
Socialfaglig konsulent
Udviklingsorienteret socialfaglig konsulent med flair for forhandling
Brænder du for det specialiserede socialområde for voksne, og for at fremme den enkeltes mulighed for at udvikle sig og mestre den daglige tilværelse?
Er du fagligt ambitiøs og kan du balancere høj faglighed med ansvarlig økonomi?
Kan du se sig selv i en stilling, hvor du har fokus på at bistå myndighedsrådgivere i socialfaglig forhandling på sagsniveau men også har til opgave at understøtte konkrete ledelsesmæssige initiativer med henblik på at sikre kvalitet og udvikling?
Så er du måske vores nye super skarpe socialfaglige konsulent, som vi glæder os til at få med på holdet!
Bliv en del af et udviklingsorienteret specialiseret socialområde
I funktion som socialfaglig forhandlingskonsulent skal du yde socialfaglig forhandlingsbistand til vores engagerede myndighedsrådgivere i Myndighed og Kvalitet.
Derudover vil du få konkrete ledelsesunderstøttende udviklings- og implementeringsopgaver, med henblik på at styrke kvaliteten i myndighedsarbejdet.
Du vil primært blive tilknyttet Myndighed og Kvalitet, som varetager sagsbehandlingen på det specialiserede socialområde for voksne. Her vil du få en vigtig opgave i at bistå myndighedsrådgiverne i opfølgningsindsatsen på komplekse sager, hvor der er behov for grundig sagsoplysning samt socialfaglig forhandling for at sikre sammenhæng mellem behov, indsats og takst.
Du vil referere til leder af Myndighed og Kvalitet og blive en del af en afdeling der består af 5 rådgivere, 1 studentermedhjælper, 1 velfærdsteknologisk konsulent og 1.systemadministrator. Vi har et tæt samarbejde med vores udfører samt øvrige myndighedsafdelinger.
Det samlede specialiserede socialområde er aktuelt i gang med en fælles implementering af VUM 2.0., fælles faglige begreber samt en recovery-orienteret tilgang. Vi ønsker at implementeringen skal føre til et styrket fælles fagligt fundament for samarbejde på tværs. I Myndighed og Kvalitet er vi ligeledes inspireret af BIT-modellen og arbejder aktuelt med at optimere vores opfølgningspraksis med blik for at sikre sammenhæng mellem behov, indsats og takst.
Dine opgaver:
Som vores nye socialfaglige konsulent, vil du få en central rolle i udviklingen af det specialiserede socialområde, med særligt fokus på at sikre sammenhæng mellem høj faglighed og ansvarlig økonomi.
Du vil primært skulle:
- Bistå i socialfaglig forhandling af indsatser og kontrakter med fokus på at sikre sammenhæng mellem behov, indsats og takst
- Sikrer, at indgåede kontrakter kan udgøre et fagligt og økonomisk styringsredskab i samarbejdet om konkrete indsatser
- Holde dig ajour og skarp på leverandørmarkedet, takststrukturer og gældende rammeaftaler
- Yde sparring samt tage del i sagsbehandlingen i særligt komplekse sager
- Sikre løbende fokus på sektoransvar
- Understøtte udmøntning af de overordnede strategier via velfungerende procedure og arbejdsgange på det specialiserede socialområde
- Understøtte og facilitere prøvehandlinger og udviklingsprocesser
Dine kompetencer:
Vi forestiller os, at du:
- Er uddannet socialrådgiver gerne i kombination med relevant kandidat
- Har erfaring med udmåling af indsatser, forhandling og kontraktstyring
- Har flair for at håndtere komplekse problemstillinger med et overordnet fokus på at sikre både faglige og økonomiske hensyn
- Har indgående kendskab til det specialiserede socialområde, herunder VUM 2.0 og BIT
- Har erfaring med at understøtte og lede udviklings- og implementeringsprocesser
- Er resultatorienteret, analytisk skarp og arbejder struktureret
- Har erfaring med effektmåling af indsatser
- Har gode kommunikations- og samarbejdsevner, herunder evner at skabe tillid og føre en respektfuld og saglig dialog – også i pressede situationer
Derfor skal du vælge os:
Som vores nye socialfaglige konsulent vil vi kunne tilbyde dig et meningsfuldt arbejde, hvor du får høj grad af indflydelse i tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver samt mulighed for at sætte dit præg på den faglige udvikling af det samlede specialiserede socialområde for voksne.
Du vil blive en del af en mindre organisation med en flad struktur, højt til loftet og hvor der ikke er langt fra ide til handling. Vi er optaget af at finde de gode helhedsorienterede løsninger, samt har blik for at samarbejde på tværs og med inddragelse af civilsamfundet.
Vi er ambitiøse og arbejder stratetisk målrettet på at sikre en høj faglighed som går ’hånd i hånd’ med en ansvarlig økonomisk forvaltning. Samtidigt prioriterer vi hinandens og vores fælles trivsel og værner om et godt arbejdsmiljø med psykologisk tryghed. Vi har løbende ekstern supervision og der er mulighed for tæt ledelsesmæssig såvel som kollegial sparring og videndeling.
Vi arbejder med flextid samt mulighed for hjemmearbejdsdage, men tager altid udgangspunkt i vores fælles drift og trivsel. Det betyder at vi i tilrettelægger vores arbejde med afsæt i teamets behov og samlede opgavevaretagelse.
Ansøgningsfristen er d. 23.06.25
Ansættelsessamtaler afholdes d. 25.06.25
Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis, samt evt. udtalelser sendes via kommunes rekrutteringssystem.
Om jobbet
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse pr. 1. august, 2025
Dit ansættelsessted bliver i Myndighed og Kvalitet, Rådhuset, 8300 Odder.
Hvis du er nysgerrig på jobbet, er du meget velkommen til at kontakte Leder af Myndighed og Kvalitet Eva Maria Darre på mobil.: 24865575
Odder Kommunes
Odder Kommunes organisation er kendetegnet ved korte beslutningsveje med få ledelseslag mellem direktørerne og de decentrale institutioner.
Den flade struktur og de korte beslutningsveje gør organisationen smidig og sikrer, at der ikke er langt fra tanke til handling.