Kunne du tænke dig at arbejde med administration af vandløbsloven og administrative opgaver vedrørende drift af vandløb? Har du en serviceorienteret tilgang og kan løse dine opgaver professionelt og effektivt? Kan du tilrettelægge dit eget arbejde og indgå i sparring med gode kollegaer? Så har vi jobbet til dig!

Der er mange og spændende opgaver i arbejdet med vandløb. Klimaforandringerne ændrer nedbørsmønstre og udfordrer afvandingen samt vandløbskvalitet. Naturen i Danmark er klemt og i arbejdet med vandløbsloven og driften af vandløbene får du lov at arbejde i dette spændingsfelt hvor både din hydrologiske forståelse og naturindsigt er vigtig.

Samtidig indgår vandløbene som et væsentligt element, i den opgave vi også skal løse i regi af de lokale grønne treparter, hvor vi skal arbejde med mere vådlægning af arealer på baggrund af planer for omlægning af jord i og omkring ådalene.

Vi søger derfor en ny kollega til Team Vand og Ressourcer som har kompetencerne og lysten til at arbejde med disse spændende opgaver.

Dine vigtigste arbejdsopgaver vil være
Vi har brug for en medarbejder, som gerne vil arbejde med administration i relation til vandløb. Du skal kunne trives med kontorarbejdet og de administrative opgaver, herunder dialog med lodsejere og andre interessenter. Du skal hurtigt kunne danne dig et overblik over de betydende fysiske forhold i en sag, samtidig evne at sætte dig ind i lovstof. Du er parat til at hjælpe med opmålingsopgaver, udlednings- og indvindingstilladelser til vandløbene, tilladelser til ændringer i vandløb, regulativer m.v.

Myndighedsopgaver med både afgørelser og tilsyn er omdrejningspunktet for dit arbejde. Det er dog ikke kun kontorarbejde. For at kunne løse opgaverne er det nødvendigt ind imellem at komme ud og se på forholdene og drøfte sagerne med lodsejerne for at finde de gode løsninger.

Mange af vandløbene i Holstebro Kommune er generelt af høj naturkvalitet, men de er også ”vandveje” som er pressede i et klima, der udvikler sig. Det betyder, at vi har meget fokus på de hydrologiske udfordringer, og her har vi brug for din faglige viden til både at sikre vandafledningen og krav til vandløbskvaliteten.

Din profil og dine kvalifikationer
Vi lægger vægt på følgende styrker i din profil

Faglighed:
Du har, gennem din uddannelse og evt. erhvervserfaring, et godt kendskab til vandløb, vandløbsloven og en god hydrologisk forståelse. Du evner at være i dialog med din omverden og dine kollegaer om sagerne du arbejder med, samt formidle din faglighed i skrift og i tale. Du er uddannet biolog, ingeniør, skov- og landskabsingeniør eller lignende.

Effektivitet:
Du mestrer at arbejde med mange opgaver samtidig, og via din systematiske tilgang evner du at strukturere dit arbejde og holde en høj effektivitet.

Fleksibilitet:
Du kan lide at have kontakt med borgere og lodsejere, og du udviser fleksibilitet og bringer din faglighed i spil sammen med andre - og selvfølgelig kender og værdsætter du værdien af god service.

Stabilitet:
Du arbejder stabilt og professionelt med din opgaveløsning. Du har øje for at skabe gode processer og derved få opgaverne i mål. Du bidrager til et positivt samarbejde med både kollegaer og eksterne samarbejdspartnere, så I sammen sikrer fremdrift og gode løsninger på opgaverne.

Engagement:
Du udviser energi og godt humør og bidrager til den faglige og sociale udvikling af teamet.

Hvad møder du?
Team Vand og Ressourcer består af 14 medarbejdere og en teamleder. Vi løser opgaver bredt inden for vandforvaltning, så som overfladevand, grundvand og spildevand. Derudover har vi opgaver inden for jord og affald. Du får 6 tætte kollegaer, der arbejder med den våde natur i form af vandløb, vådområder, søer og fjorde.

Der er ”fart over feltet”, og bliver du vores nye kollega, kommer du til at indgå i et team med engagerede og dygtige medarbejdere i alle aldersgrupper. Vi ønsker gode samarbejdsrelationer og et godt kollegaskab i et trygt arbejdsmiljø. Det opnår vi ved at behandle hinanden ordentligt og ved at bringe vores kompetencer i spil på en konstruktiv måde - samtidig har vi plads til uhøjtidelighed og et godt grin.

Du vil opleve, at vi arbejder med en stor grad af uddelegering af ansvaret i løsningen af de daglige opgaver. Vi bringer egen faglighed i spil for at sikre en effektiv og løsningsorienteret sagsbehandling. Vi prioriterer de tværfaglige samarbejder for at sikre de bedste løsninger og stiller den nødvendige ledelses-sparring til rådighed, når behovet opstår. På den måde kommer vi i mål med at understøtte realiseringen af de mange spændende projekter i Holstebro Kommune.

Faglighed, kommunikation og samarbejde er forudsætninger for at vi kan lykkes godt med vores opgaver. Derfor arbejder vi hele tiden med at udvikle vores opgaveløsning og indtænke digitale muligheder. Det at kombinere vores faglighed med et ønske om at forandre og tilpasse os en evig foranderlig virkelighed, er noget af det som driver os.

Du vil møde en organisation i konstant udvikling for at imødekomme de krav og forventninger, som omverdenen stiller til en forvaltning som vores.

Løn og ansættelsesvilkår
Afhængig af din uddannelse vil ansættelse ske i henhold til Kommunernes Landsforenings overenskomst med IDA, DSL, Magisterforeningen eller anden organisation som har forhandlingsretten.

Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer pr. uge og med tiltrædelse snarest muligt.

Arbejdssted er på Holstebro Rådhus, Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.

Frist
10. august 2025.
Vi forventer at afholde samtaler den 15. august 2025 og den 19. august 2025.

Fo yderligere information
om stillingen – kontakt Chef for Natur, Miljø og Byggesag, Torben Mølgaard på mail torben.molgaard@holstebro.dk eller mobil 24 75 73 14.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex