Markedsføringsmedarbejder til Kongernes Jelling
Kongernes Jelling har de senere år udviklet sig til et sted, hvor gæster fra hele verden får fortællingen om vikingetidens Thyra, Gorm og Harald. Med moderne formidling til både børn og voksne får vi mange roser, men i de kommende år skal oplevelsen være endnu større. Kongernes Jelling skal udvikle sig til en attraktion, hvor gæsterne bruger mere tid, er bedre forberedte på deres besøg og fortæller om oplevelsen til endnu flere venner og bekendte.
Kongernes Jelling er en enhed under Nationalmuseet og er placeret midt i UNESCO-området i Jelling ved Vejle. Vi er 15-25 medarbejdere i flere faggrupper afhængigt af, om det er høj- eller lavsæson. Kongernes Jelling er et moderne, gæsteorienteret oplevelsescenter, der sætter publikum først. Jelling bliver besøgt af op mod 300.000 gæster om året. Omkring halvdelen af dem kommer ind i oplevelsescentret Kongernes Jelling. Vi skal de kommende år udvikle ny udstilling, skabe en sammenhængende attraktion i Jelling og overraske med events, der sætter nye standarder.
Du bliver vores første dedikerede markedsføringsmedarbejder, der i denne nyoprettede stilling, skal have lyst til at lege med former og indhold. Vi vil gerne ramme endnu flere danskere med vores fortælling og vise, at vores historie er relevant for mange. Det er her du er rigtig god til at spotte skæve vinkler på vores historier. Vinkler, der kan bruges på flere platforme og være med til at markedsføre Kongernes Jelling.
Arbejdsområde
Dine primære arbejdsopgaver vil være, at:
- Udvikle, planlægge og eksekvere marketingindsatser, store og små kampagner og generelt sikre synlighed for oplevelsescenteret
- Producere engagerende indhold til både paid og owned kanaler, f.eks. kampagner, sociale medier (organisk og betalt), hjemmeside, nyhedsbreve – alene og i tæt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere
- Være redaktør for vores sociale medier (Facebook og Instagram) og vores nye hjemmeside, der pt er under udvikling
- Optimere vores nyhedsbreve i samarbejde med en kollega
- Producere grafisk materiale til daglig drift
- Udføre kommunikationsarbejde i samarbejde med museumschefen
- Mulighed for at arbejde i et innovativt og ambitiøst miljø, hvor der mange bolde i luften
- Mulighed for at lege og prøve grænser af
- En inspirerende arbejdsplads, hvor børnefamilien fra Kolding og kongelige får den samme varme velkomst
- En arbejdsplads med en flad struktur og måske verdens bedste kolleger
- Et spændende job, hvor du finder gode sparringspartnere på tværs af hele Nationalmuseet
- Stor mulighed for at få indflydelse på egne opgaver, blive fagligt udfordret og bidrage til vores fremtidige udvikling
Vi vil lægge vægt på, at du:
- Har en relevant videregående uddannelse indenfor kommunikation eller lignende
- Har dokumenteret erfaring fra en lignende stilling
- Har praktisk erfaring med planlægning af organisk indhold og eksekvering, optimering og evaluering af kampagner i Meta
- Generelt tænker på tværs af platforme og kanaler og holder overblikket
- Kan formulere dig skriftligt og kan finde ind til det rette budskab, der rammer målgruppen
- Kan formulere dig på dansk og engelsk og gerne tysk
- Selvstændigt og sikkert kan redigere billeder, grafik og gerne video til web, print og sociale medier, og du har et stærkt grafisk og visuelt overblik
- Arbejder selvstændigt
- Er resultatorienteret og tager udgangspunkt i målgruppen
- Skal kunne sætte – og overholde – egne og andres deadlines
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdsstedet er Jelling. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Vi har flekstid. Der vil kunne forekomme aften- og weekendarbejde.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til relevant overenskomst.
Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2025 eller snarest derefter.
Ansøgning
Nationalmuseet arbejder aktivt for ligestilling blandt medarbejderne og opfordrer derfor alle interesserede, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen.
Skriftlig ansøgning sendes via vores elektroniske rekrutteringssystem på Nationalmuseets hjemmeside www.natmus.dk/job og skal være museet i hænde senest mandag den 18. august 2025.
Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos museumschef Morten Teilmann-Jørgensen: mtj@natmus.dk eller på 4120 6335.
Nationalmuseet er Danmarks kulturhistoriske hovedmuseum og et statsmuseum under Kulturministeriet. Nationalmuseets formål er altid at være på opdagelse, og at arbejde på at være mere for flere. Vores fyrtårne er Værdifulde oplevelser, Levende viden og Bæredygtigt liv. Se mere om Nationalmuseet på www.natmus.dk
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex