
Økonomiassistent til Roust – vil du være med til at styrke økonomifunktionen i en produktionsvirksomhed i udvikling?
Roust Element A/S er en af Danmarks førende producenter af præfabrikerede træelementer. Med stigende fokus på bæredygtighed og høje krav til dokumentation og effektiv drift har vi brug for at styrke vores økonomiafdeling.
Vi søger derfor en Økonomiassistent, der kan bidrage til at sikre et højt funktionsniveau i økonomiafdelingen og kvalificeret forretningssupport til resten af organisationen. Har du lyst til en alsidig rolle med både driftsopgaver og mulighed for at udvikle arbejdsgange og systemer? Så er det måske dig, vi leder efter.
Om stillingen
Som Økonomiassistent hos Roust bliver du en vigtig del af økonomi- og administrationsfunktionen. Din opgave bliver at sikre, at økonomi- og administrative opgaver bliver håndteret rettidigt, korrekt og med høj kvalitet. Du får mulighed for at arbejde bredt – med både bogføring, løn, HR og optimering af arbejdsgange.
Dine primære opgaver vil være:
- Lønbehandling for funktionærer og timelønnede
- HR- og personaleopgaver, herunder ansvaret for løn, gager og kontrakter m.m.
- Bogføring i finans og kreditorstyring
- Afstemninger (bank, løn, kreditorer m.v.)
- Medvirken ved månedsafslutning og rapportering
- Oplæring og sparring med elev i økonomiafdelingen
- Bidrag til økonomistyring, systemudvikling og procesoptimering
- Løbende ad hoc-opgaver i økonomi og administration
Formål og ansvar
Formålet med stillingen er at understøtte en professionel og velfungerende økonomifunktion, der skaber værdi for hele organisationen. Du får ansvar for, at en række centrale opgaver løses effektivt og bidrager til vores samlede performance – både i drift og udvikling.
Stillingen indebærer ikke personaleansvar, men du vil spille en vigtig rolle i oplæring af vores økonomielev og i samarbejdet med kolleger på tværs af organisationen.
Samarbejdsrelationer
Du bliver en del af det lokale økonomi- og administrationsteam, som på nuværende tidspunkt er en afdeling på 4. Du vil også have samarbejde på tværs af funktioner – f.eks. med produktion, salg, projekt og lager. På sigt kan der også opstå samarbejde med koncernen og datterselskaber, f.eks. i forbindelse med fælles økonomi- eller HRprojekter.
Dine kvalifikationer
Faglige kompetencer:
- Basiskompetencer inden for regnskab, bogholderi og løn
- Erfaring med økonomisystemer og forståelse for systemmæssige sammenhænge
- Interesse for eller erfaring med HR- og personaleadministration
- Forståelse for værdiskabelse og problemløsning i en forretningsmæssig kontekst
Personlige kompetencer:
- Gode samarbejdsevner og lyst til at være en del af et team
- Struktureret og detaljeorienteret tilgang
- Lyst til at lære og udvikle dig sammen med os
- Evne til at arbejde selvstændigt og tage ansvar
- Positiv, nysgerrig og løsningsorienteret
Hvad tilbyder vi?
Hos Roust Element A/S bliver du en del af en virksomhed i vækst og med en central rolle i udviklingen af bæredygtigt byggeri. Vi tilbyder:
- En alsidig stilling med stor selvstændighed og ansvar
- Gode kolleger i et uformelt og samarbejdsorienteret miljø
- Korte beslutningsveje og mulighed for at påvirke processer
- Løn og vilkår efter kvalifikationer
- Arbejdssted i Roust ved Varde - mulighed for hjemmearbejde efter aftale
Sådan søger du
Er du interesseret i stillingen, så søg via Jobindex. Vi behandler ansøgninger løbende, så send din ansøgning snarest muligt.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Anne- Sofie Langsig Rasmussen, Project controller, 2494 8814.
Vi ser frem til at høre fra dig!
Roust Element A/S er en af Danmarks førende producenter af præfabrikerede træelementer. Vores elementer og konstruktioner anvendes i stort set alle typer byggerier, da vi er en ordreproducerende virksomhed, som tilpasser os vores kunders ønsker og behov. Vi har rødder tilbage fra 1925, og beskæftiger i dag ca. 140 medarbejdere. I 2020 blev Roust Element overtaget af Nordic Wood Industries ApS, der bl.a. også ejer Palsgaard Spær, Lilleheden og Nviro.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.