
Privatfundraiser
Vil du være med til at sikre, at flere mennesker med demens og deres pårørende får den støtte, de har brug for? Har du erfaring med fundraising, og kan du skabe stærke relationer til støtter og medlemmer? Så er du måske vores nye privatfundraiser.
Om stillingen
Som privatfundraiser hos Alzheimerforeningen bliver du drivkraften i arbejdet med at engagere, fastholde og udvikle relationerne til vores private støtter og medlemmer. Du får ansvar for at udvikle og gennemføre kampagner, koncepter og donorrejser, der både skaber indtægt og styrker fællesskabet omkring mennesker med demens.
Du bliver en del af foreningens team for engagement, kommunikation og fundraising og vil arbejde tæt sammen med kolleger på tværs af. Du refererer til kommunikations- og engagementschefen.
Dine primære opgaver
- Drive og udvikle foreningens arbejde med privatfundraising, medlemsrekruttering og loyalitet.
- Udvikle og implementere en strategi for privat fundraising på tværs af kanaler og produkter (rekruttering, fastholdelse, upgrade, winback)
- Planlægge og eksekvere kampagner på tværs af digitale og fysiske kanaler
- Drive og optimere donor-CRM (OnlineFundraising og CollectAZ), inkl. segmentering, automations og datakvalitet
- Udvikle vores leadgenerering og samtykkebaseret fundraising, sammen med dine kollegaer.
- Sikre løbende opfølgning på KPI’er for vækst, loyalitet og livstidsværdi (LTV)
- Bidrage til at udvikle events og aktiviteter, der styrker relationen til vores støtter (loyalitet)
- Varetage og udvikle relationen til vores eksterne telemarketingbureau.
Dine kompetencer og erfaringer
Vi forestiller os, at du:
- Har erfaring med fundraising, indsamling og medlemsprogrammer.
- Kan dokumentere erfaring med CRM og datadrevet kommunikation.
- Har flair for skriftlig formidling og kan tilpasse indhold til forskellige målgrupper
- Er både strategisk tænkende og handlekraftig i eksekveringen
- Er empatisk og god til at skabe relationer – og ser arbejdet med medlemmer og fundraising i et langsigtet perspektiv.
- Har forståelse for marketing, salg og konvertering på tværs af digitale og analoge kanaler
- Gerne har erfaring fra NGO-, medlems- eller patientforeningsverdenen
Du har en relevant uddannelse – men vigtigere for os er dit engagement, dit drive og din lyst til at være med til at skabe bedre liv for mennesker med demens og deres pårørende. Måske har du tidligere arbejdet i en NGO, en patient- eller pårørendeforening eller i en organisation, hvor fællesskab og omsorg er i centrum.
Vi tilbyder
- En central rolle i en organisation i vækst, hvor du får mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af privatfundraising og medlemsloyalitet.
- Et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab i hjertet af København
- Gode personaleforhold, fleksibilitet og mulighed for faglig udvikling
Praktisk
Vi forventer opstart den 1. december 2025 eller hurtigst muligt.
Send din ansøgning og CV inden 30. september 2025 og vi forventer at afholde samtaler den 10. oktober og igen den 20. oktober. Går man videre til 2. samtale vil der være en lille reflektionsopgave, der skal løses mellem 1. og 2. samtalen.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kommunikations- og engagementschef Anne-Katrine Nørholm på tlf. 20 66 22 24 eller mail akn@alzheimer.dk.
Ekstern fundraising‑konsulent Christian Sophus Ehlers assisterer ved denne rekruttering og kan kontaktes på tlf. 26 71 78 84, hej@ChristianSophus.dk.
Vi opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder, etnicitet, religion og seksualitet til at søge stillingen. Vi værdsætter også forskellige uddannelses‑ og erhvervsbaggrunde.
Om Alzheimerforeningen
Alzheimerforeningen er en landsdækkende patient- og medlemsorganisation, der arbejder for at forbedre vilkårene for mennesker med demens og deres pårørende. Vi tilbyder rådgivning, information og støtter forskning. Foreningen består af 13 lokalforeninger og et sekretariat i København og Odense.
Se mere på https://Alzheimer.dk.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.