
Er du Kollegiefællesskabets nye driftschef?
Har du stærke byggetekniske kompetencer og lyst til at spille en nøglerolle i drift og udvikling af vores kollegier i Storkøbenhavn? Motiveres du af at kunne sætte dit eget præg på en nyoprettet stilling, hvor dit faglige aftryk får stor betydning for både kollegianere, medarbejdere og bestyrelser? Så er det måske dig, vi søger til vores ca. 6.000 kollegieboliger.
I FA09 søger vi en driftschef til en nyoprettet stilling i vores Kollegiefællesskab. Du får ansvar for en portefølje af kollegier og bliver garant for, at drift, vedligeholdelse og udvikling af bygninger og boligområder fungerer optimalt. Her får du mulighed for at bringe dine byggetekniske kompetencer i spil i tæt dialog med både kollegiechefen, beboerdemokratiet og kollegiernes driftsansatte.
Din base bliver Grønjordskollegiet, hvor kollegiechefen og det administrative team sidder, og du vil samtidig have et stærkt fagligt netværk blandt otte andre driftschefer i FA09. Du vil også skulle være til stede lokalt på kollegierne.
Dine primære opgaver er
- ansvar for driftsadministration og vedligeholdelse af bygninger og tekniske installationer
- udarbejdelse og opfølgning på vedligeholdelsesplaner i samarbejde med bestyrelserne
- deltagelse i renoveringsprojekter, helhedsplaner og forbedringsarbejder i tæt samarbejde med vores Byggeri- og Udviklingsafdeling
- overordnet budgetansvar, prisindhentning og økonomiopfølgning
- daglig dialog med kollegiernes ansatte samt sparring og udvikling af lokale teams
Vi tilbyder
- en nyoprettet, alsidig stilling, hvor du får mulighed for at præge både indhold og udvikling
- en unik chance for at kombinere din byggetekniske faglighed med ledelsesopgaver og ansvar
- et stærkt team, der arbejder tæt sammen på tværs af funktioner for at skabe de bedste løsninger for vores medlemmer
- en spændende og dynamisk hverdag, hvor mobilitet og varierende udfordringer giver dig både faglig og personlig udvikling
- højt kollegialt engagement samt attraktive personalegoder som sundheds- og tandforsikring – og ikke mindst fokus på trivsel og fleksibilitet
Vi søger dig, der
- har solid byggeteknisk viden, fx fra drift, renovering og/eller projektstyring
- kan omsætte teknisk indsigt til konkrete løsninger og prioriteringer i dialog med bestyrelser og beboere
- har erfaring med budget og økonomistyring
- er relationsstærk og god til at kommunikere på tværs af interessenter
- måske har erfaring med ledelse eller bestyrelsesbetjening – men det er dit byggetekniske fundament, der er vigtigst
- Det er en fordel, hvis du kan begå dig på engelsk
Det er et krav, at du har kørekort til personbil og kan stille bil til rådighed. Du skal desuden være indstillet på, at der i perioder kan være aftenmøder.
Lidt om FA09
Vi er en professionel administrationsorganisation, der pr. den 1. januar 2026 administrerer mere end 15.000 lejemål i Storkøbenhavn, og vi samarbejder hver dag tæt med mange forskellige parter for at gøre en forskel for vores beboere, bestyrelser og kollegaer.
Du kan blive klogere på FA09, og hvad du kan blive en del af, ved at se denne video om os her.
Klar til at søge?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kollegiechef Charlotte Simonsen på tlf. 20 92 72 06.
Ellers ser vi frem til at modtage din ansøgning og dit CV senest søndag den 31. oktober 2025. Vi holder 1. samtale i uge 45 og 2. samtale i uge 46 og ønsker at ansætte vores nye kollega pr. 1. januar 2026.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.