Vi søger en erfaren og engageret Community Manager med flair for borgerdialog samt en SoMe-medarbejder til et vikariat

Formidling til borgerne før og under kriser er en af vores kerneopgaver. Derfor har vi brug for dygtige folk til at styre vores sociale medier, lave content strategier og sikre kompetent og relevant information via vores mange kanaler. Lyder det som noget for dig, er du måske en af vores nye kollegaer i Kommunikation og Presse ved Styrelsen for Samfundssikkerhed.

Om stillingen som Community Manager

Som Community Manager vil du have ansvaret for engagement og community på tværs af vores sociale medier, som både dækker styrelsens Facebook- og LinkedIn-kanal samt kanalerne for Sikker Digital, som har egen Facebook, LinkedIn og Instagram.

Opgaverne dækker bl.a.:

  • At drive, udbygge og optimere vores tilstedeværelse på tværs af sociale medier
  • At opdyrke en god og konstruktiv dialog med og mellem borgerne som sikrer, at styrelsens budskaber kommer så langt ud som muligt.
  • At indhente og koordinere svar internt i styrelsen samt eksternt hos samarbejdspartnere
  • At udvikle contentplan for SoMe sammen med dine kolleger i teamet
  • At udvikle og koordinere indhold til kanalerne
  • At annoncere for udvalgt indhold i forbindelse med kampagner samt for at optimere performance. I større kampagnesammenhæng kan dette ske i samarbejde med eksternt bureau
  • Overvåge, analysere og rapportere på kanalperformance
  • At bidrage til relevant formidling om vores rådgivning og råd til professionelle aktører som andre myndigheder og virksomheder.
Om dig

Vi forventer, at du:

  • Har minimum 3 års professionel erfaring med at drive sociale medier, gerne i en statslig organisation
  • Har empati for og tålmodighed med borgere, der fx er frustrerede eller bekymrede
  • Har erfaring med at arbejde med politisk kommunikation
  • Har dokumenteret erfaring med at skabe indhold som engagerer og som er med til at udvikle organisationens brand
  • Er en kreativ sjæl, som får fine ideer til engagerende indhold
  • Er god til at analysere data og formidle dine indsigter, så de danner baggrund for indholdsbeslutninger
Om stillingen som SoMe-medarbejder i vikariat

Som ansat i vores SoMe-team skal du hjælpe med at sikre engagement og community på tværs af vores sociale medier, som både dækker styrelsen Facebook- og LinkedIn-kanal samt kanalerne for Sikker Digital, som har egen Facebook, LinkedIn og Instagram. Stillingen er et vikariat, der som udgangspunkt løber frem til efteråret 2026, med mulighed for forlængelse.

Opgaverne dækker bl.a.:

  • At udvikle og koordinere indhold til kanalerne
  • At besvare spørgsmål og håndtere kommentarer
  • At bidrage til contentplan for SoMe sammen med dine kolleger i teamet
  • At annoncere for udvalgt indhold i forbindelse med kampagner samt for at optimere performance. I større kampagnesammenhæng kan dette ske i samarbejde med eksternt bureau
  • Overvåge, analysere og rapportere på kanalperformance
  • At bidrage til relevant formidling om vores rådgivning og råd til professionelle aktører som andre myndigheder og virksomheder.
Om dig som søger vores vikariat

Vi forventer, at du:

  • Er forholdsvist nyuddannet
  • Har erfaring med at lave indhold til sociale medier
  • Brænder for at sikre formidling til mange slags målgrupper lige fra borgere til myndigheder og store virksomheder
  • Kan tænke i både ord, lyd og billeder.
  • Er en kreativ sjæl, som får fine ideer til engagerende indhold
  • Har mod på at kaste dig ud i nye opgaver
Om os

Styrelsen for Samfundssikkerhed har det overordnede ansvar for beredskabsplanlægning, forsyningssikkerhed, cyber- og informationssikkerhed, telekommunikation samt funktionen som national sikkerhedsmyndighed. Derudover er den Nationale Operative Stab (NOST) forankret i styrelsen. Gennem tæt samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere arbejder vi for at forebygge og håndtere hændelser og trusler, der kan påvirke samfundets funktioner.

Vi er ca. 200 medarbejdere og en del af Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab.

Vi har et godt arbejdsmiljø og en imødekommende kultur, hvor vi lægger vægt på, at trivsel og performance går hånd i hånd. Kontoret er organiseret i fire teams, men vi har et godt og hyggeligt samarbejde på tværs og et tæt samarbejde med de øvrige kontorer.

Styrelsen for Samfundssikkerhed er delt på to lokaliteter, men kontoret Kommunikation og Presse er samlet på Østerbro tæt ved Nordhavn station.

Løn og ansættelsesvilkår

Indplacering sker afhængig af kvalifikationer og erfaring. Løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Stillingerne er fuldtidsstillinger og arbejdsstedet vil være Holsteinsgade 63, 2100 Østerbro.

Forventet startdato er snarest muligt.

Er du interesseret?

Send din ansøgning via knappen ’Søg stillingen’. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 6. november.

Vi indkalder til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning snarest. Ansøgningen vedlægges CV, eksamensbevis samt eventuelle udtalelser fra tidligere arbejdsgivere.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder i Kampagner og Content, Ingrid Liboriussen på +45 21 73 96 95.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex