Life Is On – når Jobindex tænder for kandidatstrømmen til Schneider Electric

De 3 vigtigste fordele

Recruiter hos Schneider Electric Danmark, Christian Egeberg Rasmussen:

”Vi får langt flere relevante kandidater i spil end tidligere – Jobindex hjælper os med at bringe ’time to hire’ ned.”

”Vi får direkte ros fra kandidaterne for vores Reportage-annoncer, som Jobindex både skriver for os og layouter. Vores visuelle udtryk og branding i annoncerne er nu for alvor bragt i spil.”

”Vi opbygger lettere vores talent-pipeline nu, hvor vi opnår langt større opmærksomhed, forståelse og motivation fra kandidaterne i markedet på grund af vores annoncering.”





Et globalt rekrutteringssystem kan slukke for strømmen af kandidater, når man som Schneider Electric Danmark gerne vil kommunikere grafisk. Med Jobindex kan det grafiske lade sig gøre, samtidig med at time to hire falder, og kandidatpipelinen stiger.

Schneider Electric Danmark vil gerne, at kandidaten møder virksomhedens pay-off om, at Life Is On meget tidligt. Faktisk allerede i jobannoncen. Og så er det en udfordring med et globalt rekrutteringsystem, der er svært at tilpasse til lokale, danske ønsker. Med Jobindex fik Schneider Electric igen lys i øjnene.

For recruiter Christian Egeberg Rasmussen i Schneider Electric er Jobindex en indlysende del af deres markedsføringskampagne, når de har ledige job.

"Vi skal ud og markedsføre vores job og tage fat i kandidaterne – og på Jobindex giver vi et godt, visuelt indtryk af Schneider," siger Christian.

Og de grafiske muligheder er en af grundene til, at Schneider ser lyset i samarbejdet med Jobindex.

"Vi har et globalt rekrutteringssystem, der ikke er fleksibelt, og lay-outet er vigtigt for os. Det giver et billede af Schneider, og vi vil gerne, at kandidaterne møder vores værdier med det samme. Det kan ikke lade sig gøre med en kedelig jobbeskrivelse, som er en punktopstilling uden billeder eller videoer," siger Christian.

En stærk tekst

At jobannoncen består af en stærk, velformuleret og floskelfri tekst hjælper både kandidaterne, recruiteren og lederne. Christian oplever det også som en stor støtte for hele HR, at der er eksperter på at skrive jobannoncen. "Der er ikke nogen af os, der er tekstforfattere, så det er godt, at vi kan få peppet jobannoncerne op," siger han.

Især Reportageannoncer tænder lys i øjnene hos kandidaterne.

"Kandidaterne siger, at annoncerne skiller sig ud fra mængden. At det er en god repræsentation af jobbet og virksomheden. Jeg havde searchet en kandidat frem, som jeg sendte jobannoncen til. Hun svarede: 'Den er godt skrevet. Jeg behøver ikke at vurdere, om det er interessant at gå videre. Det er det.' Og det er jo en positiv oplevelse," siger Christian. Og han fortsætter:

"Det er det, jeg mener med, at jobannoncerne er en del af noget markedsføringsmateriale. Annoncerne må ikke se kedelige ud, for så mister vi kandidaterne."

Time to hire falder

Christian oplever, at time to hire er faldende. På nogle annoncer – især Reportageannoncer – formår Schneider Electric at tiltrække spændende specialistprofiler, ved at nogle kandidater selv søger, fordi de bliver imponerede over annoncen. Det hele hjælper til at opbygge Schneider Electrics kandidatpipeline.

"Jobindex er en del af en større indsats, hvor annoncerne skal understøtte vores eget arbejde," afslutter han.



Disse løsninger benytter Schneider Electric



Skal vi også hjælpe din virksomhed med at blive mere synlig og attraktiv overfor kandidaterne?


Så kontakt os på 38 32 33 55

Publiceret 2018-03-01


Virksomhedsejer: Min arrogance stod i vejen for jobglæden
Virksomhedsejer: Min arrogance stod i vejen for jobglæden
Det krævede en langtidssygemelding og en grædende medarbejder, før Lars Nielsen indså, at han havde glemt at lytte til medarbejderne. Mange virksomheder har blinde vinkler i deres syn på arbejdsglæde, siger ledelsesrådgiver.
Indrykket 1. december på Virksomheder
Employer-branding
”Vi er lige nu dér med employer branding, hvor vi sikkert laver fodfejl. Og så lærer vi af dem.”
Ordene kommer fra Lars Ekman Jørgensen, HR-konsulent hos Jysk Fynske Medier – Danmarks næststørste mediekoncern med omkring 1.600 medarbejdere. I en snak med ham kom vi blandt andet ind på realiteten efter flere fusioner, forkromede strategier, ærlighed og evalueringer fra tidligere medarbejdere.
Indrykket 1. november på Virksomheder
Berøringsangst? Tag dialogen i forhold til kritiske kommentarer på evalueringerne
Hvis du får en kritisk kommentar, behøver du ikke være bange. Se 3 virksomheder, der har rakt ud og besvaret kommentaren – med et vindende resultat, hvis man spørger kommunikationseksperten Henrik Byager.
Indrykket 1. oktober på Virksomheder
8 tips: Sådan skriver du jobannoncen til Generation Y
Inden for en overskuelig fremtid kommer du til at skulle ansætte en yngre, en nyuddannet, en elev – en generation Y’er, altså en person, der er født efter 1990. Måden, de går til jobannoncen på, er betydeligt anderledes end ældre generationer. Læs disse 8 tips til jobannoncen, så du kan tiltrække de bedste af de unge.
Indrykket 1. juni på Virksomheder
Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.