Teamleder til Lønteam i Silkeborg Kommune
Kan du lede os kompetente ind i fremtiden med faglig ledelse og udviklingskraft?
Du bliver teamleder for 23 medarbejdere i team Løn, der hjælper lederne i Silkeborg Kommune med at lykkes på løn- og personaleområdet. Teamet varetager løn- og personaleopgaver i samarbejde med den øvrige organisation og bidrager blandt andet med rådgivning og udviklingstiltag.
Team Løn og team Forhandling udgør tilsammen Personaleservice, som er en del af staben Organisation og Personale.
Teamet er erfarent, kompetent og har et godt arbejdsmiljø. Din opgave er at fastholde og udvikle et robust og tilpasningsdygtigt team, der har styr på tingene, skaber gode resultater og fortsat har en høj trivsel.
Som teamleder sikrer du sammenhæng i driftsopgaverne og retning på udviklingstiltag. Du har fokus på at optimere og kvalitetssikre processer på løn- og personaleområdet. Vi prioriterer digitale tiltag, og i Personaleservice er der både digital- og projektunderstøttelse, som bidrager til fremdrift og udvikling. Du kommer også til at deltage i tiltag på tværs og i forskellige netværk, og du får en stor berøringsflade i organisationen.
Vi stiller ikke krav om en bestemt uddannelsesmæssig baggrund, men du skal have erfaring og faglig indsigt i løn- og personaleområdet og vi ser gerne, at du har forhandlingserfaring. Der kan desuden være mulighed for, at du også kan drive nogle af opgaverne på lønområdet.
Vi forventer at du:
- har relevant ledererfaring og lederuddannelse. Alternativt at du har lyst til at gennemføre en lederuddannelse hos os. Vi er også interesseret i at høre fra dig, hvis du har relevant erfaring fra løn- og personaleområdet i en større, gerne politisk ledet organisation og vil prøve kræfter med ledelse.
- har gode relationelle og kommunikative evner og kan begå dig på alle niveauer i organisationen. Vi vægter det gode samarbejde med medarbejderrepræsentanter og faglige organisationer, og vi indgår i dialog med respekt for den opgave, de er valgt til. Det er vigtigt, at du kan mestre en respektfuld og ordentlig tilgang og dialog med medarbejdere, ledere og samarbejdspartnere.
- leder gennem anerkendelse, tillid og tydelig rammesætning.
- er proces- og udviklingsorienteret, og samtidig handlekraftig og beslutsom.
Vi tilbyder:
- mulighed for at sætte præg på en spændende og vigtig opgave i Silkeborg Kommune i tæt samarbejde med teamet og sektionslederen.
- ledelse af dygtige, erfarne og engagerede medarbejdere, der har vilje til at medvirke til at skabe gode løsninger.
- personlig og faglig udvikling af dig som leder.
- fleksible rammer så du kan kombinere dit arbejds- og familieliv.
Tiltrædelse: 1. januar 2026.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
På Silkeborg Kommunes hjemmeside kan du læse mere om kommunens strategiplan, ledelsesgrundlag mm.: Bliv leder hos os
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Pia Alsgaard på tlf. 23 25 69 16.
Ansøgningsfrist 2. november 2025. Første samtale afholdes 10. november 2025 og anden samtale 21. november 2025. Kandidater, der går videre til anden samtale, skal udfylde personprofil og får en tilbagemelding inden anden samtale.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex