
Speditør/kontorassistent med erfaring inden for told
Interesserer du dig for international handel og toldlovgivning?
Arbejder du struktureret og detaljeorienteret? Og sætter du pris på godt fællesskab og højt humør i løbet af din arbejdsdag? Så er du måske vores nye medarbejder.
Velkommen til
Logent Customs Hirtshals er en del af Logent Group, der i Danmark også har kontorer i Århus og Helsingør. Derudover er der toldkontorer i Sverige, Norge og Finland. Du vil opleve, at der er et tæt samarbejde på tværs af alle kontorerne.
Kontoret i Hirtshals er en del af Hirtshals Transportcenter, hvor mange speditionsvirksomheder hører til. Til efteråret flytter vi ind en ny kontorbygning med lækre lokaler. Her vil du blive en del af et engageret team, som består af 7 gode kollegaer. Alderen og erfaringen spænder vidt, så der er altid en kollega, du kan sparre med. Vi tilbyder et arbejdsmiljø med en løs omgangstone, hvor der er plads til hyggesnak og gode såvel som dårlige (far)jokes.
Hvad vil dine arbejdsopgaver være?
- Udarbejdelse af danske og norske toldpapirer
- Udfærdigelse af COO, A.TR. og EUR.1 certifikater
- Produktion af CHED-dokumenter
- Kommunikation med kunder, samarbejdspartnere og toldmyndigheder
- Rådgivning til kunder om toldprocedurer
- Fakturering af egne opgaver
Du vil have en bred berøringsflade her på kontoret, da alle medarbejdere arbejder med både eksport og import. Vi har mange komplekse sager med bl.a. aktiv forædling, punktafgifter, involvering af udenlandske agenter osv., så der er rigeligt med muligheder for faglig udvikling.
Er du vores nye holdspiller?
Vi leder efter dig, som har erfaring med eller kendskab til told, og som har lyst til at udvikle dig inden for dette område. Som person formår du at arbejde selvstændigt og have overblik over flere forskellige opgaver.
Vi ønsker os derfor, at du:
- Tager ansvar og går struktureret til dine opgaver
- Viser initiativ og tør stille spørgsmål til nye opgaver
- Kan vejlede kunderne i toldlovgivningen
- Har kendskab til Emma Systems eller lignende systemer
Det er en fordel med gode kommunikationsevner og sprogkundskab, da vi ofte i kontakt med udenlandske samarbejdspartnere og myndigheder. Vi forventer, at du kan kommunikere på engelsk - det er en fordel hvis du også forstår eller kan lidt tysk, svensk og norsk. Det vil være en bonus, hvis du er uddannet speditør, men det er ikke et krav.
Vi tilbyder…
Mulighed for hjemmearbejde 1 dag om ugen på dit hjemmekontor, hvor vi stiller IT-udstyret til rådighed og betaler for både din telefon og dit internet. Du vil løbende få mulighed for at deltage i toldkonferencer og lignende arrangementer samt kurser og relevant efteruddannelse.
Arbejdstiden er mellem 8 og 18 hver dag. Vi arbejder ud fra en vagtplan med et fast rul, så vidt det er muligt. Du skal være indstillet på at have 2-3 dage hver uge, hvor du har fri efter klokken 16.
På sigt vil du også skulle indgå i vores betalte vagtordning. Her skal du håndtere de kundehenvendelser, som kommer efter almindelige åbningstid. I vagtordningen vil du have vagt 1 fast dag/aften om ugen samt 1 weekend om måneden. Vi stræber mod at få flere med i vagtordningen, så det på sigt kan blive til færre vagter. Du bliver selvfølgelig grundig oplært, inden du skal have vagt, og dine kollegaer står altid til rådighed for sparring på dine vagter.
Du får også:
- Overenskomst
- Sundhedsforsikring
- Betalt frokost hver fredag
- Fri adgang til frugt, sodavand og kaffeautomat (der er også kakao og te, hvis ikke du drikker kaffe)
- Gode kollegaer og fællesskab samt flere sociale arrangementer i løbet af året
- Løn efter kvalifikationer
Har du spørgsmål til stillingen?
Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Jannie Holm Nielsen på telefon +45 23394485 eller på mail jannie.holm-nielsen@logent.dk.
Der vil derfor blive afholdt samtaler løbende, og vi ansætter, når vi har fundet den rette kandidat.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.