
Lønkonsulent - Specialist i løn og overenskomstforhold
Brænder du for at sikre korrekt og rettidig løn til medarbejdere – og har du styr på både systemer, regler og processer?Har du lyst til at være en del af en afdeling, hvor høj faglighed, god service og overblik er i fokus? Så er du måske vores nye kollega i Økonomiafdelingen.
Vi søger en erfaren og struktureret lønkonsulent, der vil være med til at sikre en professionel og effektiv lønbehandling for ca. 2.400 medarbejdere fordelt over hele landet – og samtidig være en vigtig sparringspartner for vores mange driftsafdelinger.
Om stillingen
Som lønkonsulent hos os får du en central rolle i at sikre korrekt og rettidig løn, håndtere lønrelaterede spørgsmål og bidrage til, at vores lønprocesser er stabile, gennemsigtige og i konstant udvikling. Du får både et operationelt og rådgivende ansvar, og hvor du varetager dine egne lønkørsler og fungerer som sparringspartner for driftsafdelingerne i løn- og overenskomstspørgsmål. Lønafdelingen arbejder tæt sammen med både planlægningsafdelingen og HR – og lønperioderne planlægges for et år ad gangen, så du altid kender dine deadlines.
Du får ansvar for opgaver som blandt andet at:
- Vedligeholde stamdata og håndtere til- og fratrædelser i lønsystemet
- Udføre månedlig lønkørsel for timelønnede og funktionærer – inkl. databehandling, kontrol og dialog med afdelinger
- Udsende prøvelønsedler og håndtere eventuelle rettelser i tæt samarbejde med driften
- Sikre korrekt overførsel til bank og e-Boks samt indberetning til e-indkomst
- Afstemme løn med bogholderi og deltage i afsluttende interne kontroller
- Tilpasse lønsystemet til gældende overenskomster og lovgivning
- Være kontaktperson til pensionskasser og ansvarlig for diverse statistiske indberetninger
- Vejlede driftsafdelinger i lønrelaterede og overenskomstmæssige spørgsmål
- Indberette arbejdsskader i EASY
- Bidrage til videreudvikling af interne processer og kvalitetskontrol
Vi forestiller os, at du:
- Har minimum 5 års erfaring med løn til både timelønnede og funktionærer
- Er struktureret og trives med faste deadlines
- Har øje for detaljer og leverer høj kvalitet i dit arbejde
- Har stærke samarbejdsevner og en serviceorienteret tilgang
- Har solid erfaring med Lessor PM5 og kendskab til e-indkomst, Feriepengeinfo og pensionssystemer
- Gerne har bogholderibaggrund og forståelse for økonomi og regnskab
- Har godt kendskab til gældende lønlovgivning og erfaring med overenskomster
- Har gerne erfaring fra en aktør i den kollektive trafik – et klart plus
Vi leder efter dig, der har styr på detaljerne, har godt kendskab til løn- og overenskomstforhold – og som trives i en rolle, hvor du både arbejder struktureret og har kontakt til mange mennesker i organisationen.
Vi tilbyder
Hos Umove får du mulighed for både personlig og faglig udvikling i en virksomhed i kraftig vækst. Du vil få en selvstændig og ansvarsfuld rolle, hvor du spiller en central rolle i virksomhedens strategiske udvikling. Vi tilbyder en spændende hverdag med mange udfordringer, hvor du vil arbejde tæt sammen med ledelsen og dygtige kollegaer. Vi tilbyder en arbejdsplads med en dynamisk kultur, hvor vi værdsætter samarbejde, ejerskab og handlekraft. Stillingen er baseret på Sjælland, og arbejdspladsen vil være i Glostrup.
Send din ansøgning
Kan du se dig selv i ovenstående job, så hører vi meget gerne fra dig. Vi holder samtaler løbende, og tager stillingsopslaget ned igen, når vi har fundet vores nye kollega. Du kan læse mere om os på vores hjemmeside www.umove.dk. Send din ansøgning, dit CV og relevante bilag via "Ansøg"-knappen.
Om Umove
Umove er Danmarks største privatejede busoperatør i kollektiv trafik og løser opgaver for 80 % af de offentlige trafikselskaber i landet. Siden stiftelsen i 2013 har vi vokset til over 2.000 medarbejdere og 900 busser, med en årlig omsætning på over 1.000 MDKK. I 2017 overtog CUBE majoriteten af aktierne, og i 2024 blev Umove solgt til JPMorgan Asset Managements Global Transportation Group.
Om JPMorgan Asset Management’s Global Transportation Group
JPMorgan Asset Managements Global Transportation Group er en global leder inden for transportinvesteringer, grundlagt i 2010. Gruppen investerer i luftfart, jernbane, containerleasing, opladning af elektriske køretøjer, logistik og havvindmøllevedligeholdelse.
Vores vision
Vi stræber efter at være Danmarks bedste operatør i kollektiv trafik og samtidig bidrage til bæredygtige mobilitetsløsninger.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.