Simeon-Sankt Johannes Sogn
København N

Kommunikationskordegn – spændende kombinationsstilling i Folkekirken på indre Nørrebro (37 timer)

Vi tilbyder en sammenhængende fuldtidsstilling til dig, der kan skabe relevant blikfang på sociale medier og er god til layout. Du skal kunne se det vigtige i at være tovholder i at kommunikere vores kirkers mange gudstjenester og arrangementer og vedligeholde overblikket over dem i vores kalendersystem og hjemmeside.

Som kordegn vil du også komme til at arbejde med personregistrering i et af landets mest spændende lokalområder. Du får vores dygtige fuldtidskordegn som daglig kollega. Stillingen kræver grundighed og pertentlighed – samtidig med åbne sanser og gode formidlingsevner, både hvad angår kirkens puls og integritet – og det omgivende samfund.

Sognets to kordegne er placeret på kirkekontoret er beliggende i Simeons Kirke, hvor du bliver en del af en engageret og tværfaglig stab på Indre Nørrebro. Det er et af de mest spændende steder i landet at være kordegn, da vores personregistrering blandt andet omfatter Rigshospitalet med dertil hørende specialopgaver. Kirkekontoret betjener sognets tre kirker med hvert deres unikke udtryk: Simeons Kirke, Sankt Johannes Kirke og De Gamles Bys Kirke. Sognet rummer desuden Plejecenter Sølund og Rigshospitalet.

Opgaverne spænder vidt og foregår i et godt og respektfuldt samarbejde med de øvrige ansatte, der udover de i alt to kordegne på kirkekontoret tæller: 11 præster, en administrativ leder, fire kirketjenere + en havemand, en kirke- og kulturmedarbejder, to organister samt et menighedsråd med 14 folkevalgte medlemmer.

Grundet det store sogn er der et stort og omhyggeligt kalenderstyringsarbejde. Det vil derfor være en fordel, hvis du har kendskab til ChurchDesk. Kordegnene administrerer de kirkelige handlinger.

Simeon – Sankt Johannes sogn er et ungt sogn med en høj flyttefrekvens. Vi er gode til at byde nye ansigter velkomne og lægger stor vægt på at ansatte og frivillige står sammen om, at alle der kommer i kirken bliver mødt med venlighed og relevans. Socialt udsatte skal opleve at være en ligeværdig del af vores fællesskab.

Vi har stor varians i gudstjenester og kirkelige handlinger – et højt kulturelt niveau, spændende fra store til mindre kirkekoncerter, foredrag, sangeftermiddage, torsdagsmiddage (vinterhalvåret), børnekor, filmcafé m.m.

For yderligere information, henviser vi til sognets hjemmeside: simeon-sanktjohannessogn.dk.

Simeon – Sankt Johannes Sogn tilbyder:

Et meningsfuldt arbejde, hvor kommunikationskordegnen har en afgørende rolle i at gøre opmærksom på kirkernes mangeartede tilbud. Her er et rigt gudstjenesteliv, og der er både storslået klassisk musik, rum til ro og eftertanke og en vis vildskab. Kommunikationskordegnen har en vigtig rolle i at skildre dette og gøre os kendt som ramme om åndfulde samtaler og sociale og klimamæssige ansvarlighed.

Kommunikationskordegnen skal være tovholder og den primære aktør på kirkens eksterne kommunikation: sociale medier, hjemmeside, info-standere, videoer og lignende, samt diverse trykte materialer, flyers, plakater etc.

Kommunikationskordegnen er medlem af Aktivitets- og kommunikationsudvalget og skal i samarbejde med udvalget udvikle en kommunikationsstrategi og -planer for sognet under hensyn til de forskellige kirkers profiler og centrale opgaver.

Vi søger en kommunikationskordegn, der:

  • Kan personregistrerer også for Rigshospitalet herunder nød-dåb og -vielser, fødsler af udenlandske børn, registrering af dødsfald på udenlandske borgere samt tilbagemelding til Grønland og Færøerne.
  • Kan være en del af betjeningen på et kirkekontor med mange udenlandske borgerhenvendelser.
  • Kan udføre kirkebogsopslag og attestarbejde også på udlændinge født på Rigshospitalet.
  • Kan kalenderstyring for sognets kirkelige handlinger.
  • Kan vedligeholde hjemmeside og info-standere. Kendskab til ChurchDesk er en fordel.
  • Er dygtig til langtidsplanlægning, så PR for vores aktiviteter er synlig i god tid.
  • Har erfaring med digital kommunikation, SoMe, nyhedsbreve, Web, streaming.
  • Har erfaring med layout og grafisk kommunikation.
  • Kan arbejde selvstændigt og samarbejde med kommunikationsudvalget, præster og andre af kirkens aktører og samarbejdspartnere.
  • Er venlig, imødekommende og serviceminded over for alle typer mennesker, der dagligt kommer på sognets kirkekontor i Simeons Kirke.
  • Er god til at kommunikere i skrift og tale på både dansk og engelsk.
  • Kan bevare overblikket i hektiske situationer.
  • Er omhyggelig og har øje for detaljen.
  • Brænder for Nørrebro som bydel og har sans for, det som rør sig i bydelen.
  • Har relevant uddannelse og erfaring.
  • Har interesse og forståelse for kirke og kristendom.

Ønskes yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte præst og formand for Aktivitets- og kommunikationsudvalget Louise Britze tlf. 51 32 97 94, mail: LOBR@km.dk eller administrativ leder Kenneth Brandt på 24 87 14 41, mail: KBR@km.dk.

Ansøgningen med relevante bilag skal være Menighedsrådet i hænde senest den 24. september 2025 kl. 12 og sendes til: Kirkekontoret, Simeon Kirke, Sjællandsgade 12B, 2200 København N eller gerne via Jobindex QuickApply.

Første ansættelsessamtale forventes at finde sted i uge 40 og en eventuel anden samtale i uge 41. Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2025 eller hurtigst muligt derefter.

Der indhentes straffeattester og referencer.

Ansættelse sker ved Simeon – Sankt Johannes Sogns Menighedsråd, Sjællandsgade 12B, 2200 København N.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kordegne gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Årslønnen aftales indenfor intervallet 323.233,66 kr. – 379.799,43kr.(nutidskroner). Fikspunktet er 338.012,00 kr. (nutidskroner).

Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 38.349,25 kr. (nutidskroner).

OK24 tillæg på 3.366,35 kr. (nutidskroner) pr. år.

Løn, OK-tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.