Trabjerggaard Bo- og Beskæftigelsestilbud ApS
Tørring og mulighed for hjemmearbejde

Afdelingsleder med stærk og engageret pædagogisk profil søges til Trabjerggård

Brænder du for at arbejde med socialområdet og ledelse? Er du stærk i det pædagogiske felt, og kan du være et fagligt fyrtårn for din egen gruppe af medarbejdere. Mestrer du relationsdannelse, og kan du samtidig sætte retning og skabe følgeskab? Så er du måske vores nye afdelingsleder, og vi hører meget gerne fra dig.

Du vil som afdelingsleder på Trabjerggård få ansvaret for teams fordelt på tre afdelinger. Du skal sikre den faglige indsats og kvaliteten. Som afdelingsleder på Trabjerggård, skal man være i stand til at have mange bolde i luften og kunne bevare overblikket.

Afdelingslederens opgave er bl.a. at afholde teammøder, statusmøder, dokumentere, samarbejde med rådgivere og pårørende samt have direkte kontakt med borgerne. Du skal koordinere og planlægge aftaler, holde pædagogikken i højsædet og have fokus på, at de opstillede målsætninger er i fokus.

Som afdelingsleder bliver du en central del af et tæt og tillidsfuldt samarbejde med det øvrige ledelsesteam, som består af afdelingsledere, administrativ koordinator, vicedirektøren samt ejeren. Sammen udgør vi et engageret og ambitiøst lederteam, hvor vi løfter ledelsesopgaven i fællesskab, koordinerer indsatser og spiller hinanden gode i hverdagen.

Om opgaven

Dine kommende ledelsesområder er fordelt mellem fire overordnede områder, hvor du som afdelingsleder skal varetage de 4 ledelseskasketter.

  • Faglig ledelse
    Som faglig leder skal du tilbyde relevant sparring og feedback til medarbejderne og give plads til, at I sammen finder løsninger. Derudover skal du være bannerfører for en faglig kultur, som kobler teori med praksis. Du sikrer, at vi lever op til de lovmæssige og faglige krav der stilles omkring borgerne.
  • Personaleledelse
    Som personaleleder er du med til at sætte holdet og sørge for, at de rette kompetencer er til stede i medarbejdergruppen. Du afholder MUS. Derudover forventer vi, at du har fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø præget af samarbejde, ordentlighed og respekt.
  • Daglig ledelse
    Som daglig leder, sikrer du den daglige forvaltning af dine 3 teams. Herunder planlægning, koordinering og beslutningstagen. Du skal stå til rådighed for personalet ved behov. Og har fokus på, at vi lykkes i det daglige med at skabe rammen om gode, meningsfulde liv for beboerne. Ligeså har du højt fokus på samarbejdet med de pårørende, hvor du også tager de udfordrende samtaler, der måtte blive behov for. Du får både selvstændigt ansvar og mulighed for at præge vores fælles retning.

Dine faglige kvalifikationer

  • Du er uddannet socialpædagog, socialrådgiver, socialformidler eller lignende.
  • Du har en høj faglighed indenfor det pædagogiske felt omfattende vores målgruppe, der har særlige udfordringer såsom tilknytningsforstyrrelse, autisme, angst, depression- og isolationsproblematikker, spiseforstyrrelser, selvskadende adfærd og ADHD.
  • Du har solid erfaring med myndighedsarbejdet på det specialiserede socialområde for voksne.
  • Kendskab til lovgivning, standarder og dokumentation inden for socialområdet.

Dine ledelseskompetencer

  • Du har en form for erfaring med ledelse
  • Du har lyst til personaleledelse, give faglig sparring, medarbejderudvikling, trivsel og rekruttering
  • Du ønsker at sikre et godt arbejdsmiljø og håndtere konflikter i tide
  • Har stærke og empatiske kommunikationsevner med evne til at skabe følgeskab
  • Evne til at understøtte faglig udvikling hos medarbejderne

Vi ser gerne, at du

  • har et personligt overskud og en ligeværdig og anerkendende tilgang
  • arbejder med en høj etik og med fokus på inddragelse
  • er tydeligt kommunikerende både i skrift og tale
  • er optaget af den faglige dialog og refleksion i hverdagen
  • ser pårørendesamarbejde som betydningsfuldt og vigtigt
  • har evnen til at arbejde struktureret og strategisk
  • er fleksibel og træder til når behovet opstår

Hos os kan du forvente:

  • at blive en del solidt lederteam med et respektfuldt samarbejde
  • en engageret og tværfaglig medarbejdergruppe der prioriterer borgernes trivsel højt
  • en arbejdsplads, hvor arbejdsmiljø og trivsel skal være en integreret del af hverdagen
  • en reflekterende kultur, hvor vidensdeling er en naturlig del af hverdagen, og hvor vi ser forskellighed som en styrke
  • beboere, der oftest tager imod vores tilbud om samarbejde henimod den hverdag, de ønsker
  • mulighed for hjemmearbejde efter aftale

Lidt om Trabjerggård

Trabjerggård består af fem boenheder med i alt 48 borgere samt dagsbeskæftigelse. Målgruppen er unge i alderen 18-45 år med særlige udfordringer såsom tilknytningsforstyrrelse, autisme, angst, depression- og isolationsproblematikker, spiseforstyrrelser, selvskadende adfærd og ADHD. Vi arbejder jf. servicelovens §§ 85, 103, 104, 107 og 108. Derudover tilbyder vi beskæftigelsestilbud, iht. Lab-loven og STU (Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse).

Trabjerggård modtager ikke borgere, der er stærkt udadreagerende/voldelige, eller borgere i et aktivt misbrug.

Kerneydelsen er at skabe et miljø med fokus på tryghed, tillid og udvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er til besættelse pr. 1. august 2025 eller efter aftale. Arbejdstiden er 37 timer.

Arbejdstiden er primært i hverdage i dagtimerne, enkelte aftener eller weekenddage kan forekomme ved fx akut opståede behov.

Løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer.

Sender du din ansøgning pr. mail, bedes du adressere den til jb@trabjerggaard.dk.
Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Vil du vide mere?

Du er velkommen til at kontakte vicedirektør Jeanette Bille 6644 0194 for yderligere spørgsmål.

Du kan læse om Trabjerggård på vores hjemmeside: www.trabjerggaard.dk eller finde os på Facebook under Trabjerggård I/S.