Ejerforeningen Amalie Palæerne
Købehavn K

Caretaker/Vicevært

Amalie Palæerne

Amalie Palæerne ligger på adressen Amaliegade 23-25, kun få meter fra Amalienborg. Bygningerne blev oprindeligt opført til private boliger i første halvdel af 1700-tallet, men blev i 1785 opkøbt af dronning Juliane Marie og omdannet til domicil for den Kongelige Fødsels- og Plejestiftelse. Senere blev ejendommen i mange år benyttet af staten (Den Sociale Ankestyrelse), hvorpå der i 2017 startede et projekt for at genetablere bygningerne til private boliger. Ejendommen har således en lang historie og fremstår som et velbevaret eksempel på Københavnsk kultur og arkitektur igennem 3 århundreder.

Amalie Palæernes Ejerforening (Ejerforeningen) søger en Caretaker/Vicevært til løbende vedligehold og pleje af ejendommens bygninger og fællesarealer. Personen vil rapportere til Ejerforeningens bestyrelse (Bestyrelsen).

Din overordnede opgave vil være at sørge for at ejendommen og dens installationer til enhver tid fungerer, som de skal. Du vil i denne sammenhæng arbejde ud fra en ansvarsbeskrivelse og et mandat udstedt af Bestyrelsen. Indenfor disse rammer kan vi tilbyde fleksible betingelser mht. arbejdstid og eksekvering af opgaver.

Arbejdsopgaverne vil dække over følgende:

Overordnet opsyn og vedligehold af ejendommen

  • Overse tekniske installationer
  • Udføre basalt vedligehold af tekniske installationer, f.eks.:
    • Vandpåfyldning, varmeanlæg
    • Saltpåfyldning, vandanlæg
    • Skifte sikringer og lyspærer ved behov
    • Test af sprinkleranlæg
  • Overse bygninger og have
  • Udføre basalt vedligehold af bygninger og have, f.eks.:
    • Enkle udvendige reparationer af facade, vinduer, brostensbelægning etc.
    • Maling/kalkning af facader og udvendige vinduer (dersom tilgængeligt uden specialudstyr)
    • Slå græs (robotplæneklipper forefindes), klippe hæk, beskære træer, luge bede, samle nedfaldsfrugt efter behov
    • Skifte tagpaneler (dersom tilgængeligt uden specialudstyr)
    • Rense vandafløb/dræn i gårde og nedgange til kældere
  • Rengøring af opgange, kælderlokaler, loftsrum og andre fællesområder i henhold til aftalt plan
  • Kontaktperson for service leverandører ved mere avancerede behov vedr. bygninger, have og tekniske installationer
    • Specificere opgaver og bestille arbejde i følge mandat udstedt af Bestyrelsen
    • Kontrollere arbejdets udførelse
    • Indstille til Bestyrelsen for ekstra mandat og/eller budget ved behov

Kontaktperson for kommune og andre offentlige myndigheder, f.eks.

  • Ansvarlig for Ejerforeningens affaldsordning
  • Ansvarlig for overholdelse af brandforskrifter
  • Arrangere øvelser og inspektioner i henhold til krav og retningslinjer fra myndigheder

Overordnet opsyn med beboeres opfyldelse af Ejerforeningens Vedtægter og Husorden

  • Påpege åbenbare brud og sørge for, at disse bliver bragt i orden
  • Eskalere forhold til Bestyrelsen om nødvendigt
  • Eksekvere Bestyrelsens beslutninger og påbud overfor beboere

Kontaktperson for beboere og Bestyrelse mht. praktiske forhold

  • Installere og administrere nøgleboks e.l. for ejendommens beboere
  • Sørge for adgang til ejendom og lejligheder ved akutte behov (f.eks. lækage, brand)
  • Sørge for kontakt til håndværkere og serviceleverandører ved behov
  • Vedligeholde mærkning af skilte og postkasser ved ind- og udflytning
  • Indstille til bestyrelsen hvis behov/ønsker opstår for korrektion af processer (fra beboere eller ved egen observation)
  • Udarbejde arbejdsplaner for bestyrelsen, samt indlevere månedlig rapportering på eksekvering af samme

Kontaktperson for serviceleverandører til ejendommen

  • Aftale arbejdsopgaver og leverancer
  • Aftale og sørge for adgang til ejendommen ved behov

En unik mulighed – vicevært for en historisk bygning i smukke omgivelser i det centrale København

Er du praktisk anlagt person med sans for bevaringsværdige bygninger, og som trives med at servicere mennesker, så er du måske vores nye vicevært. Du vil nok, på en naturlig og intuitiv måde, kunne genkende dig selv i følgende beskrivelse:

  • Serviceminded og udadvendt
  • Talent for at finde gode løsninger på praktiske udfordringer
  • Talent for at forhandle betingelser med serviceleverandører
  • God til at håndtere mennesker, herunder ”mægle” i situationer, hvor ikke alle kan blive tilfredse
  • Praktisk og teknisk anlagt – en ”gør det selv” type
  • Struktureret og velovervejet
  • Pålidelig og ansvarsbevidst

Den ideelle kandidat forventes endvidere at have arbejdserfaring med konstruktion/vedligeholdelse af beboelsesejendomme eller offentlige bygninger (f.eks. tømrer/VVS’er/elektriker/pedel/vicevært)

Vi kan tilbyde gode betingelser, blandt andet:

  • Fleksibel arbejdstid
  • Eget værksted og kontor på ejendommen
  • Mulighed for at arbejde i skønne omgivelser med en af de smukkeste ejendomme i det centrale København, og med Amalienborg, Designmuseet, Den Italienske Ambassade og Mærsk blandt de nærmeste naboer
  • Løn efter aftale

Er du interesseret, tag kontakt med Bestyrelsen på: Amalie2325@outlook.com.