Billund Kommune
Grindsted

Borgervejleder til Borgerservice i Billund Kommune

Kan du godt lide den direkte kontakt med borgerne? Synes du en god arbejdsdag er alsidig med både borgerbetjening og sagsbehandling? Har du interesse for det digitale og er du lidt IT teknisk, og god til at bruge diverse mobile devices?

SÅ SE HER – SÅ HAR VI MÅSKE DIT NÆSTE JOB…..

Lidt om os og jobbet

Vi søger en kollega til en 32 timers stilling med opstart 1. oktober 2025 eller hurtigst muligt.

I Borgerservice er vi et lille team på 7 medarbejdere, der spænder over en bred opgaveportefølje. Vi løser opgaverne ved fælles hjælp og sparrer med hinanden, for vi tror på, at vi sammen kan løfte mest ved at bidrage aktivt ind i vores fællesskab. Borgerservice er fysisk placeret på vores biblioteker i Grindsted og Billund.

Ganske kort; dine arbejdsområder bliver:

  • Professionel borgerbetjening med blik for den helhedsorienterede vejledning både ved personligt fremmøde og i telefonen på alle Borgerservice områder.
  • Sagsbehandling inden for områderne helbredstillæg, beboerindskudslån og vielse.

Borgerservice i Billund Kommune er borgerens indgang til såvel Billund kommune som det offentlige Danmark. Det stiller store krav til kvaliteten af vores borgervejledning både i det direkte møde med borgerne, og i sagsbehandlingen på vores myndighedsområder. Vi arbejder derfor målrettet med hele tiden at forbedre vores vejledning og sagsbehandling, så vi leverer den bedste og mest effektive service til borgerne i Billund Kommune.

Det direkte møde med borgerne fylder en meget stor del af vores arbejdsdag. Det betyder, at du skal hente energi i at være i dialog med rigtig mange forskellige mennesker i løbet af en arbejdsdag, for det er hverdagen her hos os. I vores borgerekspedition løser vi alle henvendelser på vores områder, det er især udstedelse af pas, kørekort og MitID som fylder meget i vores borgerbetjening. Men også andre områder Du kan læse mere om vores opgaver her: https://www.billund.dk/borger/borgerservice/

Vi sagsbehandler på en række områder, som er fordelt mellem os i teamet. Vi arbejder i mange fagsystemer, som vi hele tiden prøver at udvikle og arbejde med digitalt. Dine erfaringer med at arbejde digitalt, står meget højt på ønskesedlen til vores nye kollega.

Et stigende antal borgere henvender sig til os med vanskeligheder i at begå sig digitalt, og de har derfor brug for vores hjælp og vejledning. For os er det afgørende, at det er trygt, værdigt og informativt at henvende sig til Borgerservice. Det betyder konkret, at det er mennesket, vi ser først - dernæst finder vi en løsning, der passer til lige netop den person, ud fra de muligheder der er.

Ingen kan det hele, det ved vi. Men noget af det vi virkelig ønsker os af dig er, at du har:

  • Erfaring med myndighedsbaseret borgerbetjening, meget gerne kommunalt.
  • Lyst til at vejlede og medbetjene borgere i digitale selvbetjeningsløsninger
  • God teknisk forståelse for brugen af diverse digitale devices.
  • Erfaring med sagsbehandling, og et godt kendskab til lovgivning og god forvaltningspraksis.

Af personlige egenskaber vil det især være nysgerrighed, der er nøgleordet til at lykkes i jobbet hos os. Nysgerrighed på mennesker, på digitalisering, på systemer, på lovgivning – og selvfølgelig på dine kolleger.

Din nysgerrighed vil måske også betyde, at du har spørgsmål til stillingen. Du er meget velkommen til at ringe til Teamleder Lea Ahm på tlf. 79 72 75 02

Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 17. august 2025.

Vi afholder samtaler mandag den 25. august 2025.