
Økonomiansvarlig søges
Vil du have ansvaret for at sikre det økonomiske fundament i en organisation, der arbejder for at forbedre livet for anbragte børn og unge i Danmark? Er du en venlig og hjælpsom kollega og selvkørende i bogføring og økonomistyring? Og har du lyst til et fleksibelt job på en hjertelig og engageret arbejdsplads?
Så er dette job måske noget for dig. Vi søger en økonomiansvarlig til Børnehjælpsdagen, der har styr på den daglige økonomiske drift og vil være med til at drive en vækst-NGO fremad med en mission om at hjælpe udsatte børn og unge.
Du har kompetencer inden for både bogføring og økonomistyring, og at du kan fungere som en nøgleperson i vores videre udvikling af Børnehjælpsdagen. Du vil referere til direktøren og få selvstændigt ansvar for den daglige drift af økonomifunktionen.
Sådan kommer din hverdag til at se ud
Som økonomiansvarlig vil du få en central og alsidig rolle, hvor du skal håndtere en bred vifte af driftsopgaver. Her er nogle af de opgaver, som din hverdag kommer til at bestå af hos os:
- Bogføring og økonomistyring: Du kommer til at have har ansvaret for bogføring, bankafstemninger samt kreditor- og debitorstyring (ca. 10.000 årlige bilag), hvor du sikrer, at økonomien er i orden og altid er opdateret.
- HR-relaterede økonomiopgaver: En del af rollen vil også være, at du får ansvar for timeregistrering, løn, ferie samt sygefravær og andre HR-opgaver relateret til økonomifunktionen.
- Budgettering og regnskab: Du kommer til at udarbejde budgetter, lave løbende økonomirapportering og håndtere afrapporteringer til myndigheder og fonde, og så kommer du til at samarbejde med direktion og revisor om årsregnskabet.
- Fondsstyring og afrapportering: Desuden er du med til at sikre, at vi overholder fondsaftaler, og holder styr på ansøgninger og afrapporteringer, så vi lever op til vores forpligtelser.
- Udviklingsopgaver: Du vil indgå i udviklingen af økonomifunktionen i samarbejde med direktøren og eksterne konsulenter, herunder optimering af processer og redskaber til økonomistyring og automatisering.
Derudover vil der være en række løbende administrative opgaver, som du selvstændigt håndterer, hvilket giver dig stor frihed til at tilrettelægge din egen arbejdsdag. Vi er en arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden med stort og småt – alle er fleksible og teamorienteret, og det er en værdi, som vi håber på, du også trives med på en arbejdsplads.
Det vi tænker, at du kommer med
Vi forestiller os, at du for eksempel har en baggrund og kompetencer, der rimer på nedenstående:
- Flere års erfaring med økonomistyring, gerne fra en NGO.
- Erfaring med bogføringssystemer som e-conomic og Pleo, samt IT-forståelse til at bidrage til digitalisering og automatisering af økonomiske processer.
- Erfaring med budgettering, rapportering og fondsansøgninger, samt kendskab til afrapportering til offentlige myndigheder.
- Gode kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt, samt et stærkt kendskab til Microsoft Office, især Excel.
- Du er struktureret, detaljeorienteret og god til at holde overblikket, og du er en hjælpsom og serviceorienteret kollega.
Vi tilbyder
Hos Børnehjælpsdagen bliver du en del af en engageret organisation i rivende udvikling, hvor vores fælles ambition om at forbedre livet for anbragte børn og unge er en fælles drivkraft. Du vil få en vigtig rolle i vores fællesskab og i vores udvikling.
Samtidig får du en fleksibel stilling som udgør 30 timer om ugen hos Børnehjælpsdagen.
Vi tilbyder et job, hvor du vil få stor indflydelse på din egen arbejdsgang og mulighed for at præge den fremtidige økonomiske udvikling i Børnehjælpsdagen. Du kommer til at arbejde i tæt samarbejde med direktøren og være en del af en fantastisk kollegagruppe, hvor vi vægter trivsel og arbejdsglæde højt.
Hvis rollen lyder som noget for dig, så tøv ikke med at sende CV og kort motiveret ansøgning via linket "Ansøg".
Du er velkommen til at ringe til direktør, Sofie Hugo på +45 2636 1500, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Ansøgningsfrist søndag 7. september 2025, kl. 21.
1. samtaler gennemføres onsdag den 17. september og 2. samtaler tirsdag den 23. september.
Om Børnehjælpsdagen
Børnehjælpsdagen har 121 års erfaring med at hjælpe anbragte børn og unge i Danmark. Langt de fleste anbragte børn og unge kender Børnehjælpsdagen og smiler, når de tænker på os. Mange af børnene følger vi helt fra barnsben og hjælper sidenhen ind i voksenlivet med styrkeforløb for unge i overgangen fra anbringelsen. Vi samarbejder tæt med institutioner, plejefamilier og ikke mindst børn og unge selv om at skabe aktiviteter, der spiller relevant ind i børn og unges nære virkelighed. Vi møder børn og unge med tiltro og ambitioner og med stærkt fagligt afsæt i forskningen inden for den positive psykologi. Hvert år får flere tusinde anbragte børn og unge gavn af Børnehjælpsdagens indsatser. Vores formålsparagraf rummer ambitionen om at nå ud til alle anbragte børn og unge i Danmark. Læs mere på www.bhd.dk.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.