I/S Norfors
Hørsholm og mulighed for hjemmearbejde

Projektleder til fremtidens fjernvarmeløsninger

Bliv en central del af Norfors’ projektafdeling og vær med til at forme fremtidens fjernvarmeløsninger. Du får ansvar for projekter fra idefase til implementering og arbejder tæt sammen med kolleger, rådgivere, entreprenører og ejerkommuner for at sikre, at projekterne gennemføres i henhold til aftalt omfang, til tiden og inden for budget.

Vi tilbyder

  • En virksomhed i udvikling, hvor du får mulighed for at påvirke projekterne inden for eksisterende projektmodel og bidrage med dine idéer til fornyelse og udvikling.
  • Mulighed for at lære energivirksomheden at kende indefra og få indsigt i hele projektporteføljen.
  • En udadvendt rolle, hvor du både fører tilsyn med anlægsarbejderne og har møder med kommuner og eksterne leverandører.
  • Gode og hjælpsomme kolleger – ugentlige projektafdelingsmøder, hvor vi sparrer med hinanden på tværs af projekterne.
  • En arbejdsplads med højt til loftet, hvor dine forslag til forbedringer og nye initiativer bliver taget seriøst.

Norfors er i gang med planlægningen af udbygning af fjernvarmeinfrastruktur-nettet baseret på geotermi. Det omfatter både design og anlæg af hovedforsyningsledninger samt opkobling til de enkelte byområder og husstande. Ligeledes gennemfører vi løbende fornyelse af vores eksisterende fjernvarmeinfrastruktur-net.

Du bliver en del af vores projektafdeling og får 7 engagerede kolleger, som beskæftiger sig med projekter indenfor fjernvarme og genbrug/genanvendelse. I er med i projekterne fra idefase og projekt scoping til implementering og overdragelse af projektet til drift.

En typisk arbejdsdag

Dagen starter med indstilling til godkendelse af idefase for et nyt projekt, hvorefter du kører ud på tilsyn af et projekt i anlægsfasen og afholder byggemøde med rådgivere og entreprenører. Resten af formiddagen bruges på udbuds- og tilbudsprocesser, opfølgning på kontrakter samt statusrapportering til ledelsen.

Efter frokost deltager du i et teammøde med dine kolleger, hvor I sparrer på problemstillinger og hjælper hinanden med nye vinkler på jeres projekter. Dagen afsluttes med en koordineringsopgave med økonomiteamet og du følger slutteligt op på en kørende dialog med en af ejerkommunerne.

Dine primære opgaver bliver at

  • Planlægge projekter, herunder budgettering og afdækning af risici.
  • Planlægge og gennemføre udbud, evaluere tilbud og forhandle kontrakter, både rådgiverkontrakter og entreprenørkontrakter i samarbejde med vores kommercielle afdeling.
  • Styre gennemførelsen af projekterne og sikre at de gennemføres i henhold til specifikation, tid og budget.
  • Rapportering til ledelse og bestyrelse.
  • Kommunikere status på projekterne til eksterne interessenter.
  • Tæt samarbejde med vores kompetente kolleger i økonomiafdelingen.
  • Tæt samarbejde med ejerkommunerne.

Vi forestiller os at du…

  • Har en teknisk uddannelse, gerne ingeniør
  • Eventuelt har en certificeret projektlederuddannelse
  • Har adskillige års erfaring med gennemførelse af fjernvarmeprojekter
  • Har adskillige års erfaring med planlægning og gennemførelse af udbudsprocesser og evaluering af tilbud
  • Har væsentlig erfaring med afdækning af risici i projekter

Kørekort er påkrævet i stillingen. Hvis du ikke selv har bil, er der mulighed for at benytte fælles arbejdsbil.

Du ved hvordan man kommunikerer effektivt og hensigtsmæssigt med rådgivere og entreprenører for at sikre et godt samarbejde og aftalt fremdrift i projekterne. Som person er du struktureret, kvalitetsbevidst og dygtig til at opbygge stærke samarbejdsrelationer med både kolleger og ejerkommuner.

Du værdsætter et tæt samarbejde og går gerne en ekstra mil for dine kollegaer, så I sammen kommer godt i mål og sikrer projektets fortsatte succes. Du er fleksibel og ved, at arbejdet kan påvirkes af eksterne faktorer og du kan hurtigt finde den bedste løsning på opståede problemer.

Ønsket startdato

1/2-2026

Ansøgningsfrist

Vi indkalder løbende til samtaler og ansætter, når vi har fundet den rette. Ansøgning sendes via linket "Ansøg".

Kontakt ved spørgsmål

Projektchef Anette Skibsted på telefon +45 21 52 55 93.


I/S Norfors er et fælleskommunalt interessentskab stiftet i 1965, der behandler affald fra fem kommuner i Nordsjælland med tilsammen ca. 210.000 indbyggere og desuden producerer vi elektricitet og leverer fjernvarme til 60.000 husstande.

Norfors formål er, på et højt fagligt niveau, at drive en effektiv forsyningsvirksomhed indenfor miljø- og energiområdet i nært samarbejde med interessentkommunerne. I sammenhæng hermed skal vi effektivt drive og udvikle 6 genbrugsstationer i Nordsjælland. Vi er ca. 135 ansatte. Læs mere om os her.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.