
Erfaren Økonomi-assistent til vores afdeling i Vamdrup
Om os
Reiling er en (Tysk) familievirksomhed, der satte sig selv opgaven for mere end et århundrede siden at indsamle genanvendelige materialer og genanvende dem effektivt. På denne måde yder vi et vigtigt bidrag til miljø- og klimabeskyttelse, fordi vi kan bevare naturressourcerne og skabe en optimal genanvendelse.
Som genanvendelseseksperter er vi forpligtet til at skabe et optimalt kredsløb. I den forbindelse er vi først og fremmest partner for industri, kommuner, handel, erhvervsliv og pantsystemer. Vi støtter dem i hele spektret fra indsamling, transport og forarbejdning til levering af genanvendelsesprodukter af høj kvalitet. Med innovative teknologier og vores egen knowhow udvikler vi hele tiden nye anvendelses- og genanvendelsesmuligheder (se mere på https://www.reiling.dk/).
Vi har en flad organisationsstruktur og korte beslutningsveje, hvor der lægges stor vægt på samarbejdet mellem afdelingerne, såvel i Danmark som vores søsterselskaber i Tyskland, Sverige, Polen og Holland.
Dine primære ansvarsområder
Arbejdet i økonomiafdelingen er en central rolle, og du bliver en vigtig del i at sikre de økonomiske processer, hvor du i samarbejde med dine kollegaer vil blive ansvarlig for at løse de opgaver, der findes i en moderne økonomifunktion, herunder:
- Klassisk bogholderi; debitor, kreditor og finans
- Momsafstemning og indberetning på månedsbasis
- Statistik og indberetning af EU-salg til Intrastat
- Udarbejdelse af perioderegnkaber
- Klargøring af årsregnskaber til Revisor
- Lønadministration af timelønnet og funktionærer, herunder indberetninger og afstemning
- Udfærdigelse af ansættelseskontrakter.
- Diverse skrivelser til medarbejderne
- Optimering af økonomifunktionerne, herunder Dynamics 365 Business Central - bogholderi
- Rapportering og risikovurdering til de enkelte driftsenheder
- Bidrage til et godt arbejdsmiljø og fremme afdelingernes sammenhold og gode humør
- Indkøb af diverse kontorartikler m.m.
- Hjælp til ind- og udvejning af lastbiler
Anvendte IT-Systemer
- Dynamics 365 Business Central – bogholderi
- Mynature – Tysk system til indvejning, ordrebehandling, prider, varenumre, kundestamdata, fakturering & transporter
- Timeplan – tidsregistrering
- Dataløn
- DocuWare – Elektronisk godkendelse og opbevaring af bilag
- Registreringssystem vedr. medarbedjere
- Office-pakken
Vores forventninger til dig
- Uddannet inden for regnskab, økonomi eller finans
- Gerne tysk i skrift og tale, da vi har daglig kontakt med vores selskaber i Tyskland
- Kendskab til ATL / 3F overenskomst ønskeligt (Holddrift og Chauffører)
- Bred erfaring med bogholderi og regnskab
- Kendskab til anvendt bogholderisystem ønskeligt
Du har øje for detaljen, er struktureret og bevarer overblikket, når det går stærkt. Du kender dine begrænsninger og beder om hjælp hos kollegaer, når det er nødvendigt. Du er grundig og kan lide at sætte høje mål for kvaliteten i dit arbejde. Du er mødestabil, har et positivt sind, trives med en organisation, hvor der er højt til loftet, har humor og trives med en hverdag, hvor ikke 2 dage er ens.
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt, men vi er fleksible og er åbne for individuelle aftaler, hvis det passer bedre.
Hvis du er interesseret i at arbejde i en spændende organisation og stillingen lyder interessant, så send din ansøgning via ’Ansøg’-knappen nedenfor.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.