
Økonomikonsulent
Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe administrerer 42 almene boligafdelinger med ca. 4.700 boliglejemål samt varetager forretningsførelsen af Fællesdriften af Høje Gladsaxe.
Det er vores ambition at sætte et solidt aftryk på fremtidens bomiljø, ligesom vi fortsat vil være anerkendt som en arbejdsplads, hvor beboerdemokratiet er hele omdrejningspunktet for vores virke.
Vi søger en økonomikonsulent, der får ansvaret for at deltage i udvikling og digitalisering af boligselskabets økonomiprodukter.
Økonomikonsulenten skal lave budgetter og årsregnskaber for sin egen portefølje af boligafdelinger. Herudover har økonomikonsulenten ansvar for udarbejdelse af samtlige øvrige økonomiopgaver i egne boligafdelinger, herunder blandt andet varmeregnskaber og rykkere vedr. flytteafregninger.
Økonomikonsulenten skal udarbejde bygge- og renoveringsregnskaber i alle boligafdelinger, herunder medvirke til at den nødvendige finansiering bl.a. gennem lånoptagelse og tilskud fra Landsbyggefonden bliver tilvejebragt.
Økonomikonsulenten skal fungere som økonomichefens sparringspartner og stedfortræder.
Øvrige arbejdsopgaver vil bl.a. være rådgivning af afdelingsbestyrelser og øvrige valgte organer.
Deltager i udvikling og digitalisering af økonomiprodukterne
Deltagelse og involvering i bl.a. nedsatte interne udvalg og ad hoc-arbejdsgrupper.
Vi tilbyder dig:
Et interessant og selvstændigt job i et uhøjtideligt og travlt miljø. Der vil være gode muligheder for relevant faglig og personlig udvikling. Vi benytter EG-Bolig økonomisystem. Kendskab vil være en fordel, men ingen betingelse.
Din baggrund:
Du kan have en administrativ uddannelse med efter- eller videreuddannelse inden for økonomi og/eller boligadministration. Superbruger i Excel.
Sådan får du succes i jobbet:
Du forstår med din erfaring, humor og indlevelsesevne at sprede humør og arbejdsglæde omkring dig, og forstår at respektere beboerdemokratiet.
Du skaber resultater gennem dialog, respekt for andre og en teambaseret indsats.
Du er god til at kommunikere og du forstår at navigere i det beboerdemokratiske farvand og at kunne arbejde sammen med afdelingsbestyrelserne i de afdelinger du laver budgetter og regnskaber for.
Din løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår bliver fastlagt med udgangspunkt i Funktionæroverenskomst for Handel, Viden og Service mellem Dansk Erhverv Arbejdsgiver og HK Privat og HK HANDEL med særbestemmelser for medlemmer af BL-Danmarks Almene Boliger.
Den ugentlige arbejdstid er 36 timer inkl. frokost med mulighed for to hjemmearbejdsdage om ugen.
Der er tilknyttet arbejdsgiverbetalt pension med sundhedsforsikring via pensionsordningen.
Ansøgning sker via QuickApply-knappen "Ansøg".
Vi skal have din ansøgning senest den 23. oktober 2025.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 44.
Stillingen ønskes besat 1. december 2025 eller hurtigst muligt derefter.
Hvis du vil vide mere om stillingen:
Så ring til den nuværende økonomikonsulent og kommende økonomichef Ann Petersen på tlf.: 39 54 94 15.
Du kan også se det prospekt, der er udarbejdet på stillingen her.
Læs mere om os på vores hjemmeside www.abg.dk.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.