HR-konsulent med sundhedsfaglig baggrund
Når sundhedsprofessionelle skal stille en diagnose, forklare en behandling eller tage sig af plejen, skal patienterne kunne forstå, hvad der bliver sagt. De skal opleve en dialog, hvor de føler sig set, hørt og oplever tryghed. Det kræver tydelig og nærværende kommunikation – og derfor er det obligatorisk for alle sundhedsprofessionelle i Region Syddanmark at deltage i kurset ”Den Gode Samtale”.
Vi søger en engageret HR-konsulent, der vil koordinere, udvikle og undervise på Den Gode Samtale.
Du bliver en del af et stærkt tværfagligt miljø i HR-afdelingen på Sygehus Sønderjylland og vil indgå i uddannelsesteamet, lige som du vil få en rolle i den regionale koordinations-gruppe.
Du får ansvaret for at planlægge og gennemføre de lokale kommunikationskurser ”Den gode samtale” og ”Den gode kontakt”. Opgaven spænder bredt fra praktiske og koordinerende opgaver som at sørge for kursusmaterialer, lokaler, forplejning til at udvikle kurser i samarbejde med både interne og eksterne aktører. Du vil samarbejde tæt med ledere og undervisere om at sikre gennemførelse at kurserne.
Sammen med dine regionale samarbejdspartnere får du en vigtig rolle i den fortsatte udvikling af kursusforløbene. Du bliver regional kontaktperson og systemadministrator på læringsplatformen itsLearning og ansvarlig for at evaluere og afrapportere på lokale hold.
Vi forestiller os, at du:
- har en sundhedsprofessionel baggrund og gerne klinisk erfaring
- har solid erfaring med undervisning, planlægning og udvikling af læringsforløb i en større organisation
- har viden om pædagogiske og didaktiske metoder
- er en stærk kommunikator og formidler med lyst til at skabe læring tæt på praksis
- har indsigt i de kommunikationsudfordringer, der opstår i patientbehandling og tværfagligt samarbejde
- trives i en udadvendt rolle og formår at skabe tillidsfulde relationer
- har gennemslagskraft og kan facilitere både små og store forsamlinger med ro og nærvær
- er struktureret og selvkørende, samtidig med at du samarbejder naturligt på tværs af faggrupper og organisatoriske niveauer
- er nysgerrig, udviklingsorienteret og ser muligheder frem for begrænsninger
- ansvar for en strategisk vigtig opgave på sygehuset
- en central rolle i en stærkt og udviklingsorienteret HR-afdeling
- et bredt tværfagligt samarbejde – både internt på sygehuset og regionalt
HR-afdelingen består af 23 medarbejdere fordelt på fem teams. Vi samarbejder tæt med ledere og medarbejdere for at understøtte rekruttering, tilknytning og udvikling på Sygehus Sønderjylland. Opgaverne i HR spænder over, løn, arbejdsmiljø, uddannelse, personalejura, forhandling, ledelse og organisationsudvikling. I HR prioriterer vi ordentlighed, nysgerrighed og proaktivitet – både i samarbejdet med hinanden og i opgaveløsningen.
Proces og ansættelsesforhold:
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Hovedtjenestested er Aabenraa. Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse 1. januar 2026 eller efter aftale.
Ansøgningsfrist: 6. november 2025
1. samtale: 12. november 2025 kl. 11.00–15.00
Evt. 2. samtale: 17. november 2025 kl. 12.00–16.00
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
HR-chef Mia Tjerrild Jakobsen – miatj@rsyd.dk, tlf. 2131 2278.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex