
Gylling Efterskole søger trivselsmedarbejder i en stilling på 30-37 t/uge
Vi søger, i en nyoprettet stilling, en dygtig trivselsmedarbejder med høj faglighed, som kan tiltræde på Gylling Efterskole 1. januar 2026.
På Gylling Efterskole vil du blive en del af en succesfuld skole med stærke rødder i det Grundtvig-Koldske skole- og menneskesyn, hvor fællesskab, ligeværd, dialog og positive forventninger til hinanden er nøgleord.
Gylling Efterskole har som ambition at gøre en afgørende menneskelig og faglig forskel for de unge, hvis veje vi krydser i et skoleår eller to.
Vi tilbyder:
- En stilling, hvor du sammen med vores trivselsteam, og skolens øvrige voksne, understøtter de unges læring og trivsel.
- Et job, hvor din faglighed bringes i spil til at understøtte de unges udvikling som deltagende og livsduelige samfundsborgere.
- Et job med masser af skønne efterskoleelever, dygtige kollegaer og tilfredse forældre.
- En ambitiøs arbejdsplads med kollegialt fællesskab og stærke værdier.
- En høj grad af ’hands on’ og medindflydelse på stillingens udmøntning i hverdagens praksis.
- Et arbejdsliv, hvor der ikke er langt fra tanke til handling, og hvor vi passer godt på hinanden.
Du har:
- Stærke psykologiske og pædagogiske kompetencer, enten med baggrund som lærer med AKT efteruddannelse, som cand. psyk., cand. pæd. i pædagogisk psykologi eller lignende.
- En stor interesse i at omsætte din faglighed til at lave god skole, understøtte trygge fællesskaber og skabe deltagelsesmuligheder.
- En imødekommende, åben og anerkendende tilgang til de mennesker, du omgås.
- Lyst og evne til faglig sparring med de mennesker, som tilsammen udgør Gylling Efterskole.
- Evnen til at arbejde selvstændigt og som en del af et hold, tage initiativ og gå forrest i dit fag.
- Et positivt livs- og dannelsessyn, hvor du naturligt ser muligheder frem for begrænsninger.
Om stillingen:
I trivselsteamet på Gylling Efterskole arbejder vi for at skabe de bedste deltagelsesmuligheder i skolens fællesskaber. Som trivselsmedarbejder står du til rådighed for pædagogisk psykologisk sparring med kollegerne, vejledning af forældre og et tæt samarbejde med skolens ledelse.
Du ser værdien i opsøgende og forebyggende arbejde. Du skal være indstillet på at arbejde en aften om ugen, have lyst til at indgå i rollen som kontaktlærer for 6-10 unge og deltage i vores skolerejser og projektuger. Du kan se mere om trivselsteamets formål og kerneopgaver senere i opslaget.
Vi anbefaler, at du kontakter Gylling Efterskole for en telefonisk snak, inden du søger stillingen.
Din ansøgning sendes pr. mail til ge@gylling-efterskole.dk i én samlet pdf-fil. Ansøgningen skal være os i hænde senest onsdag d. 29. oktober 2025.
Samtaler forventes afholdt mandag d. 10. november (1. runde) og torsdag d. 20. november (2. runde) 2025. Deltagere i runde 2 vil blive bedt om at forholde sig til en case inden 2. samtale.
Der indhentes børneattest i forbindelse med indstilling til ansættelse, der vil ske på lærervilkår. Ansættelsen sker efter overenskomst mellem Finansministeriet og LC.
Yderligere oplysninger om stillingen, og om Gylling Efterskole, fås ved henvendelse til afdelingsleder/trivselsvejleder Stine Kridal på 8655 1644 + 4, viceforstander Anne Friis Theede på 8655 1644 + 3 eller forstander Niels Kridal på 8655 1644 + 2.
Trivselsteamets formål
Trivselsteamet på Gylling Efterskole har som overordnet formål at understøtte elevernes læring, udvikling og trivsel i hverdagen. Dette opnås ved at rådgive og vejlede skolens medarbejdere og forældre, samt at vurdere og iværksætte pædagogiske indsatser, så alle elever har gode muligheder for deltagelse i skolens fællesskaber. Dette foregår altid med et dobbeltblik på behovene i både det fælles og hos den enkelte.
Teamets kerneopgaver:
- Styrke skolens fællesskaber: Understøtte, at skolens fællesskaber er stærke og rummelige, så de kan bære de pædagogiske indsatser, som kan være nødvendige for den enkelte elev.
- Rådgivning, vejledning og ’hands on’: Yde råd og vejledning til skolens medarbejdere og de unges forældre om ressourcer, vanskeligheder og behov på individniveau. Udtænke og formidle hvordan disse behov kan sløjfes ind i det fælles, og i skolens almindelige hverdag på helt konkrete måder. Skabe gode relationer, inddrage de unge og selv kunne gå forrest med pædagogiske indsatser.
- Forebyggende og opsøgende indsatser: Arbejde for at identificere unge inden skolestart, og i løbet af skoleåret, som vi med fordel kan understøtte med henblik på at sikre de bedste betingelser for deltagelse i skolens hverdagsliv.
- Understøttelse af forældre: Hjælpe forældre med at skabe de bedste rammer for deres børns skoleår på Gylling Efterskole. Det kan f.eks. være sparring omkring forældrenes rolle eller anden understøttelse af skole/hjem-samarbejdet.