Københavns Kommune
København N

Vi opnormerer, og vi vil have dig med! Unge- og Voksenområdet i Socialforvaltningen udvider med hele 28 nye sagsbehandlere

Det er ikke hver dag, vi får mulighed for at styrke vores indsats så markant som nu. Vi opnormerer, fordi vi har fået midler til at skabe bedre balance mellem faglighed, kvalitet og arbejdsliv. Dermed vil vi fremover i højere grad kunne følge de vejledende sagstal fra Dansk Socialrådgiverforening. Med de nyoprettede stillinger søger vi sagsbehandlere til alle vores sagsbehandlende afdelinger i Unge- og Voksenområdet.

Det betyder, at du får

  • mulighed for at have overblik over din opgaveportefølje og bedre kendskab til borgerne i din sagsstamme
  • et kollegialt fællesskab med tid til faglig sparring
  • en arbejdsplads, hvor trivsel og ordentlige rammer ikke bare er ord, men praksis

Hvem er vi?

I Din Sociale Indgang har vi samlet Socialforvaltningens myndighedsarbejde ét sted for at skabe de bedste forudsætninger for, at borgere med sociale, psykiske udfordringer eller handicap kan leve et liv med kvalitet, mestring og udvikling. Vil du være med til at skabe løsninger, der giver mening i borgernes liv – og samtidig udvikle dig i et stærkt fagligt fællesskab?

Om Unge- og Voksenområdet

Som sagsbehandler bliver du en del af Unge- eller Voksenområdet, der har samme fælles mission: At yde helhedsorienteret og tværfaglig støtte, der gør en forskel.

I Unge- og Voksenområdet møder du unge og voksne borgere med forskellige udfordringer og drømme. Nogle borgere har brug for støtte til at mestre hverdagen, andre står i komplekse livssituationer, hvor din indsats og koordinering er et vigtigt skridt på vejen mod en bedre livskvalitet. Begge områder er opdelt i afdelinger med hver deres målgrupper:

  • HUF-afdelingen arbejder med borgere med erhvervet hjerneskade, udviklingshandicap og fysiske funktionsnedsættelser.
  • UPA-afdelingerne arbejder med borgere med psykiske udfordringer, sociale problemstillinger, udsathed eller autismespektrumforstyrrelser.
  • UNG UPA 3 har fokus på forebyggelse af hjemløshed gennem en udgående, håndholdt indsats efter Housing First-principperne og en rehabiliterende tilgang.

Din rolle som sagsbehandler

Du kommer til at arbejde med helhedsorienteret sagsbehandling og koordinering af indsatser, der understøtter borgernes udvikling og selvstændighed. Du bliver fast sagsbehandler og får ansvar for at udrede, træffe afgørelser efter Serviceloven og koordinere forløb – altid med borgerens retssikkerhed og inddragelse i fokus.

Dine primære opgaver vil være

  • rådgivning og vejledning af borgere og pårørende
  • udredning og vurdering af behov (bl.a. med VUM)
  • behandling af ansøgninger og afgørelser efter serviceloven
  • udarbejdelse af handleplaner og opfølgning på indsatser
  • tværgående koordinering og samarbejde med interne og eksterne aktører, fx som fremskudt sagsbehandling på et botilbud

Vi sikrer, at du aldrig står alene med opgaven og at du får faglig sparring og støtte fra koordinatorer og kolleger, så vi sammen kan træffe kvalificerede beslutninger.

En af vores sagsbehandlere siger:

Det er komplekst, udfordrende og utroligt meningsfuldt. Det bedste er mødet med mennesker og det stærke samarbejde i teamet. Vi får en bred viden og arbejder helhedsorienteret, hvilket gør en stor forskel for borgerne.

Hvem er du?

Vi leder efter dig, der

  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant socialfaglig uddannelse
  • har erfaring med – eller motivation for – myndighedsarbejde
  • er struktureret, nysgerrig og helhedsorienteret i din tilgang
  • kan kommunikere tydeligt i samarbejdet med borgere såvel som pårørende og samarbejdspartnere
  • trives i en hverdag, hvor du både skal have blik for detaljer og kunne holde det store overblik

Du skal kunne balancere rollen som myndighedsudøver med empati og respekt. Det indebærer, at du kan forklare afgørelser tydeligt, også når de ikke matcher borgerens ønsker, og samtidig sikre en god, respektfuld dialog.

Ansættelsesvilkår

Vi har både ledige faste stillinger og barselsvikariater. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Tiltrædelse den 1. januar 2026 eller snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere og/eller HK-overenskomst for administration og IT. Arbejdsstedet er på Borups Allé 43 i København N.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent Mai Nørtov på 51 42 85 57 eller rekrutteringskonsulent Julie Reinholdt Andersen på 21 65 34 74.

Søg via linket senest søndag den 16. november 2025