Er du vores nye kollega i Børne- og Familierådgivningen?

Vi søger en ny kollega til en fast stilling i vores modtagelse!

  • Ønsker du at arbejde som socialrådgiver/socialformidler i en organisation som altid er i bevægelse?
  • Ønsker du at arbejde med fokus på inddragelse af både børn, unge, forældre og netværk?
  • Trives du i en hverdag, hvor opgaverne er mangeartede og kalenderen uforudsigelig?

Så er Børne- og Familierådgivningen i Norddjurs Kommune måske noget for dig. Vi har myndighedsansvaret for Norddjurs Kommunes indsats overfor udsatte børn og unge.

Hvem er vi?

Vi er pt ca. 40 medarbejdere organiseret i et børneteam, et ungeteam, et specialteam og en modtagelse. Herudover har vi et netværks- og familieplejeteam.

Modtagelsen består af 7 børne- og ungerådgiver, som varetager henholdsvis opgaver som fremskudte rådgivere samt børne- og ungerådgivere i modtagelsen. Modtagelsen sidder fysisk sammen med de øvrige teams i administrationsbygningen i Glesborg.

Vores opgave

Målet er, at sikre udsatte børn, unge og deres familier den bedst mulige støtte med udgangspunkt i barnets eller den unges behov, og under hensyntagen til familiens samlede ressourcer og muligheder. Vi arbejder aktivt og inddragende med barnets og familiens netværk med udgangspunkt i løsningsfokuserende tilgange og anerkendende relationer. Vi har ICS som hovedredskab i den analyserende del af vores praksis og anvender Signs of Safety i møder. Vi arbejder i DUBU og har mulighed for at tilbyde en grundlæggende oplæring.

Der stilles store krav til kreativiteten og evnen til at finde løsninger på ofte vanskelige og komplekse problemstillinger. Vi har en bred vifte af indsatser, som vi kan henvise til. En af de ting vi værdsætter meget, er et konstruktivt, løsningsfokuseret og fremadskuende samarbejde med familierne, netværket og vores samarbejdspartnere.

Du skal være indstillet på at være en aktiv og medskabende del af at udvikle og indføre arbejdsgange og metoder, og have fokus på høj faglighed i arbejdet. Vi er aktuelt særligt optaget af implementeringen af barnets lov og har i 2025 særligt fokus på, hvordan vi kan opdyrke og aktivere den unges og familiens netværk samt hele anbringelsesområdet. Vi tror på at vi kan skabe mere stabilitet og kontinuitet i barnet/den unges liv ved hjælp af netværk, der allerede i forvejen har en relation til barnet/den unge og familien.

Socialrådgiver/socialformidler i modtagelsen

I modtagelsen arbejder vi med alle førstegangshenvendelser, behandling af underretninger og har et tæt samarbejde med primær regi i form af skoler, børnehaver, ungdomskonsulenter, sundhedsplejen, PPR og frivillige organisationer.

Arbejdet omhandler underretningssamtaler med forældre, inddragende samtaler med barnet eller den unge, udarbejdelse af screeninger og afdækninger samt træffe afgørelse om børnefaglige undersøgelser og støttende indsatser, inden sagen overgår til ét af vores øvrige teams. Ligeledes består arbejdet af råd og vejledning i form af deltagelse i netværksmøder og kriminalitetsforebyggende samtaler. Som en del af modtagelsen vil du også blive en del af vores vagtordning.

I vores modtagelse har vi også fremskudte rådgivere. Arbejdet som fremskudt rådgiver består i høj grad af at yde sparring, råd og vejledning til en bred vifte af både samarbejdspartnere samt til familier, børn og unge. Det kan være rådgivning om forældrerollen og om trivsel eller håndtering af forandringer i familien, herunder skilsmissekonflikter. Du skal være i stand til at identificere samt støtte børn, unge og familier i begyndende mistrivsel, og du skal have gode samarbejdsevner og relationelle kompetencer. Du skal være i stand til selvstændigt at køre forløb iht. barnets lov § 30.

Arbejdsdagen kan være uforudsigelig, og du skal derfor kunne trives med en hverdag, hvor dine planer kan ændre sig i løbet af dagen. Du skal være nysgerrig på familiernes mangeartede problemstillinger, og sammen med familien finde den bedste løsning. Du skal være undersøgende, have gode spørgeteknikker og turde sætte dig selv i spil samt tage den svære samtale.

Vi forventer, at du på det faglige plan
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har interesse for og gerne erfaring med arbejdet med udsatte børn og unge
  • Vægter tværfagligt samarbejde højt og prioriterer det i dit daglige arbejde
  • Er handlingsorienteret samt velformuleret i både tale og skrift
  • Kan arbejde selvstændigt, systematisk, helhedsorienteret og er bekendt med lovgivningen på området
  • Er struktureret og kan organisere det administrative arbejde samt prioritere i en travl hverdag
  • Arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel
  • Er motiveret for at udvikle dig og være med i en forandringsproces med nye arbejdsgange.
Vi forventer, at du som person
  • Er innovativ og nysgerrig
  • Ser muligheder frem for begrænsninger
  • Har lyst til at bidrage til det sociale fællesskab
  • Har MIT-ID (det er et krav for at kunne logge på vores IT-systemer med to-faktor login)
  • Har kørekort.
Vi tilbyder
  • En fagligt ambitiøs arbejdsplads med fokus på kerneopgaven og en sammenhængende indsats i forhold til børn, unge og deres familier
  • En gruppe af engagerede og fagligt dygtige kolleger, hvor sparring og fællesskab går hånd i hånd med psykologisk tryghed og trivsel
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling, gennem et job hvor du dagligt udfordres
  • Mulighed for stor selvstændighed og fleksibilitet, både i planlæggelse og udførelse af arbejdet
  • Supervision
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • En onboardingplan med fokus på kerneopgaven samt din trivsel og udvikling, hvor vi blandt andet tilbyder 3 måneders mentorordning, individuel supervision af 3 timer inden for de første 6 måneder med psykolog samt løbende samtaler og sagsgennemgange med afdelingsleder og socialfaglig koordinator.

Løn og ansættelsesforhold vil være efter gældende overenskomst og Ny løn.

Vi indhenter børne- og straffeattest samt reference forud for ansættelse.

Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder, Cecilie My Kalstrup Lynge, på tlf.: 24 20 65 88

Ansøgningsfrist den 21. august 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. august 2025.

Opstart forventes: Til besættelse hurtigst muligt eller senest den 1. oktober 2025.

Vores Norddjurs

I Norddjurs Kommune arbejder vi ud fra værdierne, tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er det, der bindes os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverdenen.

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex