Nexel A/S
Virum

Programleder til implementering af 'Lov om styrket beredskab' hos Danmarks største eldistributør

Vil du være med til at forbedre det sjællandske elnets modstandsdygtighed og beredskab – og sikre, at vi lever op til kravene i den nye ‘Lov om styrket beredskab’? Så kom og vær med til at opbygge og gennemføre det ambitiøse program, der skal bringe os i mål.

I vores bestræbelse på at sikre en robust energiforsyning, der kan forebygge, modstå og håndtere hændelser, der kan true forsyningssikkerheden, søger vi en erfaren programleder til at sikre en effektiv og smidig afvikling af programmet.

Vores forretning står overfor en stor opgave med at imødekomme myndighedernes og samfundets øgede krav og forventninger til blandt andet cybersikkerhed, fysisk sikring og adgangsstyring. For at kunne levere på det, har vi brug for en programleder, der kan koordinere de mange, forskellige aktiviteter og sikre den nødvendige fremdrift i programmet.

fortæller afdelingsleder for PMO Rasmus Bohr

Nexel – vi er på opgaven

Vi bygger og varetager driften af forsyningsanlæg, der sikrer strøm til alle – på jobbet, i skolen og derhjemme. Læs mere om os på nexel.dk.

I afdelingen for PMO og processer

bliver du tilknyttet Nexel’s PMO-enhed, der driver porteføljen med tværgående udviklingsprojekter. Her vil du blive en del af en afdeling med dygtige kollegaer, der alle driver tværgående projekter og programmer i organisationen.

Vi har et uformelt miljø med højt humør, effektivt samarbejde og plads til faglig udvikling og fokus på at levere solide resultater. Afdelingen har arbejdsadresse i Teknikerbyen i Virum.

Som programleder

får du ansvaret for at koordinere de mange aktiviteter, der skal sikre, at vi lever op til kravene i ‘Lov om styrket beredskab’. Programmet forventes at strække sig over flere år, og du vil få tilknyttet nøglekompetencer inden for hvert af de fagområder og spor, som programmet omfatter.

Den ideelle kandidat vil have en dokumenteret erfaring med planlægning og afvikling af både projekter og programmer. Du har dyb forståelse for forretningsmæssige processer, kan gennemskue disse og eksekvere på de nødvendige procesoptimeringer.

Din baggrund

  • Certificeret i projekt- og programledelse. (F.eks. IPMA, Prince 2 og/eller MSP).
  • Har mindst 8 års erfaring som projekt/programleder.
  • Strategisk tænkende og løsningsorienteret: Du omsætter komplekse udfordringer til konkrete leverancer.
  • Rutineret i relationer og samarbejde: Du arbejder effektivt på tværs af fagområder og organisatoriske niveauer.
  • Klar og overbevisende kommunikation: Du formidler komplekse idéer mundtligt og skriftligt med fokus på modtageren.

Som person trives du i fællesskaber med højt fagligt engagement. Du får energi af at være samme med dine kolleger og er god til at skabe følgeskab også i de svære situationer.

Vær opmærksom på, at jobbet kræver, at du bliver sikkerhedsgodkendt og kan fastholde godkendelsen.

Vi kombinerer formål, faglighed og fællesskab

Hos os bliver du en del af en arbejdsplads, der engagerer sig i den grønne omstilling og aktivt sætter positive spor i samfundet. Vi er ikke kun et demokratisk-ejet andelsselskab, men også et fællesskab der tænker langsigtet og formålsdrevet, og hvor forandringer er velkomne, som en vigtig del af dagligdagen.

Vores andelskultur er kendetegnet ved et sammenhold og relationer, der bunder i tillid. Når vi mødes i kantinen, taler vi uformelt med hinanden, og i arbejdet mødes vi med en ligeværdig tilgang på tværs af koncernen, fordi vi ved, at hver person bidrager med noget særligt og værdifuldt.

Et andelsselskab i bevægelse – vil du med på rejsen?

Lyder stillingen som noget for dig, så send din ansøgning og dit CV, (inkl. konkrete eksempler på de programmer eller projekter, du har gennemført med tydelig præcisering af din rolle), hurtigst muligt via annoncen her. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Rasmus Bohr på telefon 3033 4588.

Vi ser frem til at høre fra dig.

For at sikre gældende GDPR-lovgivning modtager vi kun ansøgninger via jobannoncen.