
Customs Coordinator
Brænder du for told-området og har lyst til at nørde med toldbehandling og sikre, at vores handel med fødevarer og afgiftsfri varer altid lever op til gældende regler og standarder, så er det måske dig, vi leder efter!
Vi søger en erfaren og engageret Customs Coordinator, der vil tage ejerskab for toldagendaen i en international fødevarevirksomhed i vækst. Du får en central rolle med mulighed for at præge din egen dagligdag og samtidig sikre, at vi lever op til gældende krav, regler og forordninger.
Dine primære opgaver vil være:
- Daglig toldbehandling og indfortoldning af fødevarer og afgiftsfri produkter (fx vin & spiritus)
- Sikre korrekt vareklassificering (tarifering) og oprindelsesdokumentation
- Vedligeholde og opdatere data i toldsystemer
- Overvåge og sikre overholdelse af gældende told- og afgiftsregler (compliance)
- Udarbejde og vedligeholde interne procedurer og vejledninger
- Deltage i interne audits og være kontaktperson ved myndighedsforespørgsler
- Proaktivt følge med i ændringer i toldlovgivningen og implementere nødvendige tilpasninger
Vi forestiller os, at du har:
- Relevant uddannelse inden for told, toldklarering eller shipping
- Minimum 5-10 års erfaring med toldbehandling og im/export, gerne fra fødevarebranchen
- Solidt kendskab til toldtariffer, oprindelsesregler og gerne fødevarelovgivning
- Erfaring med toldoplag og tilladelse til provianteringsvirksomhed
- Stort kendskab til samhandel med 3.-lande, og gerne både punktafgifter og afgiftsfri handel
- Er hjemmevant med toldbevillingssystemet, DMS Im-/Export/Forsendelse, Emma Sys, EMCS, TRACES og CITES/ICCAT-certifikater
- Erfaring med både IUU- og fødevarekontrol og implementering af myndighedskrav
- Flydende dansk og engelsk
Personlige egenskaber, vi sætter pris på:
- Du er struktureret og detaljeorienteret – og har styr på dine processer
- Du kan arbejde selvstændigt, trives med ansvar og tager naturligt ejerskab for Told-agendaen
- Du har et kommercielt mindset og kan se helheden
- Du kommunikerer klart og ærligt – med respekt og ”svesken på disken”
- Du har godt humør, er løsningsorienteret og samarbejder bredt i organisationen
- Du trives i en rolle med mange bolde i luften og evner at prioritere
Vi tilbyder:
- En nøgleposition med stor indflydelse
- En virksomhed med høje ambitioner og uformel kultur
- Alsidige opgaver og kontaktflader på tværs af hele forretningen
- En hverdag, hvor du både får ansvar og frihed
- Gage efter kvalifikationer
Ansøgning:
Send din ansøgning og CV til job@bjerrefisk.dk senest 3. august 2025. Vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Allan Rishøj på 93395101 eller AR@bjerrefisk.dk.
Bjerrefisk A/S er en førende virksomhed indenfor fødevareløsninger med høj kvalitet og service til den internationale cruisebranche. Med udgangspunkt fra Frederikshavn er virksomheden etableret på skuldrene af erfarne ressourcer med stor ekspertise og erfaring. Visionerne for virksomheden er ambitiøse, og Bjerrefisk A/S ønsker at fortsætte væksten og udviklingen af en sund virksomhed med engagerede og motiverede ejere og medarbejdere.