
Chef for IT-support og service med hjerte for skoler og læring
Vil du være drivkraften bag en digital hverdag, der fungerer for lærere, elever og skoler?
IT-Center Fyn er et IT-fællesskab for 35 gymnasier og VUC’er, der samarbejder om én ting: at få den digitale hverdag til at fungere for lærere, elever og medarbejdere. Når IT fungerer, mærkes det knap nok – men når den ikke gør, mærkes det med det samme.
Derfor søger vi nu en chef, der vil stå i spidsen for den lokale IT-support og den centrale servicedesk og som kan sikre, at skolerne oplever en stabil, nærværende og professionel service.
Om stillingen
Som chef for IT-support og service får du ansvaret for IT-Center Fyns IT-support og for det daglige samarbejde ud imod skolerne. Du vil få 37 medarbejdere i reference samt ansvar for vores lærlinge. Størstedelen af dine medarbejdere er fysisk placeret ud hos vores 35 partnerskoler.
Du vil blive en del af ledelsen i IT-Center Fyn og indgå i en forpligtende ledergruppe, hvor vi hjælper hinanden og løser opgaver i fællesskab. Vi er i fuld gang med at styrke og modernisere vores services og skabe nye fælles digitale løsninger til vores skoler. Du vil blive en central del af den udviklingsrejse, IT-Center Fyn står midt i, og du vil få en nøglerolle i at sætte retning for, hvordan vi i fællesskab løfter kvaliteten og sikrer, at IT-Center Fyn bliver en endnu stærkere partner for skolerne i de kommende år.
Dine opgaver
- Sikre en nærværende personaleledelse, hvor du har fokus på kompetenceudvikling, faglig sparring og videndeling samtidig med, at der er tydelige forventninger og tidlig indsats, når noget ikke fungerer
- Lede og udvikle både den lokale support og den centrale servicedesk, så skolerne oplever hurtigere responstid, klare meldinger og en stabil, ensartet service
- Etablere faste samarbejdsfora og kommunikationsveje med skolerne, så fejl, behov og idéer bliver opsnappet tidligt – og vi udvikler løsninger i fællesskab
- Skabe overblik og retning i driften, herunder planlægning af opgaver og supporttimer, prioritering på tværs og styring af større udviklingsprojekter
- Forbedre processer og arbejdsgange i supporten, så vi bruger tiden rigtigt, får fjernet flaskehalse og gør det lettere for både teknikere og brugere
Du vil have en hverdag tæt på skolerne. Stillingen indebærer en del rejseaktivitet, og du skal trives med ofte at komme ud på skolerne, hvor opgaverne, relationerne og udfordringerne viser sig i praksis. Det er her, du får den vigtigste indsigt i, hvad der virker, og hvad der skal udvikles.
Om dig
Vi leder efter en empatisk og dygtig leder, der brænder for service og ledelse. Vi forestiller os, at du:
- Kan motivere og udvikle et større team af it-teknikere – også på afstand
- Skaber stærke relationer både til dine medarbejdere og til skolernes it-ansvarlige og ledere ved at være løsningsorienteret, struktureret og handlekraftig
- Kan sætte tydelig retning, skabe struktur og følger op på kvalitet og resultater
- Er dygtig til at lytte, forstå behov og bygge bro mellem tekniske løsninger og brugernes behov
- Kan drive forbedringsprojekter og implementere nye arbejdsgange på en inddragende og inkluderende måde
- Har grundlæggende teknisk forståelse for IT-løsninger og IT-infrastruktur, således du kan sætte dig ind i tekniske problemstillinger - uden du nødvendigvis selv kender løsningerne
- Kan kommunikere klart både skriftligt og mundtligt – både med teknikere og ikke-teknikere
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men du har sandsynligvis ledelseserfaring fra en tilsvarende stilling. Erfaring fra den offentlige sektor og/eller uddannelsessektoren er en fordel. Ligeledes vægter erfaring med ITIL-principperne eller tilsvarende positivt.
Om IT-Center Fyn
Vi får skolernes digitale hverdag til at fungere – og vi gør det sammen med vores mange skønne skoler. IT-Center Fyn er fuld af hjælpsomme kolleger, faglig nysgerrighed og højt til loftet. Her er plads til at nørde, tage ansvar og udvikle sig, mens vi skaber løsninger, der gør en forskel for lærere og elever.
Løn og ansættelsesforhold
Du vil blive ansat på den overenskomst, der matcher din uddannelsesbaggrund. Lønniveauet vil være afhængig af erfaring og kompetencer. Arbejdssted er Børstenbindervej 6, 5230 Odense M, men der skal forventes en del rejseaktivitet rundt til IT-Center Fyns partnerskoler. Der vil være mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse. Forventet tiltrædelse er 1. februar 2026.
Ansøgningsfrist og yderligere oplysninger
Ansøgningsfristen er torsdag d. 5. december kl. 12.00. Send en motiveret ansøgning, CV og eksamenspapirer til: ansogning@itcfyn.dk. Ansættelsessamtalerne vil blive afholdt i uge 50 og 51. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte direktør Line Bruhn Skytte Hejbøl på tlf. 5355 3088.