20 km nordvest for Aarhus
Jobindex søger for kunde

Finance Assistant til et nordisk økonomiteam - ansvar for svensk regnskab

Har du erfaring med bogholderi og lyst til at arbejde bredt med økonomiopgaver i en nordisk kontekst? Og trives du i en rolle med ansvar og selvstændighed?

Så er det måske dig, vi søger som Finance Assistant med fokus på vores svenske aktiviteter.

Bliv en del af et stærkt nordisk økonomiteam

Stillingen er nyoprettet, og du får derfor mulighed for at sætte dit præg på både indhold og processer. Du bliver en del af et nordisk økonomiteam ca. 20 km. nordvest for Aarhus. Du får ansvar for bogholderiet i vores svenske selskab og bidrager samtidig til udvikling og optimering af vores økonomiprocesser. Du refererer direkte til CFO.

Dine opgaver spænder bredt inden for økonomi

I rollen som Finance Assistant kommer du til at arbejde bredt med økonomiopgaver, herunder:

  • Kreditor- og debitorstyring
  • Finansbogføring og økonomisk administration
  • Rejseafregning og projektopfølgning
  • Moms, skat og afgifter
  • Månedsafslutning inkl. afstemninger og dokumentation
  • Økonomirelaterede ad hoc-opgaver

Du har styr på bogholderiet – og mod på mere

Vi forestiller os, at du har en økonomisk baggrund og minimum to års erfaring med all-round bogholderi. Du er struktureret, detaljeorienteret og har blik for at skabe overblik. Det er en fordel, hvis du kender til svenske moms- og skatteregler, men det er ikke et krav – vigtigst er din lyst til at lære.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • Har erfaring med finansbogholderi, afstemninger og rapportering
  • Er analytisk og trives med at optimere processer
  • Har gode samarbejdsevner og kan arbejde på tværs af lande og kulturer
  • Har solide Excel-kompetencer, flair for IT-systemer og gerne kendskab til ERP-systemer
  • Behersker dansk og engelsk i skrift og tale, og kendskab til svensk vil være en fordel

Her får du både ansvar og udviklingsmuligheder

Du bliver en del af en international virksomhed i vækst, hvor du får indflydelse på dit eget arbejde og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi tilbyder desuden:

  • Et uformelt og engageret arbejdsmiljø
  • Kantineordning, personaleforeninger og adgang til fitness
  • Løn efter kvalifikationer inkl. pension og sundhedsforsikring

Klar til næste skridt?

Jobindex er rekrutteringspartner på denne stilling. Har du spørgsmål til stillingen eller rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte rekrutteringskonsulent Line Purup på 72 45 91 10.

I rekrutteringsprocessen har vi brug for dit målrettede CV, og gerne med en motiverende tekst i toppen, som du sender via ansøgningsknappen allerede i dag eller senest den 3. oktober 2025.

Vi indkalder løbende til samtaler, så vent ikke for længe med at søge.

CV’er, der ikke er sendt via ansøgningsknappen, kommer ikke i betragtning. Tiltrædelse er snarest muligt, men vi venter naturligvis gerne på den helt rigtige kandidat.

Vores jobannoncer kan blive genoprykket, indtil stillingen tages offline - det må ikke forveksles med, at stillingen bliver genopslået.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.

Dit rekrutteringsforløb med Jobindex

Jobindex er rekrutteringspartner på denne stilling. Vi læser de indkomne ansøgninger igennem og overdrager løbende relevante kandidater til virksomheden. Du kan læse om vores rekrutteringsproces på siden Rekrutteringsforløb.