Danmarks Private Skoler – grundskoler og gymnasier
København K og mulighed for hjemmearbejde

Medarbejder med ansvar for økonomi og personaleadministration

Danmarks Private Skoler – grundskoler og gymnasier søger en dygtig og struktureret medarbejder med ansvar for økonomistyring og personaleadministration i foreningens sekretariat.

Om os

Danmarks Private Skoler er en forening for frie og private grundskoler og gymnasiale uddannelser i hele Danmark. Foreningen varetager skolernes interesser og yder rådgivning inden for juridiske, økonomiske, ledelsesmæssige og pædagogiske spørgsmål. Foreningen har desuden en kursusvirksomhed for skolernes ledelser og bestyrelser.

Om stillingen

Som medarbejder med ansvar for intern økonomi og personaleadministration bliver du en nøgleperson i foreningens sekretariat på 10 medarbejdere. Du vil varetage en bred vifte af opgaver inden for økonomistyring, regnskab og personaleadministration. Derudover vil du have kontakt med medlemsskoler og eksterne samarbejdspartnere.

Stillingen indebærer et tæt samarbejde med foreningens bestyrelsesformand og sekretariatets ledelse, hvor du sikrer det økonomiske overblik og understøtter økonomisk-strategiske beslutninger.

Dine opgaver

Interne opgaver i sekretariatet:

  • Budgettering og kvartalsoversigter
  • Regnskabsforberedelse i samarbejde med revisor
  • Bogholderi, fakturering og løbende økonomisk opfølgning
  • Personaleadministration, herunder lønbehandling og administration af personaleordninger
  • Vedligeholdelse af aftaler med eksterne leverandører
  • Digitalisering og optimering af administrative processer
  • Monitorering af foreningens investeringer

Medlemsrettede opgaver:

  • Administration af kontingenter og restancer
  • Telefonisk medlemsbetjening og visitation
  • Administration af særlige medlemsordninger og forsikringsaftaler
  • Økonomiadministration for foreningens netværk
  • Håndtering af kursusregnskaber og uddannelsestilskud
  • Bidrag til planlægning og afholdelse af foreningens arrangementer

Din profil

Vi søger en struktureret og ansvarsbevidst medarbejder med følgende kompetencer:

Faglige kompetencer:

  • Relevant uddannelse inden for økonomi, regnskab eller administration
  • Erfaring med budgettering, bogholderi og regnskabsforberedelse
  • IT-stærk, herunder erfaring med økonomisystemer som e-conomic og Dataløn/Visma samt Excel
  • Kendskab til personaleadministration, lønbehandling og personalegoder
  • Erfaring med digitalisering og procesoptimering
  • Kompetencer inden for telefonisk service og henvendelsesstyring

Personlige kompetencer:

  • Evne til at arbejde struktureret og skabe overblik
  • Præcision og detaljefokus i regnskab og bogføring
  • Selvstændighed og proaktivitet
  • Stærke kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt
  • Fleksibilitet og samarbejdsevne

Vi tilbyder

  • En stilling, der svarer til 32 timer ugentligt med mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag.
  • Et dynamisk arbejdsmiljø i et engageret og fagligt dygtigt team.
  • Løn og ansættelsesvilkår svarende til statslig overenskomst.
  • Ferie og fridage tilrettelagt primært i skolernes ferieperioder.

Ansættelse

Stillingen er til besættelse pr. 1. august 2025 eller efter aftale. Arbejdssted: Danmarks Private Skoler – grundskoler og gymnasier, Ny Kongensgade 15, 1472 København K.

Ansøgning

Send din ansøgning til info@privateskoler.dk senest den 19. maj 2025. Første samtalerunde forventes afholdt d. 26. og 27. maj og anden samtalerunde d. 2. juni 2025.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef, Søren Lodahl på tlf. 29 61 75 20.

Læs mere om foreningen på www.privateskoler.dk.