
Børne- og ungehjemmet Lykkegard søger vikarer
Kort om Lykkegard
Lykkegard er et større privat opholdssted med 7 bo-afdelinger og 1 aflastning/støtteophold, som er beliggende på forskellige matrikler i nærheden af Holbæk. Her er plads til ca. 70 børn, unge og unge voksne, og vi har ca. 90 medarbejdere ansat, samt et vikarteam på ca. 35 medarbejdere.
Vi arbejder med at skabe en sammenhængende anbringelse, og vores børn og unge kan være fra 3 og op til 27 år. Vores børn og unge kan eks. have kognitive funktionsnedsættelser i let til middel grad, ADHD, lettere udviklingshandicap, gennemgribende udviklingsforstyrrelser (autisme), tilknytningsudfordringer, epilepsi, udfordringer med affektregulering med mere.
På to af afdelingerne (Brombærhuset og Bakkebo) og i to af grupperne i Aflastningen kan beboerne have sproglige og fysiske funktionsnedsættelser, samt brug for støtte til personlig pleje.
Hvis du vil læse mere om Lykkegard og vores pædagogiske metoder og tilgange, kan du gøre det her: https://lykkegard.dk/.
Hvad kan vi tilbyde dig
Du vil ved ansættelsen få et grundigt introduktionsforløb, hvor du bliver klædt fagligt på til opgaverne, og derudover er der adgang til sparring fra kolleger eller ledelse. For at sikre et højt fagligt niveau deltager alle ansatte i et internt kursusprogram omhandlende at forstå og arbejde med børn og unge med særlige behov.
Vi har fleksible arbejdstider, da vi både tilbyder dag-, aften- eller nattevagter i hverdage og weekender, og vagterne kan have forskelligt timeantal.
Hvis du bliver ansat på Lykkegard, vil du blive en del af en organisation med udviklingsmuligheder (vi har eks. flere fastansatte medarbejdere, som tidligere har været vikarer).
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være
- hjælpe børnene og de unge til en god start på dagen, så de kommer godt afsted til deres skole/dagbeskæftigelse
- kørsel til skole, fritidstilbud eller andet
- Udføre praktiske eller ADL-opgaver sammen med beboerne
- understøtte beboernes mulighed for udvikling af selvstændighed og mestre eget liv
- daglig dokumentation
- praktiske gøremål i huset
Vi ønsker, at du
- enten er uddannet eller er i gang med en pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse
- at du har relevant specialpædagogisk erfaring
- kan træde til hurtigt og er fleksibel ift. arbejdstider
- bidrager til det gode arbejdsmiljø og kollegaskab
- kan reflektere og justere pædagogiske indsatser alt efter hvad der er behov for
- kan strukturere din tid, så du når dagens opgaver
- kan handle på eget initiativ i eks. at få udført praktiske opgaver
Info om stillingen, og hvordan du søger
Hvis det lyder som noget for dig, så send din ansøgning med CV via knappen "Ansøg". Skriv gerne om du er interesseret i en bestemt afdeling. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingslederne:
Anne Grethe Nielsen 54 5858 49 (Bakkebo og Ungehuset)
Line Lee Johansen 81 7272 25 (Aflastningen)
Vi holder løbende ansættelsessamtaler, og ansætter hvis der er det rette match.
Straffeattest og børneattest indhentes før ansættelse.
Kørekort er ikke et krav, men godt at have.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.