Har du erfaring med HR i en politisk styret organisation og kan du rådgive, støtte og udfordre vores ledere, så vi sammen finder de gode løsninger? Og har du lyst til at beskæftige dig med en bred vifte af HR-opgaver? Så har vi måske jobbet som barselsvikar til dig i en back office-funktion i HR-partnerteamet.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer
Da to af vores dygtige HR-partnere hhv. er gået på barsel og er på vej mod barsel, søger vi en barselsvikar med reference til teamleder i HR. Vi søger en jurist eller en alsidig HR-generalist med stærke administrative kompetencer.

Roskilde Universitet arbejder med en effektiv HR-partnermodel, hvor vores fire HR-partnere er nysgerrige på, hvordan vi kan møde vores ledere i den virkelighed, som er deres, og omsætte det til gode og værdiskabende HR-løsninger.

I HR partnerteamet løser vi en bred vifte af HR-opgaver. På baggrund af din profil vil dine arbejdsopgaver blive matchet med dine kompetencer og erfaring.

Arbejdsopgaver vil blandt andet være:
  • Back office i partnerteamet med en bred vifte af klassiske HR-partneropgaver som rådgivning i forbindelse med trivsel, kompetenceudvikling, ansættelse, sygdom, arbejdstid, ferie og meget mere.
  • Rådgivning og håndtering af personalejuridiske forhold og regler, herunder de særlige regler for rekruttering og ansættelse af videnskabeligt personale på universiteterne.
  • Håndtering af disciplinærsager og afskedigelser i tæt samarbejde med HR-partneren og lederne.
  • Udformning og implementering af procedurer, mindre HR-udviklingsprojekter og HR-initiativer, der understøtter organisationens behov.

Vi lægger vægt på, at du;
  • har et par års erfaring fra en personaleadministrativ HR-funktion, og ser det som en fordel, hvis du har praktisk erfaring med personaleadministration eller ansættelses- og forvaltningsret inden for det offentlige område.
  • har en relevant juridisk eller samfundsvidenskabelig baggrund, eller har opnået tilsvarende kvalifikationer.
  • er nysgerrig på de særlige forhold, der gælder for stillingsstrukturen og de opgaver, der er forbundet med en videnskabelig ansættelse på et universitet.
  • har en faglighed og personlighed, som gør, at du er i stand til at sparre og samarbejde i en back office-funktion med ledere og medarbejdere på alle niveauer i organisationen og i egen afdeling.
  • er positiv, trives med deadlines og med at håndtere en bred vifte af klassiske HR-partneropgaver i en back office-funktion.
  • kan drive mindre HR-udviklingsprojekter - både selvstændigt og i tæt samarbejde med kolleger.
  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner på både dansk og engelsk.

Om RUC HR
RUC HR er organiseret i fire teams. Du vil blive tilknyttet HR-partnerteam, som er en del af vores organisationsteam. Vores HR-partnere er ansvarlige for den løbende sparring med universitetets ledere om driften og de juridiske rammer og i organisationsteamet arbejdere vi med varetagelse af tværgående udviklingsopgaver, trivsel, arbejdsmiljø, udvalgsbetjening og statistik. Derudover har vi et team for koncernjura, et team for løn og personale samt et team for efter- og videreuddannelse af vores videnskabelige personale. I RUC HR har vi et mål om, at vi vil samarbejde på tværs, være proaktive og levere brugbare løsninger til organisationen. Vi tror på, at vores indsats gør en forskel og finder, at det giver mening at understøtte universitetets samlede forskningsindsats og bidrage til indsatsen med at sende vores dimittender ud i verden med en god uddannelse i bagagen. Så udover et smil og hyggeligt samvær lægger vi vægt på høj kvalitet i opgaveløsningen og et positivt kollegialt miljø

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte konstitueret teamleder i HR Janni Peters på mail jannip@ruc.dk.

Vi afholder 1. samtale torsdag den 21. august 2025. Du kan forvente at skulle besvare en case, hvis du går videre til 2. samtale, som afholdes mandag den 25. august 2025.

Vi ser gerne, at du kan tiltræde hurtigst muligt og senest 1. oktober 2025.

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC eller anden relevant overenskomst. Der er mulighed for at forhandle et eventuelt tillæg.

Der er tale om en fuldtidsstilling, dvs. 37 timer om ugen, hvor der inden for en fleksibel arbejdstid er mulighed for at præge egen arbejdsdag.

Stillingen er et barselsvikariat, som udløber den 28. februar 2026, hvorefter der er mulighed for forlængelse i nyt barselsvikariat i samme funktion frem til den 30. september 2026.

Ansøgning
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/

Ansøgningen skal indeholde:
  1. Motiveret ansøgning
  2. CV
  3. Dokumentation for uddannelse


Ansøgningsfristen er 17. august 2025.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

Roskilde Universitets fornemmeste opgave er eksperimenterende, nyskabende former for læring, forskning og problemløsning, som flytter samfundet fremad. Vi uddanner kompetente tværfaglige kandidater og skaber videnskabelige resultater af højeste kvalitet gennem åbenhed, involvering og videndeling.
Roskilde Universitet har ca. 6.900 studerende, 900 ansatte og 888 mio. kr. i årlig omsætning.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex