ADHD-foreningen
Odense C

Frivilligkoordinator

I ADHD-foreningen søger vi en frivilligkoordinator til at støtte en af vores vigtigste områder; de frivillige.

Vi har 12 selvstændige lokalafdelinger, som hver har deres egen frivillige bestyrelse. Lokalafdelingerne planlægger og afvikler aktiviteter lokalt, som har til formål at skabe fællesskaber, danne netværk og give adgang til relevant viden.

Du skal stå i spidsen for at støtte op om afdelingernes behov og det kan være meget forskelligt, og derfor vil det være brug for forskellige tilgange og indsatser afhængig af afdeling.

Du vil også varetage opgaver i forhold til at støtte op om organiseringen i ADHD-foreningen. Organisationen består af det øverste beslutningsorgan som er landsmødet, derudover er der hovedbestyrelse, formandskab og lokalafdelinger, samt et sekretariat, som har en stabsfunktion. Det er vigtigt at kommunikationen, relationerne og arbejdsfordelingen mellem de enkelte led i organisationen er tydelige, og her kommer du ind i billedet.

Derudover vil du som frivilligkoordinator, også stå i spidsen for projekter, hvor frivillige er en del af indsatsen. Samt varetage udvikling af koncept til ADHD-ugen og afholdelse heraf.

Dine arbejdsopgaver vil være:

  • frivilligpleje herunder uddannelse af frivillige
  • klæde lokalafdelinger på i forhold til rekruttering, fundraising samt idéudvikling og gennemførsel
  • sikre de bedste rammer for frivillige i ADHD-foreningen
  • styrke organisationen i forhold til relationer og kommunikation

Vi forestiller os, at du:

  • kender til foreningsverdenen og frivillighedens særlige vilkår
  • har erfaring med projektledelse
  • har erfaring med at facilitere og undervise
  • er åben, fordomsfri og anerkendende i din tilgang til andre
  • forstår at skabe gode relationer

Din arbejdsplads vil være på ADHD-foreningens sekretariat i Odense, men du må forvente en del rejsedage, hvor du er ude ved vores 12 lokalafdelinger eller på anden måde rundt i landet til aktiviteter for eller med de frivillige, hvilket oftest er om aftenen eller i weekenden (måske 3-4 gange om måneden).

På sekretariatet arbejdes der med mange forskellige indsatsområder, vi har en flad struktur og til tider går tingene hurtigt. Derfor er det vigtigt at du kan arbejde selvstændigt, tager ansvar for egne arbejdsopgaver og opsøger sparring på eget initiativ.

Stillingen er på 30 timer.

Ansøgningsfristen er 3. august 2025. Opstartsdato er 1. oktober eller tidligere hvis muligt.

Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Tina Vaarning på tlf. 5372 9912 onsdage i juni mellem kl. 10-12.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.