Vær med til at skabe nyt ledelsesteam – vi søger 1 assisterende afdelingsleder ved Løkken Sygehjemmepleje
Den nye funktion som assisterende leder er oprettet for at afhjælpe det store ledelsesspænd, som er gældende for samtlige afdelinger i sygehjemmeplejen. Målet er at minimere ledelsesspændet ved at fordele de ledelsesmæssige opgaver mellem dig og afdelingslederen. Din stilling vil som udgangspunkt ikke inkludere et selvstændigt personaleansvar, men det delte ledelsesansvar skal i højere grad bidrage til, at afdelingslederen kan fokusere strategisk, mens du vægter den faglige ledelse. Ved at styrke ledelsen i de enkelte afdelinger ønsker vi bl.a. at sikre bæredygtig ledelse og lederstillinger, fokus på faglighed og faglig kvalitet samt trivsel og miljø på arbejdspladsen.
Dine opgaver vil bl.a. være:
- At være ansvarlig for at sikre faglig kvalitet og udvikling i afdelingen samt i samarbejde med de faglige ledere vejlede og understøtte nøglepersoner som forflytningsvejledere, Superbrugere i CURA, kontinensvejledere, palliationsvejledere, sårsygeplejersker, kliniske vejledere samt oplæringsvejledere.
- At have det overordnede ansvar for elever, studerende og praktikanter, herunder intro, oplæring, opfølgning, sikre vejlederkompetencer
- At støtte medarbejderne i samarbejdet om borgerne, ved at anvende deres sundhedsfaglige kompetencer i samspil med øvrige funktioner i- og udenfor sygehjemmeplejen.
- At du løbende understøtter den sundhedsfaglige opgave med fokus på læring og dokumentation.
- At udvikle og implementere strategier der fremmer den sundhedsfaglige udvikling og innovation.
- At planlægge og facilitere tværfaglige konferencer og Spl. /SSA møder.
- At fortsætte implementeringen af sygeplejens myndighedsmodel.
- At følge op på personalets faglige kompetencer ved bl.a. MUS, GRUS og kompetenceudviklingssamtaler.
- At være ansvarlig for håndtering af komplekse borgersager.
- At sikre behandling af utilsigtede hændelser – herunder sagsbehandling, opfølgning og læring
- At deltage i tilsyn fra Styrelsen for Patientsikkerhed og Ældretilsyn.
Det du byder ind med
Du er uddannet sygeplejerske på bachelor-niveau og har et solidt kendskab til ældreområdet samt målgruppen. Ledererfaring er en fordel, men ikke et krav. Du skal dog have interesse for videreuddannelse på lederniveau, da funktionen kræver at du kan tage et selvstændigt ledelsesansvar.
Derudover forventer vi at du har:
- Erfaring med eller interesse for ledelse og udvikling af det sundhedsfaglige område.
- Stærke og tydelige kommunikative og organisatoriske evner.
- Evne til at arbejde selvstændigt og tage initiativ.
- Erfaring med undervisning og vejledning af personale.
- Stærke samarbejdskompetencer.
- Ønske om at være i en politisk drevet organisation.
I din ansøgning kan du eks. beskrive …
… bud på hvordan du som leder sætter retning og rammer for medarbejderen, som muliggør at borgeren kan bidrage aktivt og engagere sig.
… dine erfaringer med eller forestillinger om at være med til at opbygge et nyt ledelsesteam ift. kompetencer, personlige præferencer, ledelsesstil og tilgang.
… din motivation for at arbejde med ledelse indenfor det sundhedsfaglige område og også gerne erfaringer med implementering af store som små projekter/indsatser.
… hvordan du håndterer ledelsesopgaven i et miljø præget af forandring og kompleksitet, hvor området lige nu står overfor forandringer som ny Ældrelov
… eksempler på processer, hvor du har været forgangsperson og har lært særligt meget af – også når det ikke altid går godt.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Munk, tlf. 20180434. Træffes ikke i perioden 21. juli til 10. august 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Hvis du kommer i betragtning til stillingen, indhenter vi referencer.
Ansøgningsproces
Ansøgningsfrist er den 21. august 2025. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 28. august 2025 og med ansættelse i stillingen den 1. oktober 2025.
I ansættelsesudvalget vil du møde afdelingsleder, repræsentanter for hhv. tillidserhverv, arbejdsmiljø, administration, dag- og aftenvagt, samt planlægning.
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex