AC-medarbejder til Sundhed og Omsorg, Visitation
Er du optaget af god forvaltningsskik og udvikling af det gode myndighedsarbejde på vores område? Er rehabilitering, som begreb, en del af dit dna? Så kunne du være vores nye kollega!
Medarbejderne i Visitation arbejder dagligt med rådgivning, vejledning og afgørelser. Kerneopgaven for os er både at hjælpe borgere til mere selvstændige hverdagsliv, og at sikre den rette støtte og hjælp til de borgere, som har brug for det. Vi har adgang til juridisk konsulentbistand, og har et godt samarbejde, men har behov for en kollega i egen funktion, som kan understøtte den driftsnære forankring ved at indgå i egentlig sagsbehandling, i tæt samarbejde med visitatorerne.
Vi har brug for dit faglige blik og din hjælp i komplekse sager, hvor det kræver ekstra at sikre den gode sagsbehandling til borgerens bedste.
Faglig koordinator i Visitation bliver en tæt samarbejdspartner. I samarbejdet vil du få en vigtig rolle, hvor du bidrager til afdelingens samlede kvalitetsudvikling og sagsbehandling.
Du refererer til leder af Visitation og indgår i den sammenhæng i driften af Visitation.
En mindre del af din ansættelse vil derudover være opgaver knyttet til understøttelse af sektionsleder.
Vi er 30 medarbejdere, hvoraf de 26 er visitatorer. Visitation er del af Myndighedssektionen, som derudover består af 2 andre funktioner: Hjælpemidler og Hjælpemiddelcentret. Den samlede sektion ledes af en sektionsleder.
Hvem er vi?
Visitatorerne har tre fokusområder: Rådgivning, vejledning og visitation. Det gør vi på alle hverdage, både telefonisk og gennem hjemmebesøg. Vores myndighedsområde retter sig især mod §§83,84,86,94,95 i serviceloven. Og tilsvarende i §§ 10,11,16,17 i Ældreloven hvor vores hovedfokus aktuelt er at udvikle myndighedsarbejdet, så vi understøtter rammen for den helhedspleje, der er et nøglebegreb i loven. Vi står bl.a. også for koordinering af overgang fra sygehus til kommune og behandler ansøgninger om plejebolig.
Inden for sundhedsområdet sættes rehabilitering sættes ofte lig træning, vi er dog optaget af begrebets juridiske rødder. I vores rehabiliterende tilgang til borgerne har vi derfor fokus på muligheden for at generhverve, eller fastholde, oplevelsen af aktiv deltagelse og medbestemmelse i eget hverdagsliv.
Ældreloven trådte i kraft 1. juli i år. Vi udvikler fortsat på dens implementering, ligesom vi er optaget af dens både sammenhæng med og snit til serviceloven.
Hvem er du?
- Du har stor erfaring med sagsbehandling relateret til myndighedsbehandlingen indenfor ældreområdet.
- Du har interesse for, og kendskab, til opgaveløsning i en politisk ledet organisation
- Du har erfaring med god forvaltningspraksis relateret til sundheds- og omsorgsområdet
- Det øvrige lovgrundlag på området: servicelov, sundhedslov, retssikkerhedslov, forvaltningslov og Ældrelov, kan du overbevise os om har din store interesse
- Du er optaget af det lovmæssige grundlag for en helhedsorienteret rehabiliteringsindsats på tværs af afdelinger
- Du er pædagogisk formidlende, du motiveres af at lære fra dig
- Klar skriftlig formidling er en af dine stærke faglige kompetencer
- Du har erfaring med ledelsesstøtte
Silkeborg Kommune er kendetegnet ved et godt samarbejde mellem forvaltning og det politiske niveau. Tilsvarende har vi som myndighed et godt og tillidsfuldt samarbejde med de forskellige leverandører af bevilgede ydelser. Silkeborg Kommune vil kendes på ordene ”Sammenhæng og Råderum” – det betyder at vi altid ser os som en del af et hele. Vi er forpligtede på at stå solidt på egen faglighed og på, med det afsæt, at arbejde tværfagligt i egen afdeling og på tværs af hele organisationen.
Visitation er kendetegnet ved et ambitiøst fagligt miljø, der betragter sig som evigt lærende. Vi er samtidigt en uhøjtidelig flok, som vægter plads til et godt grin meget højt. Vi har en flad ledelsesstruktur hvor dialog, tillid og medinddragelse er centrale værdier. Vi navigerer efter Silkeborg Kommunes værdier om at være ordentlige, loyale og modige.
Vi er en blandet flok, Det gælder både køn, alder, uddannelse og erfaring. Vi er derfor ret sikre på, at en ny kollega nemt vil kunne finde sig til rette her.
Vi tilbyder
- Et selvstændigt job med høj grad af ansvar
- Et tværfagligt team hvor der sparres og drøftes faglige emner
- Et fagligt miljø med fokus på læring og kompetenceudvikling
Tiltrædelse den 1. december 2025.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Yderligere information
Du er meget velkommen til at kontakte funktionsleder Line Folsgaard Petersen på 2011 9727, dog ikke i uge 43.
Ansøgningsfrist er mandag den 6. oktober 2025. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 28. oktober.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex