
Vejen Kommune søger anlægsingeniør
Har du interesse og flair for projektledelse og anlæg, så er det dig, vi søger.
En god kollega har søgt nye udfordringer, hvorfor vi glæder os til at byde en ny kollega velkommen i Teknik & Miljø. I Teknik & Miljø arbejder vi med mange forskelligartede opgaver. Dette sker i tæt samarbejde og dialog med borgerne og erhvervslivet, og i samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere.
Vi tilbyder en stilling som anlægsingeniør, hvor du får muligheden for at arbejde med en bred opgaveportefølje af anlægsopgaver: veje og stier, byggemodninger, projektledelse, projektering af mindre anlægsprojekter. Du har rig mulighed for at sætte dit eget præg og udvikle på stillingen og løsningen af de forskellige opgaver. Opgaveløsningen sker i tæt samarbejde med kollegaerne og de forskellige fagligheder i Teknik & Miljø.
Eksempler på arbejdsopgaver
- Projektudvikling og projektledelse i tæt samarbejde med kollegaer i teamet og i hele Teknik & Miljø.
- Byggemodninger: udvikling, koordinering, projektering.
- Anlæg fra skitsering til detailprojektering.
- Tilsyn med anlægsprojekter primært på vejareal.
- Mindre klimatilpasnings- og afvandingsprojekter.
- Indhentning af diverse undersøgelser: geoteknik, arkæologi, tv-inspektioner, drænkort mv.
- Koordinering med interne og eksterne samarbejdspartnere, som forsyningsselskaber, rådgivere mv.
- Følge opgaven fra ”start til slut”.
Faglige kompetencer
- har en relevant uddannelse, fx anlægsingeniør eller tilsvarende.
- har kendskab til CAD, gerne AUTO CAD.
- har kendskab til udbud og styring af anlægsprojekter.
- måske har du erfaring fra tilsvarende organisation.
Personlige kompetencer
- har gode samarbejdskompetencer og trives i et tæt samarbejde og sparring med kollegaer og øvrige samarbejdspartnere.
- har overblik og kan strukturere en varieret opgaveportefølje.
- trives i rollen som mødeleder og koordinator.
- opsøgende og nysgerrig i opgaveløsningen.
- kan arbejde selvstændigt, når opgaveløsningen kalder på det.
- kommunikerer klart og præcist – både mundtligt og skriftligt.
Om os
Du bliver en del af Infrastruktur & Anlæg, som er en del af Teknik & Miljø. I Infrastruktur & Anlæg er vi 16 kollegaer, der arbejder med drift af veje og grønne arealer, planlægger, projekterer og fører tilsyn med anlægsprojekter, byggemodninger, planlægger trafik og myndighedsopgaver på vejområdet.
Vi projekterer og fører selv tilsyn med hovedparten af vores anlægsopgaver på kommunens veje og grønne arealer. I Vejen Kommune har vi vores egen driftsafdeling ”Vej, Park & Genbrug”, som udfører driftsopgaver og mindre anlægsopgaver.
Vi prioriterer det gode samarbejde og en kultur præget af respekt, faglig sparring og plads til forskellighed. Vi arbejder løbende på at udvikle os – både som team og individuelt.
Du får din daglige gang på Rådhuset i Vejen, hvor vi sidder i storrumskontor sammen med resten af Teknik & Miljø. Du får mulighed for hjemmearbejde under hensyntagen til opgaveløsningen.
Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat i Teknik & Miljø med reference til områdelederen. Dit arbejdssted bliver Rådhuset i Vejen, Rådhuspassagen 3, 6600 Vejen.
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Løn og øvrige ansættelsesvilkår forhandles med den faglige organisation på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring.
For yderligere oplysninger om stillingen er du meget velkommen til at kontakte områdeleder Mie Brøchner på telefon 29 32 64 87 eller Troels Poulsen på telefon 79 96 62 13.
Jobopstart den 1. oktober 2025 – eller efter nærmere aftale.
Ansøgningsfrist er tirsdag den 19. august 2025.
Vi forventer at holde samtaler fredag den 22. august 2025.