
Faglig stærk og struktureret HR- og lønassistent med interesse for grøn energi
Er du skarp indenfor løn og HR-relaterede opgaver, og brænder du for at arbejde med PROCESOPTIMERING, FORRETNINGSGANGE samt LØNADMINISTRATION i tæt samarbejde med forretningen, så kan denne fuldtidsstilling som HR- og lønassistent være et rigtig godt match til dit drømmejob!?
Drives du af at holde mange bolde i luften samtidig, og kunne levere indenfor skarpe deadlines, så har du nu muligheden for at blive en del af et dedikeret team hvor der er højt til loftet og stor frihed til at præge din egen hverdag.
DBC er i fuld gang med en spændende vækstrejse, og søger derfor nu en dygtig HR- og lønassistent, der har lyst til at spille en nøglerolle i den fortsatte udvikling.
Din primære arbejdsopgave vil være at varetage det daglige ansvar for at planlægge og udføre alle opgaver i forbindelse vores lønbogholderi for både funktionærer og timelønnede samt HR-relaterede opgaver.
DBC A/S er en af pionererne i den danske biomethanindustri – en industri, der allerede leverer 40 % af det samlede danske gasforbrug, og som er på vej til at nå 100 % inden 2030. DBC investerer i og udvikler biometanproduktion samt handler med, håndterer og optimerer porteføljen af biomethan og relaterede oprindelsesgarantier (GOs).
Markedet udvikler sig i et hæsblæsende tempo og for at kunne følge med efterspørgslen, søger vi en engageret HR- og lønassistent til vores afdeling med base i Silkeborg. Bionaturgas kommer ikke til at stå alene, da vi i DBC arbejder med mange nye forretningsområder indenfor vedvarende energi, hvilket gør denne ledige stilling særlig attraktiv.
Dine daglige ansvarsområder og opgaver vil bl.a. omfatte:
- Varetage og udarbejde korrekt løn for funktionærer og timelønnede.
- Vedligeholdelse af medarbejder stamdata
- Løn og ferieadministration, herunder rådgivning om løn og ferieforhold.
- Udarbejdelse af ansættelseskontrakter og anden HR-relateret dokumentation
- Sikre overholdelse af GDPR-regler
- Håndtering af sygedagpengerefusioner, barsel og flexjob
- Tidsregistreringssystemer og vedligehold heraf
- Afstemninger over mod finans og Skat
- Diverse ad hoc-opgaver
Den rette profil
- Du har en relevant uddannelse og erfaring
- Som person er du struktureret med god ordenssans og høj selvdisciplin
- Erfaring med Business Central og flere lønsystemer (du får mulighed for selv at præge denne del, da vi er i proces med at sammenlægge forskellige lønsystemer til et).
- Du tilegner dig gerne ny viden inden for dit fag
- Du er ansvars- og kvalitetsbevidst
- Du er omhyggelig og tager initiativ
- Er vedholdende, serviceminded og får afsluttet opgaverne
- Du har god forretningsforståelse
- Du evner og interesserer dig for at analysere data
- Du har gode kommunikationsevner på dansk og engelsk
Vi tilbyder bl.a.:
Du bliver del af en vækstorienteret virksomhed i en branche i rivende udvikling. Du bliver en nøgleperson og du vil få kontakt til alle vores medarbejdere. Vi har en flad organisation med kort vej til beslutninger hvor du vil få stor indflydelse på dine egne opgaver og arbejdsgange.
- Et spændende job i en vækstvirksomhed i rivende udvikling
- En arbejdsplads sikret og støttet af en stærk og engageret ejerkreds
- At arbejde med fremtidens grønne teknologier
- At blive en del af et stærkt fagligt team med ambitiøse mål
- Arbejde i en uformel, flad struktur og et godt støttende team
- Gode personlige og faglige udviklingsmuligheder
- Stor frihed til at præge din egen hverdag
Om dig:
- Logisk og analytisk tankegang
- Arbejder struktureret og har en god ordenssans
- Engageret og evner at omsætte dit initiativ til handling
- Positiv og viser det gerne med et smil på læben
- Ser muligheder fremfor begrænsninger
- Relations skabende og tillidsvækkende
- Evner at begå dig med alle lag i en organisation
Har vi fanget din interesse?
Send din motiveret ansøgning og CV allerede i dag. Vi afholder samtaler løbende, men forventer at afslutte processen inden udgangen af november 2025. Ansættelse hurtigst muligt, dog venter vi gerne på den rette kandidat.
Ved spørgsmål kontakt Jeanette Herholdt på +45 4189 0198 eller på jeanette@danishbiocom.dk
Vi er et rådgivnings- og investeringsfirma med et knivskarpt fokus på biogas. Vi ved alt om processen, fra etablering af anlæg til salg af grønne certifikater. Og vigtigst af alt ved vi, hvordan man tilfører værdi i alle led. Til gavn for samfundet, investorerne og landbruget.
Læs mere på www.danishbiocom.dk
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.