Barselsvikariat i familieretten / skifteretten ved Retten i Hillerød
Ansøgningsfrist 21. juli 2025 kl. 12.00.
Ledigt barselsvikariat som kontormedarbejder på 37 timer med tiltrædelse medio september 2025. Stillingen er tidsbegrænset og løber til udgangen af april 2026.
Hvem søger vi?
Retten i Hillerød søger en kontoruddannet barselsvikar.
Vi søger en person med en positiv og fleksibel tilgang til arbejdsopgaverne og med lyst til at være konstruktive medspillere i vores team af dygtige og engagerede medarbejdere. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra domstolene, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har viljen til at lære. Vi lægger stor vægt på god trivsel og forventer, at du også vil bidrage til denne.
Hvad skal du lave?
Du bliver ansat med hele retten som ansættelsesområde. I første omgang søger vi en medarbejder til familieretten / skifteretten, da vi her har en kollega, der går på barsel.
Både i familieretten og skifteretten kommer du til at arbejde med mange forskellige og spændende opgaver. Vi forventer at du varetager stillingen med stor selvstændighed med tæt sparring fra dine kollegaer, der altid er klar til at hjælpe.
I familieretten vil du komme til at arbejde med familiesager, hvor opgaverne afhængig af dine kompetencer blandt vil kunne bestå af eksempelvis kvalitetssikring af sager, planlægning og berammelser af sager, korrespondance, udarbejdelse af udkast til retsbøger, afgørelser mv.
I skifteretten kommer du blandt andet til at arbejde med dødsboskiftesager, hvor du skal hjælpe med at sikre at boet kan blive behandlet på den rette måde. Der er også administrative opgaver med bl.a. sagsoprettelse og forberedelse, sagsstyring, behandling af åbningsstatus og boopgørelse, afgiftsberegninger og ikke mindst kontakt til borgere og de professionelle brugere.
Arbejdsopgaverne i begge afdelinger er afvekslende og der vil være tæt samarbejde med rettens jurister.
Vi lægger vægt på at arbejde helhedsorienteret og at prioritere opgaver på tværs. Det er derfor vigtigt, at du evner at arbejde selvstændigt og som en del af et team.
Vores krav til dig
Vi forventer, at du er kontoruddannet og har erfaring med selvstændigt arbejde. Erfaring med selvstændig sagsbehandling er derfor en fordel.
Vi forventer også, at du
- er dygtig til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
- kan indgå i et travlt team med ansvar og godt humør
- kan optræde venligt og myndigt, også når du møder borgere i pressede situationer
- kan engagere dig og lære nyt
- har flair og interesse for IT
- er godt til at samarbejde på tværs af faggrupper og bidrage til en god trivsel
Vi tilbyder
- Selvstændig opgaveløsning
- Spændende og varieret arbejde
- Et godt arbejdsmiljø blandt gode kollegaer
Vi er ca 60 medarbejdere fordelt på jurister, kontormedarbejdere, studerende og servicevagter. Vi har til huse i en meget flot bygning med velindrettede lokaler centralt i Hillerød – kun få minutters gang fra stationen. Vi har en rigtig god stemning på arbejdspladsen, og vi lægger stor vægt på trivsel og arbejdsglæde. Vi arbejder også målrettet med kvalitet og service, og det er en del af vores værdier, at vi er åbne for forandring og udvikling.
Hvordan er lønnen?
Stillingen besættes i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.
Stillingen besættes som retsassistent eller kontorfuldmægtig afhængig af kvalifikationer.
Lønnen for en retsassistent er 29.371,50 kr. + pension pr. måned. Lønnen for en kontorfuldmægtig er 30.747,67 kr. + pension pr. måned.
Hvad skal du gøre?
Stillingen søges online via domstolenes hjemmeside.
Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ” Søg stillingen” nederst i stillingsopslaget. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte dit CV og eventuelle relevante bilag.
Vi skal have modtaget din ansøgning via ovennævnte rekrutteringssystem senest den 21. juli 2025 kl. 12.00.
Alle interesserede – uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold – opfordres til at søge stillingen.
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt løbende.
Hvis du har spørgsmål angående stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Michelsen på tlf 47338726 eller på mail memi@domstol.dk eller funktionschef Karen Damgaard på tlf. 47338721 eller på mail karen@domstol.dk
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex