er vant til at arbejde skriftligt og har godt niveau skriftligt

·At du er stærk til IT - vi arbejder i office-pakken samt vores elektroniske sagsbehandlings- og journaliseringssystem

·At du har lyst til at arbejde med mennesker, personaleledelse og andres læring og udvikling

·At du har gode samarbejdsevner og er serviceorienteret

·At du kan arbejde selvstændigt og struktureret

Vi søger dig, der både trives med rutiner, men også har lyst til at kaste dig over nye opgaver og emner, hvor du endnu ikke har erfaring.

Vi søger også en god kollega, der vil engagere sig fagligt og socialt i afdelingens udvikling.

Om arbejdspladsen:

Forvaltning for Velfærd og Arbejdsmarked løser opgaver indenfor Ældreområdet, Handicap og Socialpsykiatri (børn og voksne) samt Job og Socialservice. Forvaltningen har afdelinger, institutioner og medarbejdere i hele kommunens geografi.

Staben er en servicefunktion, der skal understøtte direktøren og fagcheferne inden for forvaltningens områder. Herudover servicerer Staben også de politiske udvalg – primært Udvalg for Social og Handicap samt Udvalg for Ældre og Omsorg.

I staben er der 12 faste medarbejdere med mange forskellige uddannelses- og erfaringsmæssige baggrunde, som alle i dag refererer til stabschefen. Controllere, elever, praktikanter og servicemedarbejder kommer til at referere til dig, og Sekretariats og Økonomidriftsafdelingen bliver udviklet i samspil mellem dig, stabschefen og medarbejderne.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Straffeattest:

Denne stilling er omfattet af lov om pligt til at indhente straffeattest. I henhold til loven kan ansættelsen først begynde, når kommunen har modtaget en straffeattest. Vi skal derfor gøre opmærksom på, at tiltrædelsestidspunktet først kan aftales, når kommunen har modtaget straffeattesten fra Politiet.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelsen vil ske med 3 måneders prøvetid.

Bolig:
Der kan ikke anvises personalebolig til stillingen.

Yderligere oplysninger fås hos:

Såfremt stillingen har din interesse, er du velkommen til at tage kontakt for uddybende oplysninger om stillingen og tilhørende arbejdsopgaver til:

Stabschef Lise Buchardt, tlf. +299 36 71 72 eller e-mail: libt@sermersooq.gl

Ansøgning:

Ansøgning mærket med Job nr. 936-25, og vedlagt uddannelsesbevis og dokumentation for tidligere beskæftigelse m.v. skal være uploadede inden fristens udløb.

Sådan søger du:

Ansøgninger skal sendes elektronisk, via link nederst på denne side, hvor du kan vedhæfte din ansøgning og CV.

Bemærk:

Vi modtager ikke ansøgninger i papir eller mails, send venligst din ansøgning elektronisk ved stillingsopslaget.

Ansøgningsfrist: 25. september 2025

Jobannoncen er indrykket på Jobindex.