HR-medarbejdere til Københavns Universitet – bliv en del af et stærkt fagligt HR-fællesskab
HR er en del af KU’s fælles universitetsadministration, der understøtter universitetet med at være et forskningsuniversitet i verdensklasse.
Universitetsadministrationen består af
- Tre campusadministrationer, hvor HR Nørre er en del af Nørre Campus, der - sammen med en række øvrige faglige områder - understøtter en del af institutterne/enhederne på de to store fakulteter SUND og SCIENCE.
- Otte koncernenheder der arbejder med de mere rammesættende, strategiske og specialiserede administrative opgaver, inkl. ejerskab af administrative processer og systemer.
Om stillingen
Som HR-medarbejder får du en central rolle i et stærkt team, hvor vi prioriterer faglighed, samarbejde og god stemning i hverdagen. Du vil arbejde med opgaver som:
- Rekruttering og ansættelse af både teknisk administrativt personale (TAP) og videnskabeligt personale (VIP) – fra stillingsopslag til kontrakt
- Rådgivning om løn- og ansættelsesvilkår
- Ændringer i ansættelsesforhold (f.eks. forlængelser, fratrædelser, arbejdstid mv.)
- Administration af barsel, ferie og fravær
- Indtastning og kontrol i HR-Løn og andre HR-systemer
- Mulighed for deltagelse i ekspertgrupper og vigtige udviklingsopgaver på tværs af KU
Om dig
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant administrativ eller akademisk uddannelse
- Har en god forståelse for HR’s rolle i organisationen
- Har erfaring med HR- og personaleadministration, gerne i en statslig eller offentlig kontekst – og hvis du har erfaring fra universitetsmiljøet, er det et ekstra plus
- Er struktureret, ansvarsbevidst og god til at følge opgaver helt til dørs
- Er serviceminded, samarbejdsorienteret og god til at tage initiativ
- Har lyst til at udvikle dig fagligt og bidrage til gode processer og høj kvalitet
- Behersker engelsk i skrift og tale – vi er en international arbejdsplads
Vi tilbyder
- En hverdag med spændende og varierede HR-opgaver i et stærkt fagligt miljø
- Mulighed for at blive en del af ekspertgrupper inden for fx barsel, løn, refusion eller international HR
- Et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel, sparring og udvikling
- Moderne faciliteter på Nørre Campus – tæt på byen og grønne omgivelser
- Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
- Fuld tid (37 timer/uge) med flekstid
Ansættelsesstart: 1. oktober 2025 eller snarest derefter
Ansøgningsfristen er søndag den 10. august 2025, kl. 23:59.
Ansøgninger modtaget efter deadline vil ikke blive taget i betragtning.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 33-35.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Stillingerne er på fuld tid (37 timer om ugen). Ansættelse og aflønning sker efter gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK Stat) i løngruppe 3, sats afhængig af kvalifikationer, eller som AC-fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne eller anden relevant overenskomst. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Vi søger aktuelt ansøgere til ledige stillinger på HR Nørre. Ansøgere til dette opslag kan også kunne komme i betragtning til tilsvarende stillinger i HR på en af de andre campusadministrationer, hvis der i den nærmeste fremtid opstår ledige stillinger
Sådan søger du
Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via KU's Jobportal – klik på "Søg stillingen" nederst i opslaget.
Københavns Universitet ønsker at afspejle mangfoldigheden i samfundet og opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge uanset alder, handicap, køn, nationalitet, race, religion eller seksuel orientering. Udnævnelse vil alene være baseret på kvalifikationer.
Har du spørgsmål?
Kontakt Marius Poulsen, HR-administrationschef HR Nørre – tlf. 93 56 58 73
Vil du være med til at levere HR-løsninger på Københavns Universitet?
Så glæder vi os til at høre fra dig!
Københavns Universitet gennemførte 1. marts 2025 en gennemgribende omlægning af universitetets administration og er stadig i gang med omstillingsprocessen. Universitetet har nu én fælles administration bestående af en række koncernenheder og tre administrationscentre, der i tæt samarbejde med lokale stabe skal understøtte universitetets kerneforretning; forskning, uddannelse og formidling.
Målet med den administrative reform er blandt andet at styrke det tværgående samarbejde, øge effektiviteten og sikre gode karriereveje for administrative medarbejdere på KU.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex