Alumeco A/S
Global koncern med odenseansk hovedsæde
Alumeco Group er en international, udviklingsorienteret og familieejet grossistkoncern med hovedsæde i Odense. Under samme tag finder du både Alumeco, Aluwind og Metalcenter Group, der alle har datterselskaber eller afdelinger placeret i det meste af verden. Her er højt til loftet, og på tværs af såvel selskaber som afdelinger prioriterer vi en uformel, afslappet og vedkommende omgangstone.
Vi tilbyder et alsidigt, dynamisk og globalt arbejdsmiljø, hvor du på tværs af koncernens 22 selskaber vil opleve at få et stort, internt netværk. Er du ansat i enten Finance, IT, Legal, BPI, Purchase, HR, Marketing eller Logistics vil du i særdeleshed have en stor, global berøringsflade, da disse funktioner agerer helt eller delvist som Shared Services, der varetages via moderselskabet Alumeco i Odense.
Fra vores centrallager i Odense servicerer vi vores kunder med aluminium- og rødmetalløsninger af høj kvalitet. Her er samspillet mellem dig som medarbejder og højteknologisk udstyr i produktion og på lager i centrum, og i fællesskab arbejder vi for at danne de bedste betingelser for såvel vores kunder som for hinanden som kollegaer.
Vores dygtige og kompetente medarbejdere er den bærende drivkraft i alle koncernens afdelinger. Hvis du har lyst til at være en del af en international organisation, hvor der er gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt, er du derfor velkommen til at sende os din ansøgning samt CV via linket på vores hjemmeside.
Alumeco
Aluminium har været omdrejningspunktet, siden Alumeco blev grundlagt i 1983. De mange års erfaring med både standardløsninger samt special-og byggeløsninger til små og store virksomheder, eksempelvis Montana, Pressalit samt Vestfrost, gør Alumeco til en spændende arbejdsplads, hvor opgavernes kompleksitet og omfang i høj grad varierer.
Du bliver en del af en af Skandinaviens førende aluminiumgrossister, hvor kvalitet og specialisering kombineret med stor viden og indsigt udgør grundlaget for en pulserende og varieret hverdag, hvor den gode kundeservice og købmandskab er i fokus på tværs af virksomhedens mange afdelinger og funktioner.


Metalcenter Group
Metalcenter Group blev stiftet i 2009 og har siden formået at positionere sig som en af de førende specialister i Norden inden for levering og udvikling af rødmetalløsninger til en lang række industrier, der blandt andre inkluderer virksomheder som ABB, Danfoss, Vestas og Siemens.
Metalcenter Group blev i 2016 og 2017 tildelt titlen som Gazellevirksomhed, og den imponerende udvikling, som virksomheden har været igennem, afspejles i det daglige arbejdsmiljø, der i høj grad er præget af dynamik og en udviklingsorienteret tilgang.

Aluwind
I en tid hvor vindindustrien ikke er til at komme udenom, er Aluwind det heller ikke. Aluwind blev grundlagt som selvstændig virksomhed i 2009, men har som en del af Alumeco leveret skræddersyede vindmølleløsninger siden 1995 til blandt andre Vestas, Simens Gamesa og Bladt. Med salgskontorer i USA, Kina og Polen samt produktion i Polen og i Kina, bliver du fra kontoret i Danmark en del af et pulserende og
agilt miljø, hvor den daglige kontakt med dinekollegaer verden over spiller en stor rolle, uanset om du arbejder inden for salg, kvalitet, projektstyring eller andet. I kraft af den koncentrerede kreds af lokale og globale kunder er den generelle arbejdsgang i høj grad orienteret omkring større projekter, og derfor vil du opleve en spændende og varieret dagligdag i Aluwind.

Alumeco Group tilbyder stillinger inden for følgende områder:
- Lageroperatør
- Produktionsmedarbejder
- Logistics
- Sales
- Projektledelse
- Key Account Management
- Design Engineering
- Technical Management
- Key Account Coordination
- Sales/Marketing Coordination
- E-commerce
- QHSE
- Finance, incl. controlling
- Legal
- Digital Learning Specialist
- Marketing
- System Administration - IT
- Trainee
- Lærling/elev
- Studentermedhjælp
Medarbejderne udtaler:
Jakob Pihl Rasmussen,
Financial Controller Trainee
Min rejse hos Alumeco Gruppen startede i september 2017, hvor jeg i forbindelse med mit bachelorstudie, skulle i 5 måneders virksomhedspraktik. Jeg havde i lang tid i forvejen vidst, at jeg skulle starte hos Alumeco Gruppen, men alligevel må jeg sige at jeg blev overrasket over min start. Jeg er sjældent blevet taget så godt imod på en ny arbejdsplads, og det var fedt at opleve det, at komme ind i en virksomhed og blive taget dybt seriøst fra dag ét, selvom man kun er praktikant.
Med tiden er jeg gået fra praktikant til studentermedhjælper og er nu ansat som Financial Controller Trainee sideløbende med mit kandidatstudie. Det er ikke kun titlerne, men også arbejdsopgaverne vokser hurtigt, når man arbejder hos Alumeco Gruppen. I økonomi er vi opdelt sådan, at hver medarbejder som udgangspunkt er ansvarlig for en gruppe af opgaver, dog hjælper man hinanden, hvis en kollega har travlt.
Der har igennem hele min tid hos Alumeco Gruppen været stort fokus på den faglige og personlige udvikling, hos den enkelte medarbejder, som understøttes af en høj grad af videndeling. Hvis en kollega har ekspertise inde for et område, så er det altid muligt at få sparring med kollegaen omkring dette, så man på den måde deler ud af sin viden.
Udover det fagligt høje fokus i vores hverdag, går vi meget op i, at der skal være en uformel tone imellem kolleger, både internt i afdelingen og på tværs af organisationen. Sociale arrangementer er prioriteret, så man lærer sine kolleger at kende på en anden måde.
Alt i alt er Alumeco Gruppen en virksomhed, som gør meget for de ansatte, både når det gælder det faglige og det sociale, og jeg kan kun anbefale at stræbe efter at blive en af mine kolleger.

Jannes Path,
Project Manager, BPI
Starting my career in in Alumeco’s German start-up Alcobra after high school, I had the opportunity to participate in a trainee program in foreign trade and parallelly graduate in Business Administration. The big upside here is to get practical and theoretical experience at the same time, to save time and be more challenged.
I learned much from the up- and downsides of building up a company from scratch, from the founders and their entrepreneurial spirit combined with Alumeco’s culture of venturing in their business model. This inspires and shapes my work today.
Upon my graduation I was offered a job offer in the Sales department being responsible for my own sales area and its development. Being the first point of contact was a valuable experience teaching me the importance of customer-centric work.
While working in sales, I enrolled for a master’s degree, which was my second good decision here! One semester into my masters, the lectures on project management really caught my interest, and I addressed my wish for a change to that area to my superior.
A few weeks later I was offered a job in our HQ’s Project Office in Odense, Denmark. My move was organized by the company, and a mentor that helped me with all the formalities when moving to a foreign country, what I really appreciated.
My current job is exactly what I wanted to do! Especially because my daily work is shaped by interdisciplinary projects witin economics such as in Business Development, Supply Chain Optimization, Marketing and Controlling. My department consists of smart people and experts in various disciplines resulting in close cooperation and making our projects common successes.
I like to work at Alumeco because of a very good work-life balance, social events inside my department and the whole organization as well as for the reason of corporate benefits such as corporate pension, health benefits and a subsidized canteen.

Klavs Schaarup,
Lagerchef
Startende med en ansættelse som produktionsmedarbejder i 2009 har jeg haft adgang til en spændende karrierevej i Alumeco. Da jeg havde flair for ERP-systemet og derfor hurtigt kunne tage ansvar for ordreflowet, blev jeg efter et par måneder opfordret til at varetage rollen som teamleder og efterfølgende en stilling som logistikkoordinator med fokus på planlægning. I logistik blev jeg fortrolig med alle opgavetyper og processer.
Efter eget ønske fik jeg ansvaret for udgående fragt i en del år og blev derfor tilbudt en stilling som Shipping Manager, da denne stilling blev oprettet. I dag sidder jeg i en stilling som Lagerchef og har undervejs i forløbet haft god støtte til at supplere den praktiske uddannelse og læring med teoretisk uddannelse, inkl. lederuddannelse.
Jeg har oplevet en stor glæde ved at arbejde i en organisation med god adgang til skiftende udfordringer, nye opgaver og uddannelse.
Alumeco er en agil virksomhed med en flad struktur, der gør det nemt og enkelt at sparre med kompetente kolleger og ansvarlige personer samt at udvikle sig både personligt og fagligt.

Kira Jakobsen,
Projektleder
Gennem mine 8 år hos Alumeco har de varierende opgaver udfordret mig til at tænke nyt, afsøge det ukendte og videreuddanne mig. Alumeco er en arbejdsplads, hvor mulighederne er mange, og der er plads til at tænke nyt samt at afprøve sine idéer.
Jeg har bl.a. ISO-certificeret dele af koncernen, implementeret LEAN i administration og på lager/produktion samt været projektleder på tværs af selskaber og landegrænser. I øjeblikket arbejder jeg sammen med Koncernledergruppen om at udfærdige strategien for den næste periode.
De mange forskellige arbejdsopgaver betyder, at jeg hele tiden lærer nyt gennem samarbejdet med mange kollegaer, eksterne samarbejdspartnere eller kurser. Alumeco har gennem årene givet mig en bred pallette af kompetencer, både fagligt og personligt som dagligt kommer i spil.
Efter 8 år hos Alumeco er mit arbejde endnu ikke blevet ensformigt, hvilket er det, der driver mig.
