
Digital marketingskonsulent
Vil du være en del af en udviklingsorganisation, der arbejder for at realisere visionen om Børnenes Hovedstad?
Center for Børnenes Hovedstad søger en digital kommunikatør med stærke kompetencer inden for digital tilstedeværelse.
Du skal drifte og drive vores digitale platforme med fokus på brugervenlighed, synlighed og visuel sammenhæng. Stillingen kræver, at du både kan rådgive og producere – og sikre, at vores kommunikation er enkel, konsistent og værdibåret.
Om os
Som kommunikationskonsulent bliver du en del af et lille kommunikationsteam, der arbejder strategisk og praktisk med organisationens digitale tilstedeværelse. Du får ansvar for at udvikle og vedligeholde vores digitale platforme og sikre en brugervenlig og visuelt sammenhængende platform med indhold, der er optimeret til søgemaskiner og målgrupper.
Vi er et fagligt bredt sammensat team, der arbejder tværgående i organisationen og i tæt samarbejde med ejerorganisationerne. Vi rådgiver om kommunikationsløsninger på tværs af huset. Din primære rolle bliver at drive og koordinere digitale indsatser og skabe synlighed for vores brand og vision der er i tråd med vores værdier og nye visuelle identitet.
Du vil være tovholder på en bred vifte af kommunikationsopgaver, som du realiserer i tæt samarbejde med både interne fagpersoner og eksterne samarbejdspartnere – herunder grafikere, fotografer og vores tilknyttede marketingbureau. Her er det din opgave at holde overblik, skabe retning, sammenhæng og sikre kvalitet og fremdrift i alle led.
Dine opgaver
- Arbejde strategisk med branding og digital tilstedeværelse – med forståelse for brugerbehov, visuel og identitet samt videreudvikle og forvalte den visuelle identitet i samarbejde med eksterne specialister.
- Rådgive om kommunikationsindsatser og sikre, at opgaver og projekter formidles skarpt og relevant – både internt og eksternt
- Drifte og vedligeholde hjemmeside, Linkedin, facebook, instagram.
- Udarbejde indhold til sociale medier, web og print – herunder tekst og lettere grafiske elementer som nyheder, SOME-opslag, infografikker og præsentationer
- Målrette og annoncere indhold til relevante målgrupper via digitale platforme (Meta, Linkedin)
- Videreudvikle og forvalte den visuelle identitet i samarbejde med eksterne specialister
- Håndtere samarbejder med eksterne grafikere, UX-designere og bureauer – og sikre kvalitet, fremdrift og klar forventningsafstemning
- Sikre den daglige drift af digitale platforme og kommunikationskanaler – herunder opdatering af indhold, planlægning af opslag og løbende kvalitetssikring i samarbejde med teamet.
Om dig
Du arbejder selvstændigt, driver dine opgaver fra idé til løsning og skaber struktur i det komplekse. Du er skarp på digitale detaljer, tænker strategisk – og bidrager aktivt med idéer og sparring i samarbejdet med kolleger og partnere.
- Solid erfaring med digital kommunikation og visuel formidling og evnen til at målrette og tilpasse digitalt indhold til forskellige kanaler og målgrupper
- Erfaring med samarbejde på tværs af fagligheder – herunder grafikere, UX-designere og eksterne bureauer
- Du kan yde en selvstændig arbejdsindsats og tager ansvar for at nå i mål med og sikre fremdrift i både små og store opgaver
- Evne til at arbejde strategisk med digitale løsninger og kommunikative valg i tråd med organisationens mål og værdier
- Fokus på effekt og resultater – og evnen til at vurdere, justere og dokumentere, hvad der virker
- Har gode samarbejdsevner og er en konstruktiv sparringspartner, der kan skabe stærke relationer til kolleger på flere matrikler.
- Er visionær og evner at sætte en strategisk retning og omsætte den til kommunikation, der gør en forskel i praksis.
- Erfaring med at arbejde i Umbraco og en fordel hvis man har kendskab til CMS.
Det er en fordel, hvis du er vant til at navigere i en organisation med mange interessenter og samarbejdspartnere.
Vi tilbyder
- Stillingen er fast og på fuld tid.
- En vigtig rolle i at fremme visionen om Børnenes Hovedstad, hvor børn lærer gennem leg og er skabende verdensborgere.
- At være medspiller i operationaliseringen af vores nye branding- og kommunikationsstrategi (2025).
- Stor frihed til at være kreativ med kort vej fra idé til udførelse.
- Mulighed for efteruddannelse, personlig udvikling og fleksible arbejdstider.
- Gode medarbejderforhold, herunder frugtordning, kantineordning, sundhedsforsikring og adgang til personaleaktiviteter og træningsfaciliteter.
Center for Børnenes Hovedstad - BØRNENES HOVEDSTAD
Center for Børnenes Hovedstad er ejet af Billund Kommune og LEGO Fonden og har til formål at agere som katalysator for visionen om Børnenes Hovedstad, hvor "børn lærer gennem leg og er skabende verdensborgere".
Du bliver en del af Center for Børnenes Hovedstad – en mindre organisation med store ambitioner og en legende tilgang til arbejdet. Vi er et fagligt bredt sammensat team, der arbejder tværgående i organisationen og i tæt samarbejde med ejerorganisationerne. Sammen udvikler vi projekter og samskaber om dét at være Børnenes Hovedstad.
Vi vægter et godt arbejdsmiljø højt, hvor vi spiller hinanden gode og skaber værdi for omverdenen. Vores kontorlandskab er en del af inspirerende og kreative lokaler, der danner ramme for workshops og forskellige arrangementer. Som katalysator for Børnenes Hovedstad arbejder vi for at fremme børns trivsel, læring, udvikling og dannelse gennem en legende tilgang.
Ansøgning
- Ansøgningsfrist: 13. august 2025 kl. 08:00
- Tiltrædelse: Snarest muligt eller efter aftale.
- Vi forventer at holde samtaler i uge 34.
Send din ansøgning med CV og relevante bilag (portefølje)
Ved spørgsmål kan kommunikationschef June Kleis Rasmussen kontaktes på mail jkr@cocplayfulminds.org i ugerne 29 og 33.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.