Osteoporoseforeningen
Aarhus C og mulighed for hjemmearbejde

Kommunikationsmedarbejder med stærke digitale og visuelle kompetencer

Har du lyst til at arbejde for en sag, der er vigtig for alle danskere? Og brænder du særligt for at skabe kommunikation på tværs af digitale platforme? Så kunne dette være dit drømmejob.

I Osteoporoseforeningen arbejder vi for, at færre får osteoporose (knogleskørhed), og at flere lever et godt liv med sygdommen. Foreningen er i vækst, og vi har ambitioner om langt større synlighed og gennemslagskraft. Derfor søger vi nu en digital kommunikationsmedarbejder, som har lyst til styrke vores kommunikation og branding på tværs af vores digitale platforme.

Vi tilbyder:

  • En spændende og alsidig stilling i en patientforening med visionen: Flere skal have sunde knogler hele livet
  • Mulighed for at udfolde dine kompetencer bredt inden for kommunikation, marketing, kampagner og projekter overfor en meget stor målgruppe og følgerskare – faktisk alle danskere
  • Mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af vores kommunikation og brand – både strategisk og udførende
  • Tæt sparring og dialog med kommunikationschefen, dine kommunikationskolleger og de øvrige kolleger i huset. Derudover vil du arbejde tæt sammen med vores leverandører

Om stillingen

Stillingen er en nyoprettet stilling med mulighed for at tilpasse opgaver og fokus til den helt rigtige kandidat.

Opgaverne kort fortalt:

  • Du skal arbejde med hele den digitale kunderejse på tværs af digitale platforme. Du skal sikre, at vores kommunikation hænger sammen og både skaber værdi for vores ”kunder”, og at vi konverterer leads fra interesse til sign ups og medlemskab
  • Du skal udvikle vores hjemmeside, herunder implementere nye digitale værktøjer, omstrukturere og bearbejde tekst
  • Du skal udarbejde forskelligt indhold til vores hjemmeside, nyhedsbreve og sociale medier – både i tekst, video og andet visuelt
  • Du skal udvikle og udsende vores nyhedsbreve og e-mail flows til eksisterende og nye målgrupper
  • Du skal styrke vores tilstedeværelse på sociale medier og SEO – både earned og paid
  • Du skal analysere vores data fra de forskellige platforme, og bruge dem i evaluering af vores indsatser og udviklingen af nye, datadrevne indsatser

Vi tilbyder en projektansættelse på 1 år med 37 timer/uge. Vi søger hele tiden penge hjem fra forskellige fonde og puljer, og det er vores ambition at tiltrække midler, så vi kan fastholde stillingen efter det ene år.

Om dig

Du har erfaring med et bredt udsnit af kommunikationsopgaver og har lyst til at blive vores ekspert inden for digitale kommunikation. Du skal både tænke formidling og marketing og have blik for, hvordan vi gennem dygtig og relevant kommunikation kan få flere medlemmer og fastholde vores eksisterende.

Du kan både være et nyuddannet talent med erfaring fra praktik og studiejobs, eller du kan have erfaring fra lignende stillinger. Vi tilpasser stillingen efter den rette kandidat.

Vi leder efter dig, der:

  • kan se dig selv arbejde i en NGO, hvor der er højt til loftet og masser af idéer, men begrænsede økonomiske midler. Du skal med andre ord kunne tænke kreativt og brænde for at finde effektive måder at ramme vores målgrupper på
  • har lyst til at arbejde med vores målgruppe, som er meget bred, men hvor de fleste er +60 år
  • er uddannet inden for kommunikation/marketing/journalistik og har både strategisk og operationel erfaring med kommunikation – og lysten til at veksle mellem strategi og udførelse
  • har erfaring med at skrive artikler/tekster til forskellige platforme
  • har erfaring med video eller andet visuelt materiale – vi forventer ikke, at du er fotograf, men vil have mere video og visuelt content ind som en naturlig del af vores kommunikationspalette
  • trives med forskellige digitale platforme til hjemmeside (wordpress), nyhedsbreve (Click), sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn), søgemaskiner (Google), kunstig intelligens, visuelt (InDesign) samt video-redigeringsværktøjer og YouTube
  • Har lyst til at grave dig ned i data fra vores platforme, så vi sikrer en datadrevet indsats
  • har flair for at omsætte foreningens medlemstilbud til attraktiv kommunikation
  • tager initiativ, kan drive projekter og tager selvstændigt ansvar fra start til slut
  • har blik for detaljen, går grundigt til værks og er garant for troværdig kommunikation – samtidig med at du trives med at ”komme ud over stepperne” og prøve nye ting af

Udover ovenstående opgaver arbejder dine kommunikationskolleger i Osteoporoseforeningen med pressearbejde, politisk agendasetting, udgiver medlemsmagasinet Knogleliv, afholder webinarer, laver informationsmateriale samt fundraiser og gennemfører kampagner – både mindre og store, nationale kampagner.

Om fællesskab og vilkår

Du bliver del af et lille, velfungerende sekretariat, hvor vi har en varm kultur og alle er engageret i at arbejde for sunde knogler hele livet. Vi er p.t. 12 ansatte med vidt forskellige uddannelsesbaggrunde, kompetencer, opgaver og timetal. Her ser du, hvem vi er.

Vores arbejdsform er meget fleksibel og ambitiøs, og vi har rigtig gode erfaringer med at arbejde i små sprints med fokus på vekselvirkning mellem sparring og fordybelse – på den måde arbejder vi meget effektivt og når vores mål til tiden.

Sekretariatet har til huse i en stor, højloftet lejlighed i Park Allé. Vi spiser frokost sammen, holder stående fællesmøder én gang om ugen, og når vi skal koordinere eller idéudvikle to og to, tager vi ofte en walk’n talk gennem byens gader og grønne arealer.

Læs med her, hvor vi fortæller, hvad vi sætter pris på ved vores arbejdsplads.

Som patientforening er vi ikke lønførende, men vi har gode vilkår og mulighed for fuld afspadsering og hjemmearbejde én dag om ugen, når det passer med opgaveløsningen i huset.

Om ansættelsesprocessen

Ansøgningsfrist er d. 9. juni 2025. Samtaler afholdes d. 16. og 17. juni (1. runde) og d. 20. juni (2. runde). Vi forventer ansættelse pr. 1. august 2025.

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du hjertelig velkommen til at kontakte kommunikationschef, Ane Søby Eskildsen på tlf. 2131 0424.


Om Osteoporoseforeningen
Osteoporoseforeningen er en medlemsbåret patientforening, der støtter mennesker med osteoporose (knogleskørhed). Vores sygdom er en af de helt store folkesygdomme. 700.000 danskere har knogleskørhed, men kun 200.000 ved det. Det betyder, at vi har en stor opgave med at formidle sygdommen til den danske befolkning, samtidig med at vi skal være en relevant og værdiskabende forening for vores medlemmer.

Osteoporoseforeningen er i stor vækst, og i dag har vi 19.600 medlemmer og 205 frivillige fordelt på 21 lokalafdelinger landet over.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.