
Pædagog på 32 timer til Teater/Drama i KlubN og UV
KlubN søger en uddannet pædagog på 32 timer specifikt til vores Teater og Drama-team i vores fritidsklub. Som ansøger forventer KlubN, at du, udover viden om og kompetencer indenfor det pædagogiske arbejde med børn i Teater og Drama, kan bidrage understøttende til arbejdet med musik, rekvisitter, udklædning, dans, etc.
Så, kære aspirerende kollega, besidder du interesse for og kompetencer til at indgå i vores Teater og Drama-team, kan vi tilbyde dig et spændende og udfordrende job med sjove og engagerede børn, forældre og kolleger.
Som pædagogisk aktivitet skal Teater/Drama i KlubN udvikle og understøtte gode relationer børnene imellem. Teater og Drama i KlubN skal skabe muligheder for både fordybelse og uformelle trivselssnakke.
Du skal således kunne anvende Teater og Drama som pædagogisk redskab i aktiviteter, der fremmer trivsel, udvikling og læring. Dette forudsætter, at du kan beskrive, planlægge og gennemføre aktiviteter i klubbens daglige praksis, som skal understøtte aktiviteternes funktion til at nå de pædagogiske mål.
KlubNs dannelsesmål for Teater og Drama skal gennem aktiviteter og dialog understøtte børnenes forståelse og brug af tillærte performanceteknikker- og kompetencer, som de vil kunne profitere af i andre sammenhænge og således ikke kun i klubben.
Større projekter og forestillinger i Teater og Drama planlægges i samarbejde mellem børn, personale og eventuelle samarbejdspartnere.
KlubNs børn betragter klubben som et fristed, hvor den professionelle voksne møder den enkelte positivt og motiverende. Børnene er samtidig meget bevidste om værdien af demokratiske processer, så en del af den pædagogiske opgave i teamet består således også i at indsamle og implementere børnenes input til aktiviteter og tiltag.
Udover arbejdet i de enkelte teams varetager det pædagogiske personale forskellige opgaver i dagligdagen og i mindre eller større projekter og arrangementer. Disse opgaver og funktioner går på tværs af organisationen på tidspunkter, hvor man ikke har planlagte aktiviteter i teams.
Du vil også blive en del af vores UV(UngeVærk)-team torsdag aften, hvor du i samarbejde med dit team planlægger aftenerne og efterfølgende aktivt deltager og faciliterer aktiviteter for en bred målgruppe. Det forventes, at du engagerer dig i børnenes og de unges interesser, hvad enten der er tale om vores nye 7.klasser eller de store drenge og piger på 17 år. UV-delen koordineres af en medarbejder, som den enkelte medarbejder og de enkelte teams refererer til og sparrer med.
Nok om forventninger – hvad tilbyder vi?:
- Et spændende og udfordrende job, hvor du får rig mulighed for at veksle teoretiske betragtninger til umiddelbar praksis
- Gode kolleger i organisation og teams
- At fokusere professionelt på børn og unges trivsel og udvikling gennem aktiviteter, dialog og fælles oplevelser
- En velfungerende arbejdsplads med ledelsesmæssig- og kollegial opmærksomhed på både faglig og personlig udvikling og trivsel
Om KlubN
KlubN på Ydre Nørrebro er et klubtilbud til børn og unge i alderen 9-17 år fordelt på fritidsklub og Ungeværk. Vi er en selvejende institution med daglig leder, afdelingsleder, Ungeværkskoordinator og bestyrelse.
KlubN har 445 medlemmer i fritidsklubben og 110 medlemmer i Ungeværket. Vores medlemmer er primært fra Rådmandsgade Skole og Nørrebro Park Skole, ligesom vi har medlemmer fra forskellige privatskoler.
Strukturen i KlubN knytter den enkelte medarbejder til et primært team, hvor man byder ind med kompetencer, sparring, planlægning og gerne egen interesse.
I KlubN arbejder vi overordnet og på teamniveau med forløb, tema (perioder) og faste, daglige aktiviteter. Centralt for klubbens pædagogiske arbejde er anerkendelsen og forståelsen af vores klubtilbud som et vigtigt omdrejningspunkt i barnets og den unges udvikling og et godt fritidsliv. Klubben samarbejder i høj grad med foreninger, kulturinstitutioner, idrætstilbud og skoler i området.
Denne stilling er bygget op således, at du vil have 1 ugentlig vagt om torsdagen klokken 17-21.30 i Ungeværket udover normal åbningstid (13.00-17.00), og du deltager på personale-, børne- og teammøder. Du må meget gerne være med på at deltage på koloni med overnatninger eller ture til udlandet. Løn og ansættelse efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist er mandag 4. august 2025 klokken 12 og ansættelsessamtaler afholdes snarest herefter. Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. september 2025 (eller efter aftale).
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.