Knorr-Bremse Rail Systems Denmark ApS
København SV

Vi søger en operationel indkøber som er dynamisk og relationsskabende

Du får ansvar for at sikre korrekte indkøb og stå for leverandøropfølgning, med en stor berøringsflade i organisationen – Kan du se dig selv i rollen som vores operationel indkøber?

Knorr-Bremse søger en, der kan være med til at styrke indkøbsafdelingen i etableringen og udviklingen af det operationelle indkøb. Du kommer til at være med til at sætte dagsordenen for det fremtidige indkøb på operationelt niveau, samtidigt med at du får ansvaret for en del af det MRP-styrede indkøb inden for direkte indkøb.

Dine arbejdsopgaver:

  • Etablering af indkøbsordrer via MRP-styring til vores produktion
  • Behandling af rekvisitioner og udsendelse af indkøbsordrer
  • Følge op på leverandører ift. ordrebekræftelser og leverancedatoer
  • Sikre vedligehold af indkøbsaftaler i vores system
  • Sikre flow vedr. fakturaer og betaling
  • Er ajour med lagerbeholdninger.

Du vil derudover komme til at indgå i et tæt samarbejde med vores teknisk afdeling, vores projekt- og salgsafdeling samt planlæggere og order management.

En naturlig del af dit job er din brede kontaktflade, hvor du vil arbejde tæt sammen med både interne og eksterne partnere for at løse opgaverne.

Dit team:

Du bliver en del af et engageret og kompetent indkøbsteam bestående af 12 kollegaer, der arbejder med både operationelle og strategiske indkøbsopgaver. Teamet er fordelt mellem Aarhus og København, og du vil få din daglige arbejdsplads i København, hvor du indgår i et tæt samarbejde med en kollega og resten af teamet på tværs af lokationerne.

De øvrige teammedlemmer sidder i Aarhus, herunder din nærmeste leder og Procurement Manager Marco Hjøllund, som du vil referere til. Marco har sin base i Aarhus, men er ofte til stede i København og prioriterer tæt samarbejde og løbende dialog med hele teamet – uanset geografisk placering.

Vi tilbyder:

  • Fleksibel arbejdstid og mulighed for at arbejde hjemmefra
  • Pension
  • Sundhedsforsikring gennem Tryg
  • Virksomhedsaftaler med PureGym og Louis Nielsen
  • Mulighed for frokostordning
  • Fantastisk netværk ift. faglig læring og mulighed for udvikling

For at du trives og får succes i rollen er det væsentligt, at du:

  • Har en relevant uddannelse for udførelsen af operationelt indkøb
  • Drives af det selvstændige ansvar og arbejder selvstændigt
  • Har god forretningsforståelse, er udadvendt og relationsskabende
  • Du er engageret, positiv og proaktiv
  • Du får ting til at ske og sikrer fremdrift og resultater
  • Har kendskab til logistik og materialestyring herunder MRP
  • Har et godt kendskab til Excel
  • Kan kommunikere flydende på dansk og engelsk i skrift og tale
  • Er struktureret og besidder et godt overblik
  • Kendskab til SAP er en fordel

Knorr-Bremse Group er en stor international virksomhed med

  • Over 120 års historie,
  • Mere end 30 lande,
  • Mere end 100 lokationer,
  • Omkring 30.000 ansatte globalt,
  • En omsætning på 7.8 milliarder Euro
  • Mere end 114 forskellige nationaliteter

Knorr-Bremse Group har hovedsæde i München, Tyskland og er markedsledere inden for bremsesystemer til både tog og lastbiler. Derudover er Knorr-Bremse en førende leverandør af sikkerhedssystemer, dørsystemer og klimanlæg til jernbanekøretøjer samt førerassistentsystemer til lastbiler.

Knorr-Bremse Danmark blev etableret i september 2022, da Knorr-Bremse Group opkøbte DSB’s vedligeholdelsesværksteder. I dag har Knorr-Bremse Danmark ca. 450 medarbejdere fordelt på seks lokationer - tre i Københavnsområdet og tre i Aarhus.

Vi har udelukkende fokus på jernbanekøretøjer og omkring to tredjedele af vores medarbejdere er dygtige håndværkere med specialiseret viden inden for togbranchen.

I modsætning til resten af Knorr-Bremse Group producerer vi ikke nye jernbanekøretøjer i Danmark - vi vedligeholder og reparere eksisterende vogne og håndterer akutte havarier. Vores kunder er offentlige og private virksomheder indenfor togtransporten – og vi er stolte af at bidrage til den grønne omstilling af den kollektive transport.

Praktisk information

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen og din primære arbejdsplads vil være i København på Otto Busses Vej. Der kan forekomme nogle rejsedage om året frem og tilbage fra Aarhus og København.

Opstart ønskes snarest muligt. Vi læser ansøgninger igennem løbende, vi venter gerne på den rette kandidat.

Ønsker du mere information

Du kan kontakte purchasing manager Marco Hjøllund på 31 46 72 72, hvis du har spørgsmål til stillingen, arbejdsopgaver og teamet. Eller du kan kontakte Lærke Skannerup på 50 96 15 19, hvis du har spørgsmål til organisationen, processen eller vilkår.

Vi glæder os til at høre fra dig.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.