
Supporttekniker – med ventilation som speciale
Er du klar til at anvende din viden fra ”tekniker i marken” i rollen som faglig specialist på telefonen og i teamet af andre eksperter?
Systemair Support Center i Hasselager søger en teknisk stærk og serviceminded profil til vores team af tekniske supportere. I denne rolle bliver du en nøgleperson i at yde remote support og fejlfinding på vores ventilationsanlæg og automationsløsninger.
Med din baggrund inden for ventilation og viden om netværk (IP) samt kommunikationsprotokoller som ModBus og BACnet, hjælper du vores kunder, udekørende teknikere og samarbejdspartnere med at sikre optimal drift og integration af Systemairs produkter.
En del af sortimentet sam-udvikles og produceres på lokationen, hvilket giver adgang til andre ventilationseksperter lige udenfor kontoret.
Ansvar og opgaver i jobbet
Som supporttekniker skal du sikre teknisk support til kunder, serviceteknikere og samarbejdspartnere via telefon, mail og fjernadgang. Du forventes at holde din viden om nye Systemair-produkter og teknologier opdateret gennem intern uddannelse. Ligeledes har du et medansvar for at dele din viden og idéer til udvikling og optimering med teamet.
Primære opgaver
- Fejlfinding og rådgivning inden for ventilationsanlæg, automatik og BMS-integration
- Support til Systemairs egne serviceteknikere i marken
- Support i konfiguration og optimering af systemer via IP, ModBus og BACnet
- Ordrebehandling og tilbudsgivning
- Reklamationshåndtering og koordinering med relevante afdelinger
- Dokumentation af sager samt vidensdeling internt i supportcenteret
Din profil
- Teknisk uddannelse inden for ventilation, automatik, el eller tilsvarende
- Solid erfaring med support eller fejlfinding på tekniske anlæg
- Viden om IP-netværk, ModBus og BACnet
- Forståelse for BMS/CTS-systemer og deres samspil med ventilationsanlæg
- Systematisk i fejlfinding og opgaveløsning generelt
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner – du trives med at hjælpe andre på afstand og er en stærk holdspiller i afdelingen
- Dansk og engelsk på professionelt og teknisk niveau, både mundtligt og skriftligt
Vi tilbyder
- En central rolle i Systemair Support Center, hvor du bliver en vigtig sparringspartner for både kunder og kolleger
- En arbejdsplads med fokus på teknologisk udvikling og høj faglighed
- Gode muligheder for kompetenceudvikling og certificeringer
- Et dedikeret team med uformel omgangstone
Vi er i gang med en spændende udvikling i Systemair Support Center, og vi har brug for dig, der har lyst til at bidrage med både idéer og kompetencer.
Har du spørgsmål til jobbet, så ring gerne til Service & Support Manager Bjarke Gam Svare på tlf.: 27791022.
Sådan søger du
Send din ansøgning og CV via knappen "Ansøg" på denne side.
På hjemmesiden systemair.com kan du også læse mere om virksomheden, koncernen, og hvordan vi er som arbejdsplads.
Vi tager løbende kandidater til samtale og forbeholder os retten til at ansætte, når vi har fundet den rette. Så vent ikke med at søge.
Ser frem til at høre fra dig!
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.