Holbæk Skt. Nikolai Kirkekasse

Vil du stå i spidsen for administrationen i Holbæks største sogn?

Skt. Nikolai Sogn i Holbæk søger en dygtig og engageret administrationschef, som kan skabe overblik, fremdrift og trivsel i en kompleks og meningsfuld hverdag.

Stillingen som Administrationschef ved Skt. Nikolaj Kirke sogn er ledig pr. 1. november eller hurtigst muligt.

Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Sankt Nikolai Kirke er en dynamisk og aktiv arbejdsplads med et rigt kirkeliv, med mange spændende arrangementer og en stor gruppe engagerede frivillige og ansatte. Vi afholder alt fra gudstjenester og koncerter til foredrag, konfirmandundervisning og sociale arrangementer. Herudover har vi tre velbesøgte kirkegårde, der passes og plejes efter alle kunstens regler.

Du vil som administrationschef blive den samlende figur for flere faggrupper. Derfor leder vi efter en administrativ chef, hvor samarbejde og respekt er nøgleord i en hverdag fyldt med mange forskellige arbejdsopgaver. Samspillet mellem de mange faggrupper og lokaliteter kræver en tydelig og lyttende leder, som kan samle trådene og styrke fællesskabet.

Menighedsrådet i Skt. Nikolai Sogn er en gruppe af engagerede frivillige, der arbejder målrettet på at udvikle kirkens rolle i lokalsamfundet og styrke fællesskabet omkring den. Rådet består af 15 folkevalgte medlemmer, fire præster og en medarbejderrepræsentant. Som administrationschef bliver du en tæt og værdifuld sparringspartner i dette samarbejde. Du får en central rolle som sekretær for rådet og bidrager med overblik, struktur og fremdrift i både den daglige drift - og er en vigtig medspiller til at udvikle idéer og initiativer, der former kirkens fremtid.

Disse opgaver kræver en person med stærke ledelsesmæssige og organisatoriske evner samt erfaring med økonomistyring og personaleledelse.

Du bliver en central nøgleperson, som:

  • Sikrer, at den daglige drift i administrationen fungerer smidigt og professionelt.
  • Har ansvar for økonomi, regnskab og budget – og ikke mindst for at skabe overblik og retning i samarbejde med menighedsrådet.
  • Er daglig leder for kirkens ansatte herunder, gartnere, kirketjenere, sangere, organister, kirke-kulturmedarbejder og administrative medarbejdere.
  • Varetager sekretærfunktionen for menighedsrådet og er en vigtig sparringspartner i dets arbejde.

Vi forestiller os, at du:

  • Har ledererfaring – gerne med ledelse i en politisk styret organisation.
  • Har solid økonomisk indsigt og erfaring med regnskab og budgetlægning.
  • Trives i en hverdag, hvor struktur og menneskelige relationer går hånd i hånd.
  • Har interesse for eller erfaring med kirkelige forhold.
  • Har gode kommunikationsevner.

Vi tilbyder:

  • Et meningsfuldt og alsidigt lederjob med stor selvstændighed og indflydelse, hvor ikke to dage er ens.
  • Et engageret menighedsråd og dygtige medarbejdere.
  • En arbejdsplads, hvor faglighed, samarbejde og arbejdsglæde er i højsæde.
  • ”Gevinsten af arbejdet” Du bliver en del af et stort fællesskab, hvor vi får ting til at blomstre og det store tandhjul til at spinne i et tæt samarbejde.

Ansættelsesvilkår:

Ansættelse sker ved Skt. Nikolai Sogns Menighedsråd beliggende i Holbæk.

Dit primære tjenestested er Kirke- og kirkegårdskontoret, Anders Larsen 6, 4300 Holbæk.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem By-, Land- og Kirkeministeriet og CO10 for kirkegårdsledere, store administrationschefer og kirkegårdsassistenter m.fl. under CO10s forhandlingsområde.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Nuværende tjenestemandsansatte administrationschefer har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 5 jf. bilag 2 for Holbæk Gamle Kirkegård.

Der vil være mulighed for forhandling af tillæg afhængig af kvalifikationer. Aftaler om kvalifikationstillæg, funktionstillæg og engangsvederlag skal indgås mellem menighedsrådet og den forhandlingsberettigede organisation.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Formand Lars Thaarbøl 7274LAT@km.dk / tlf. 2466 9843 eller kontaktperson Michael Rosendal mro@km.dk / tlf. 2463 5529.

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 25. august kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted uge 36 og 37.

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer, straffeattest, børneattest, samt at der er prøvetid i stillingen.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.