Ishøj Kommune søger leder til Borgerservice og Sekretariat
Hvis du har erfaring med ledelse, og samtidig har indgående kendskab til Borgerservice og/eller Beskæftigelsesområdet, så er du måske vores kommende afdelingsleder i Center for Borgerservice, Beskæftigelse og Erhverv i Ishøj Kommune.
I Ishøj Kommune søger vi en dygtig afdelingsleder til Center for Borgerservice, Beskæftigelse og Erhverv. Afdelingslederen skal forestå ledelsen af Borgerservice og af centerets fælles Sekretariat. Der er tale om to organisatorisk selvstændige afdelinger, men under ledelse af samme afdelingsleder.
Fra september 2025 er Borgerservice, Ishøj Jobcenter, Den Kommunale Ungeindsats og Ydelsesafdelingen samlet i nybyggede rammer. Ved samme lejlighed er områderne samlet i samme center under ledelse af centerchefen for Center for Borgerservice, Beskæftigelse og Erhverv.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
Som ny afdelingsleder for Borgerservice og Sekretariatet har du en central placering i opfyldelsen af vores målsætninger, og mulighed for at understøtte hele organisationen, og i særdeleshed sætte dit eget præg på Borgerservice og Sekretariatsbetjeningen. Herunder medvirke til den fortsatte udvikling af afdelingerne, så der arbejdes med nye teknologiløsninger og løbende udvikling og opkvalificering af medarbejderne, så vi konstant råder over de rigtige kompetencer.
Som ny afdelingsleder vil du træde ind i en organisation, som er præget af stor lyst til at gøre tingene ordentligt, og hvor der er fokus på at lykkes. Du vil blive en del af et stærkt lederteam på 5 personer, bestående af centerchefen og 4 afdelingsledere. Du vil således have store muligheder for at påvirke beslutninger og tage ansvar for centrets udvikling.
Som leder af Borgerservice er du personaleleder for alle medarbejderne, og har det overordnede ansvar for udviklingen af de faglige funktioner i Borgerservice. Det gælder fx indførelsen af nye tekniske løsninger og systemer, samspillet med andre organisatoriske enheder i kommunen og interne arbejdsgange og ressourcer.
Som leder af Sekretariatet vil der i den kommende tid være særlig fokus på at implementere AI løsninger i centret og at understøtte implementeringen af den nye beskæftigelsesreform.
Vi forventer at du:
Vi forventer, at du som afdelingsleder har følgende kvalifikationer og kompetencer:
- Erfaring med ledelse, gerne med ledelsesmæssige kompetencer enten fra lignende funktioner eller nært beslægtede områder
- Gerne kendskab til Borgerservice og/eller beskæftigelsesområdet
- En relevant uddannelsesbaggrund
- Indsigt i kommunal økonomi og projektstyring
- Gerne erfaring fra en politisk styret organisation.
- En ledelsesstil baseret på faglighed, tillid og gode relationer. Du skaber resultater gennem og sammen med andre.
- Stærke samarbejdsevner. Du er empatisk, inddragende og lydhør. Du inviterer til samarbejde internt i centeret, med kommunens øvrige centre og eksternt. En helhedsorienteret tilgang falder dig naturlig.
Som person lægger vi vægt på, at du er kendetegnet ved ordentlighed og integritet. Du er vedholdende og kan holde fast i det lange, seje træk – også når der opstår forhindringer undervejs.
Erfaring fra den kommunale sektor vil være en fordel.
Vi kan tilbyde:
- Et udfordrende og varieret job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
- En ledergruppe, som består af højt engagerede, erfarne såvel som nyere ledelseskræfter. Ledergruppen er kendetegnet ved stor åbenhed og psykologisk tryghed og med et helhedsorienteret fokus på den fælles opgaveløsning.
- Diplomuddannelse i ledelse hvis du ikke allerede har denne.
- Løn efter overenskomst og kvalifikationer
Mere udførlig job- og personprofil kan findes her: [LINK]
Der er tale om en lederstilling på gennemsnitlig 37 timer ugentligt uden øvre arbejdstid.
Ansøgningsfrist mandag den 10. november. Ansættelse er pr. 1. januar 2026.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex